Ander aquarium kopen

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
stefan92
0-200
0-200

Ander aquarium kopen

Bericht door stefan92 »

Beste leden,

Ben sinds kort verhuist en heb nu in mijn nieuwe huis een mooi hoekje voor een 80cm bak. Op dit moment ben ik in het bezit van een aqua 60, welke voor de verhuizing goed draaide zonder co2.

Op dit moment heb ik mijn oog laten vallen op een Juwel rio 125 met onderkast en ingebouwd filter. Het is nog een ouder model waarin 2x 18watt T8 verlichting in zit. Bedoeling is om ook deze bak zonder Co2 te laten draaien. Planten bestand zal voornamelijk uit cryptorine en echinodoris soorten bestaan. Ik wil graag een low maintenance bak omdat ik voor mijn werk 4weken van huis ben en dan weer 4 weken thuis. Vandaar ook re keus om zonder co2 en dergelijke te doen. Is dit een geschikte bak hier voor? Mijn huidige visbestand zal mee verhuizen 5x corydoras sterbai, 2x honing gourami, 10x neon tetra en x aantal vuurgarnalen.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Ander aquarium kopen

Bericht door Linda »

Hoi hoi!
Ik zou niet weten waarom deze bak niet zou kunnen. :)
Ik heb zelf ook een "low maintenance bak" Nou ja misschien een beetje maintenance maar dat ligt meer aan mijzelf :roll:
Ik heb ook twee keer T8 erin zitten. Het is juist zaak met een non co2 bak om de belichting te beperken anders krijg je alg.
Crypto's en echino's zijn inderdaad makkelijk. Je steekt er een kleibol bij en je bent klaar.
Lotussen zouden ook kunnen.