Om op de hoogte te blijven van alle veranderingen en aankondigingen lees dan regelmatig onze Nieuwspagina even door.
Als u deze melding gelezen heeft, kunt u hem sluiten door op het kruisje te klikken in de rechter bovenhoek.

Nieuwe uitstraling AquaforA

Onderwerp starter
Kevin
Hoofdbeheerder / oprichter

Nieuwe uitstraling AquaforA

Bericht door Kevin » 15 jun 2016 12:26

Beste leden van AquaforA,
Zoals de meeste van jullie al gezien hebben is ons forum van uiterlijk verandert. We hebben ons best gedaan om zoveel mogelijk het vertrouwde gevoel terug te laten komen in de nieuwe uitstraling, wat volgens ons aardig gelukt is

Het was geen keuze van ons om een nieuwe look te gaan maken maar door een upgrade van de forumsoftware phpBB moesten we wel. Achteraf gezien is het wat ons betreft goed uitgepakt. De nieuwe software is meer van deze tijd en heeft ook meer functies dan de vorige versie waarop AquaforA draaide. De nieuwe stijl is reponsive, dit houd in dat de stijl zich aan alle apparaten kan aanpassen. Of je nu met een pc, tablet of smartphone AquaforA bezoekt de stijl past zich aan jouw apparaat aan. We hebben dus geen aparte stijl meer voor mobiele apparaten die niet alle functies bevatte die er op de pc versie van het forum wel waren, denk bijvoorbeeld aan de fotoalbums.
Het is misschien even zoeken waar welke optie staat maar dat ben je zo gewend is onze ervaring, alle opties zitten er gewoon nog in en zelfs nog meer dan dat.
De komende tijd zullen we nog meer opties gaan toevoegen waardoor het forum nog functioneler gaat worden. We zullen t.z.t. een lijst publiceren welke nieuwe opties er zijn, wat je ermee kunt en waar je ze kan vinden.

Mochten er vragen zijn of onduidelijkheden dan horen we die graag.

Met vriendelijke groeten,
Kevin.

tobyderks
1000+
1000+
Contacteer:

Re: Nieuwe uitstraling AquaforA

Bericht door tobyderks » 15 jun 2016 13:38

Ik vind het erg mooi geworden! :duim:
ook lijkt het inderdaad ook nog op de oude versie, leuk!
Ik kan alleen niet vinden hoe ik
een foto moet plaatsen? Help? :?

karinD
1000+
1000+

Bericht door karinD » 15 jun 2016 13:52

Het ziet er echt goed uit zo! Top :duim:

Stefan
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Stefan » 15 jun 2016 23:18

tobyderks schreef:Ik vind het erg mooi geworden! :duim:
ook lijkt het inderdaad ook nog op de oude versie, leuk!
Ik kan alleen niet vinden hoe ik
een foto moet plaatsen? Help? :?
Een foto plaatsen kan op meerdere manieren.
Je kan onder het knopje met het poppetje bij "Mijn Fotoalbum" een nieuw album maken en foto's uploaden.
Nadat je dat gedaan hebt krijg je een link te zien als

Code: Selecteer alles

[image]*hier een getal*[/image]
die kan je rechtstreeks in je bericht plaatsten.

Een andere methode is bijvoorbeeld via photobucket.
Als je bij photobucket een afbeelding upload krijg je daarna meerdere links te zien.
klik op de link die staat bij: "direct link", deze wordt vanzelf gekopieërd.
Daarna plaats je deze link in je bericht als volgt:

Code: Selecteer alles

[img]*hier de direct link*[/img]
Dat zijn de handigste manieren op plaatjes in je bericht te krijgen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz » 16 jun 2016 10:17

een berg werk en in een keer goed, alles werkend, mijn complimenten.
Persoonlijk ben net een mens en hou niet van veranderingen, maar zal alle functies wel weer vinden, voorlopig heb ik nog niet veel motivatie om te gaan zoeken, ik vind het gaandeweg wel :)
Vind de lay out persoonlijk niet zo geweldig, vind het te mooi geworden, te druk, dat maakt het forum voor mij minder toegankelijk, al die extra dingen verwarren maar, ik ben meer van recht toe recht aan op de inhoud.
Maar ja dat wisten jullie al :) Heb een paar dagen alleen wat zitten kijken, om te wachten of ik er anders over ging denken voor ik reageer.
Denk reageer toch voorzichtig,ik blijf nog wel ff kijken, iets met katten en bomen :)

Mis mn ongelezen knopje (envelopje) verschrikkelijk, kan wel via forum klikken en dan ongelezen, maar vind dat heel omslachtig werken.
Daar naast scan ik vaak alleen maar op titels, voel me nog wat onhandig, voorlopig.

Ik snap dat we wel over moesten en dat is heel goed gedaan, maar vind de veranderingen wel erg groot.

Onderwerp starter
Kevin

Bericht door Kevin » 16 jun 2016 15:55

Je begint een beetje een ouwe zeur te worden. ;) Wat is er te druk aan de layout dan, er is feitelijk niks bij gekomen. Het is juist meer opgeruimder in mijn ogen, de snelle reactie balk is ingeklapt en het menu is opgeruimder.

Groetjes Kevin.

* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina.
* Doe het zelf achterwand
* Volg ons op Facebook

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz » 16 jun 2016 20:20

Ben ook een oude zeur :)

Is gewoon wennen :) zal ook smaak zijn, vind de achtergrond mooi.
Verder perfect werk hoor Kevin, ik heb alleen altijd ff iets van pffff moet alles weer net anders, blijf het lastig vinden dat het knopje ongelezen berichten weg is :)

op zich is het mooi dat de berichten er wat uitspringen, maar jij kijkt er al weer wat langer tegen aan dan ik :)

Hartenheer
200-400
200-400

Bericht door Hartenheer » 16 jun 2016 20:54

Toen de PHPbb 3.1 uitkwam, kwamen de updates zo snel achterelkaar
Ik heb het opgegeven, net als de Talpatalk die had ook bijna iedere maand een update. Je werd er gek van.

Helaas Stylz, iedere vernieuwing hoeft geen geen verbetering te zijn.
De bediening van deze stijl is inderdaad omslachtiger, maar daar kan het forum bestuur helaas weinig aan veranderen.

Stefan
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Stefan » 16 jun 2016 21:09

Dat je bij deze stijl wat vaker moet klikken heeft ook te maken met dat het een responsive stijl is die ook is aangepast op touchscreens.
Touchscreens kennen helaas niet de zogenaamde mouse-over functie, het is klikken of slepen.
Aangezien steeds meer mensen het forum bekijken op telefoon of tablet moesten we daar wel rekening mee houden.
Ik ben ook niet van de veranderingen, maar ik werk ook al even met deze en het went snel genoeg hoor, over een maandje weet je niet beter meer ;).

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz » 16 jun 2016 21:18

Ben er ook van overtuigd dat het wel zal wennen :) het is gewoon even opnieuw je vaste dingen zoeken, ehhh hoe reageer je ook al weer :)

enz enz, lukt allemaal best maar is net of ze de letters op je toetsten bord allemaal net ff beter hebben gezet, maar dan wel totaal anders.

Qwerty was vast ook in het begin niet makkelijk :)

Onderwerp starter
Kevin

Bericht door Kevin » 17 jun 2016 08:12

Ik ben er natuurlijk een aantal weken intensief mee bezig geweest en idd voor mij wende het zeer snel. Zodra je de logica door hebt weet je precies waar je wat zou verwachten.

Je kunt ook die nieuwe berichten pagina opslaan in je favorieten.

Groetjes Kevin.

* Heb jij een interessante website gevonden, voeg hem dan aub toe aan onze Linkpagina.
* Doe het zelf achterwand
* Volg ons op Facebook

ijsselmeer
400-600
400-600

Bericht door ijsselmeer » 18 jun 2016 00:10

Deze jongen van de oude stempel is niet zo op veranderen, dat vind ik 1 van de dingen die ik jammer vind op het internet ook op b.v. MP net zo ,als je aan iets gewend bent word er weer iets veranderd of de gehele site en in deze SNELLE tijd veranderd er al zoveel :? ,maar goed het zal wel weer in orde komen tot ik het helemaal weer door hebt tot de volgende veranderingen :( dus in het begin zeker niet even gauw op de site dingen doornemen dus WEER wenen.

Het hele internet gebeuren is toch gebaseerd op jongeren erg jammer maarja?

Hartenheer
200-400
200-400

Bericht door Hartenheer » 18 jun 2016 10:24

ijsselmeer schreef:Deze jongen van de oude stempel is niet zo op veranderen, dat vind ik 1 van de dingen die ik jammer vind op het internet ook op b.v. MP net zo ,als je aan iets gewend bent word er weer iets veranderd of de gehele site en in deze SNELLE tijd veranderd er al zoveel :? ,maar goed het zal wel weer in orde komen tot ik het helemaal weer door hebt tot de volgende veranderingen :( dus in het begin zeker niet even gauw op de site dingen doornemen dus WEER wenen.

Het hele internet gebeuren is toch gebaseerd op jongeren erg jammer maarja?
Die vernieuwingen zijn ook vaak beveiligen, hebben we te danken aan hackers die het leuk vinden om een virus in je site te stoppen.
En ben het wel met je eens, dat {helaas} de stijl hiermee ook veranderd, niet altijd even fijn is. Maar als de oude stijl niet wordt aangepast en de nieuwe beveiligingen niet goed verwerkt heb je weinig keus.

Ben al ruim 25 jaar bezig, en het meeste werk heb je nog aan het veilig houden van je site.

ijsselmeer
400-600
400-600

Bericht door ijsselmeer » 19 jun 2016 00:53

Ik begrijpt het hartenheer, daarom heb ik ook HAAT ,liefde verhouding met de pc`s en internet.
Aan de èène kant is het fijn i.v.m. info en foto`s en fimpjes ,maar aan de andere kant de SHIT die je binnen krijgt ZWAAR irritant tot vloekens toe .

Kees
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees » 19 jun 2016 08:18

Ziet er goed uit Kevin, ff wennen, maar wel lekker.

Plaats reactie

Terug naar “Huishoudelijke mededelingen”