Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Lido 120 staan als vervanging voor mijn oude 60cm bak en kan dus mijn bestand wat uit gaan breiden. Ik heb inmiddels al flink wat uitzoekwerk gedaan en ben tot het volgende gekomen:
- 4 Epiplatys Dageti
- 7 Rode Minor (heb ik nu al)
- 15 Corydoras Pygmaeus (heb er al 11)
- 10 Otocinclus (Heb er nu nog 1)
- 5 Molukse Waaierhandgarnalen (Heb er nu 2)
- 1 L134 of L169(LDA01)
Gaat dit qua verdeling over de lagen in de bak (Bak is +/- 60x40x50 = 120 liter) passen en kunnen deze dieren bij elkaar?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Is dit bestand geschikt voor een Lido 120?
-
Erik the fish
Onderwerp auteur - 0-200

-
timothymeertens
- 800-1000

Re: Is dit bestand geschikt voor een Lido 120?
beetje veel denk ik in het midden.
geen cory meer bij en geen octoc..... en 10 rode ...
dat is mijn gedacht he ,ik heb ook te veel 
geen cory meer bij en geen octoc..... en 10 rode ...
Het is inderdaad misschien wat veel.
Van de C. Pygmaeus kan je er best 15 in doen maar dan zou ik het zonder de oto's doen.
Wat betreft de E. Dageti, dit zijn echte roofvissen die als volwassen exemplaar geen moeite hebben met kleinere visjes en bovendien behoorlijk agressief kunnen zijn tegen soortgenoten en andere bewoners.
Misschien is de E. Annulatus een goed idee?
Van de C. Pygmaeus kan je er best 15 in doen maar dan zou ik het zonder de oto's doen.
Wat betreft de E. Dageti, dit zijn echte roofvissen die als volwassen exemplaar geen moeite hebben met kleinere visjes en bovendien behoorlijk agressief kunnen zijn tegen soortgenoten en andere bewoners.
Misschien is de E. Annulatus een goed idee?
'You can be what ever you resolve to be'
-
Erik the fish
Onderwerp auteur - 0-200

Dank jullie wel! Ik heb inmiddels de boel nog wat aangepast in overleg met met mijn LFS (degene die daar werkt is zelf een echte liefhebber) en daar is het volgende uit gekomen:
- 2 Ramirezi's
- 7 Rode Minor
- 20 Pygmaeus
- 5 Oryzios Woworae
- 5 Molukse Waaierhandjes
En dan zit ik volgens hem nog niet eens aan de max wat de bak aan kan. Hadden zelfs nog wel 2 Megalecis Thoracata bij gekund, maar dat vond ik zelf wat heftig worden. Waren nu mooie, kleine meervalletjes, maar zouden nog wel wat gaan groeien. Misschien dat er nog wel een keer een 'plakker' bij gaat komen als mijn oto uit de tijd is, maar voorlopig is het zo mooi gevuld.
- 2 Ramirezi's
- 7 Rode Minor
- 20 Pygmaeus
- 5 Oryzios Woworae
- 5 Molukse Waaierhandjes
En dan zit ik volgens hem nog niet eens aan de max wat de bak aan kan. Hadden zelfs nog wel 2 Megalecis Thoracata bij gekund, maar dat vond ik zelf wat heftig worden. Waren nu mooie, kleine meervalletjes, maar zouden nog wel wat gaan groeien. Misschien dat er nog wel een keer een 'plakker' bij gaat komen als mijn oto uit de tijd is, maar voorlopig is het zo mooi gevuld.