Stenen in het aquarium
Stenen in het aquarium
Ik ben nu bezig met de inrichting van mijn aquarium (vision 450) maar ik wil eigenlijk ook wel wat stenen erin.
Als de bak klaar is wil ik discusvissen erin gaan houden.
Wie weet wat voor soort stenen er eigenlijk goed zijn voor in een aquarium en welke passen het beste bij de discusvis gebied?
Als de bak klaar is wil ik discusvissen erin gaan houden.
Wie weet wat voor soort stenen er eigenlijk goed zijn voor in een aquarium en welke passen het beste bij de discusvis gebied?
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
Re: Stenen in het aquarium
Bij discus vissen moet ik denken aan ronde keien, dus iets in de trant van maaskeien. Maar veel voornamer is hout, dat hoort echt thuis in die biotoop.
Ik ben vandaag bij onze lfs geweest maar die had niet veel bijzonders aan houd.
Dus moet ik op zoek naar een andere lfs die wel een paar mooie stukken hout voor me heeft.
En vanaf wanneer kanje het beste je planten in de bak gaan zetten?
Dus moet ik op zoek naar een andere lfs die wel een paar mooie stukken hout voor me heeft.
En vanaf wanneer kanje het beste je planten in de bak gaan zetten?
gewoon in het begin al.. tijdens of na het vullen van de bak met water. 
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Niks op Marktplaats te vinden bij je in de buurt.
-
jari4now
Ik heb pas een bak gezien met "moerwortel hout" dat is zo mooi...als iemand dat weet te vinden hou ik me aanbevolen.....dat is het enige hout wat ik erin wil....bij mij spaarzaam beplanten en 20 kilo stenen, grijze breuksteen.....wel zorgen dat je steen uitzoekt zonder scherpe randen.
Kijk eens bij een tuincenrum.....maar wel ff uitkoken...toch Kevin??
Kijk eens bij een tuincenrum.....maar wel ff uitkoken...toch Kevin??
Hallo
Ik heb een stuk hout gekocht vandaag (foto komt vanavond)
De verkoper zei dat het moerwortel was.
Moet ik dit het zelfde behandelen als kienhout?
Of kan ik dit in een grote bak afspoelen en klaar is klara of kan ik het beter een paar dagen liggen in een bak met water en dan met kokend water eroverheen om de bacterien te doden?
Of kan ik dit in een grote bak afspoelen en klaar is klara of kan ik het beter een paar dagen liggen in een bak met water en dan met kokend water eroverheen om de bacterien te doden?
Ik ken het hout niet, maar is het een zachte hout soort? anders zou ik het even in een pan met kokend water leggen en kijken wat er gebeurt, als er geen kleurstoffen af komen laat je het 5 minuten koken als er wel kleurstoffen af komen en het is hardhout dan laat je het wat langer koken.
-
jari4now
Waar heb je dat "moerwortel" gekocht en hebben ze ernog meer van liggen??????????Niels schreef:Hallo
-
jari4now
Heb Moerwortel gezien in een discus bak.....is erg mooi en ja het is Harthoutkevin schreef:Ik ken het hout niet, maar is het een zachte hout soort? anders zou ik het even in een pan met kokend water leggen en kijken wat er gebeurt, als er geen kleurstoffen af komen laat je het 5 minuten koken als er wel kleurstoffen af komen en het is hardhout dan laat je het wat langer koken.
-
Fluplander
is dat koken we slim? kan me indenken dat de cel eigenschappen van het het hout het niet lekker vindt.
zorg je er dan niet voor dat het hout sneller wegrot?
zomaar een gedachte hoor kan ook gewoon onzin zijn wat ik zeg
zorg je er dan niet voor dat het hout sneller wegrot?
zomaar een gedachte hoor kan ook gewoon onzin zijn wat ik zeg
-
jari4now
Euuuhhh ik weet wel dat er hout in de handel verkocht wordt wat gekookthout wordt genoemt.....dit wordt juist gedaan om het hout te verduurzamen...(minder snel laten rotten dus)
Maar dat wordt niet in een pannenetje op het vuur gedaan....mij lijkt ff 5 minuten in gloeiend heet kraanwater al voldoende om ongewenste reizigers te laten vertrekken
Maar dat wordt niet in een pannenetje op het vuur gedaan....mij lijkt ff 5 minuten in gloeiend heet kraanwater al voldoende om ongewenste reizigers te laten vertrekken
@ jari4now.
Ik heb het bij onze lokale dierenwinkel gehaald, en ja er lag nog een stuk.
Het is alleen in heemskerk. Als je wil weten waar het is laat het dan maar weten.
Ik ga het gewoon afspoelen met gekookt water want het is een erg groot stuk om in een pannetje te doen.
Foto komt vanavond.
denk dat het rond de 40 a 50 hoog is en de wortels ook zo iets breed zijn.
Ik heb het bij onze lokale dierenwinkel gehaald, en ja er lag nog een stuk.
Het is alleen in heemskerk. Als je wil weten waar het is laat het dan maar weten.
Ik ga het gewoon afspoelen met gekookt water want het is een erg groot stuk om in een pannetje te doen.
Foto komt vanavond.
denk dat het rond de 40 a 50 hoog is en de wortels ook zo iets breed zijn.
Strak hout hoor
kun je gerust met wat kokend water overheen.