Ik heb dus vanaf vanmiddag een bak van 200x70x50 bij mij binnen staan. De vorige eigenaar moest er van af vanwege een verhuizing. Dus redelijk goedkoop aan kunnen komen. Nu is met het transport een zijplaat beschadigd. Deze moet vervangen worden. Mijn eerste reactie toen ik het zag was dat ik hem wel weg kon gooien. Toen ben ik op onderzoek uitgegaan en kwam er achter dat het als je het op de juiste manier doet en met een beetje geduld, je de ruit goed kunt vervangen.
Dat gaf me weer een beetje hoop.
Vanmiddag dus maar met een paar sterke mannen de trap op met dat ding. Ik woon 1 hoog. Dus dat was een aardige beur!

Daar staat hij dan. Op 2 tafels. Dit ga ik nog verstevigen. Volledig aftimmeren met hout en de nodige verbindingen erin. Hier komen ook filter e.d. te staan. Dus ik zit nog te denken om 1 kastje geluidsdicht te maken. De reden dat hij zo laag staat is omdat ik een dochter van 10 en een dochter van 2 heb. Zo kunnen ze er mooi recht in kijken. En ze zijn er gek op!

Dit zijn de beschadigingen. Jammer maar helaas.
Plan is om deze met een dun ijzerdraadje los te halen. Dan de kit volledig te verwijderen. Ontvetten. Kit en nieuwe ruit erin en een paar dagen wachten. Nu klinkt dit allemaal zo makkelijk. En ws zijn er 100 man voor mij geweest die er zo over dachten. Maar ik denk dat ik die bak toch een paar keer ga vervloeken. Even naar buiten voor een sigaretje. Spijt hebben dat ik hem toch naar boven heb gehaald. Maar hij staat hier nu. En nu is het een doel geworden. Hij gaat gerepareerd worden. Opnieuw ingericht worden en er gaat vis in zwemmen.
De vorige eigenaar had er een lichtkap boven hangen met 100 led spotjes wat ik denk dat dit nogal veel is. Hij had hem zelf gemaakt en alle draden hingen er los bij. Levensgevaarlijk. Als hij wou voeren moest heel de kap omhoog.
Dus ook een nieuwe kap met minder led spots erin. En ook kleuren leds. Netjes afwerken en kitten zodat er geen vocht bij kan komen. En met een voerluikje.

Feedback en tips zijn welkom!!