Filter Vision 260

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lautjuhh
0-200
0-200

Filter Vision 260

Bericht door Lautjuhh »

Goedemorgen.

Ik weet niet of dit in de goede categorie staat, Kevin zet me wel op mijn plaats als het niet oke is. :P

De filter die standaard aanwezig is in de Juwel Vision 260 doet het zo op het eerste gezicht erg goed.
Maar de uitstroom van het filter is ook erg goed, maw de stroom in mijn bak is enorm.
Nu heb ik mijn grijze massa flink aan het werk gezet om erachter te komen hoe ik dit kan verminderen, mijn roodkopzalmpjes vinden het supergeweldig, mijn Betha vind het ook heel leuk om tegen de stroom in te zwemmen om daarna tegen de inloop van de filter te gaan hangen.. Beetje uitrusten zeker?
Is er iemand die ervaring heeft met zo'n harde uitstroom en zo ja? Zijn er manieren om deze te verminderen?
Ik weet het niet. Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen.
Groetjes
Lauran en Anita :duim:

Marco
200-400
200-400

Re: Filter Vision 260

Bericht door Marco »

mijn ervaring met juwel filters is dat ze vrij snel vanzelf 'dichtslibben' en de uitstroom een stuk minder wordt.
275x65x60

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Filter Vision 260

Bericht door Kevin »

Ook een goede morgen :coffee:

Inderdaad verkeerde rubriek :D ik zet hem even naar het filter gedeelte toe voor je.

Door de uitstroom langs de achterruit te laten lopen kan de stroming al een stuk minder worden, net als het recht omhoog laten laten uitstromen. Houd er ook rekening mee dat als straks je planten een stuk gegroeid zijn deze ook behoorlijk wat stroming kunnen wegnemen, dat naast wat Nexus opperde kan prima een rustige stroming geven bij een Juwel filter.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand