eerste poging!
Re: eerste poging!
Wit uitslaan komt of van verkeerde verhouding of te vroeg vocht erbij. Meestal trekt dit weer weg van wat ik gehoord heb. Heb het hier ook nog nooit meegemaakt.
hoi
nee heb het op de gram met digitale weegschaal afgemeten en 2.5 dag gedroogd na tweede laag.
mm dan eventueel 3de laag met zand ?
kan dat nog?
nee heb het op de gram met digitale weegschaal afgemeten en 2.5 dag gedroogd na tweede laag.
mm dan eventueel 3de laag met zand ?
kan dat nog?
i am not a superman...... i am just a man!
Dat kan altijd wel ja. Ik zou het eerder een week met rust laten, dan zit je safe. Het echte uitharden onderop duurt wat langer
Hmmm..Balen van de witte waas Brum..Hopelijk trekt het nog weg!
hoop het ook linda
maar lijkt er niet op
maar lijkt er niet op
Geef het nog een paar dagen! Volgende keer anders eerst een los stuk piepschuim met wat tegellijm maken als proefstuk..
Nu moet je misschien weer helemaal op nieuw beginnen...
Nu moet je misschien weer helemaal op nieuw beginnen...
nou linda
het wordt helaas toch opnieuw iets maken denk ik!
heb m vandaag helemaal onderwater gezet,althans dat probeerde ik
!
op het moment dat de rechterkant onderging brak de volledige bovenplaat en stenen af door
de opwaartse druk van het water(had ook veel kracht nodig om het onderwater te duwen)
misschien toch beter geweest om die tegellijm te gebruiken ,was het wat zwaarder geweest!
denk niet dat dit nog op te lossen is ,wel opnieuw gelijmd maar denk dat het niet echt sterk meer is ( of was
)
het wordt helaas toch opnieuw iets maken denk ik!
heb m vandaag helemaal onderwater gezet,althans dat probeerde ik
op het moment dat de rechterkant onderging brak de volledige bovenplaat en stenen af door
de opwaartse druk van het water(had ook veel kracht nodig om het onderwater te duwen)
misschien toch beter geweest om die tegellijm te gebruiken ,was het wat zwaarder geweest!
denk niet dat dit nog op te lossen is ,wel opnieuw gelijmd maar denk dat het niet echt sterk meer is ( of was
Mss een rare vraag, maar waarom plaats je hem met het water er nog in? Met of zonder tegellijm is dat vragen om problemen. Dus leegmaken en flinke hoeveelheid kit op de bodem en goed laten drogen. Anders gaat hij alsnog drijven.
Greetings...
nee is geen rare vraag hoor want dat deed ik ook niet
hij stond in het aquarium (leeg) en ging vullen met de bedoeling om hem een paar dagen
te laten staan om te kijken of de witte waas erger werd.
en zoja dan eventueel een derde laag epoxy met zand te doen ofzo .
dus dat ding ging drijven en ik drukte hem naar beneden en toen het water hoger kwam begaf de
constuctie het
dus resumeee controleee .... blijkbaar gewoon niet goed gemaakt

hij stond in het aquarium (leeg) en ging vullen met de bedoeling om hem een paar dagen
te laten staan om te kijken of de witte waas erger werd.
en zoja dan eventueel een derde laag epoxy met zand te doen ofzo .
dus dat ding ging drijven en ik drukte hem naar beneden en toen het water hoger kwam begaf de
constuctie het
dus resumeee controleee .... blijkbaar gewoon niet goed gemaakt
Ahhh 
Ach ja..de volgende kan alleen maar mooier worden
En misschien inderdaad maar tegellijm gebruiken dit keer..
En vastkitten voor je de bak vult met water
Ach ja..de volgende kan alleen maar mooier worden
En misschien inderdaad maar tegellijm gebruiken dit keer..
En vastkitten voor je de bak vult met water
ja idd !
heb er iig een hoop van geleerd!
weet nu wat wel en niet kan.
bedankt voor jullie steun en raad!
en op naar de volgende
rob
heb er iig een hoop van geleerd!
weet nu wat wel en niet kan.
bedankt voor jullie steun en raad!
en op naar de volgende
rob
hoi allemaal!
hier weer ff een berichtje van mij
na twee ziekenhuisopnames en een paar weken op bed eindelijk weer wat aan mn bakkie
kunnen doen!
ik heb toch mn eerste wand gebruikt,je ziet het wit vrijwel niet onderwater,
heb m nu vastgezet en div malen gespoeld en nu op definitieve plaats gezet en weer gevuld en
de filterpomp aangesloten.
wat is nu het beste om te doen?
nog een paar keer water verversen voordat ik het grind erin doe of kan dat nu gelijk?
groetjes rob

hier weer ff een berichtje van mij
na twee ziekenhuisopnames en een paar weken op bed eindelijk weer wat aan mn bakkie
kunnen doen!
ik heb toch mn eerste wand gebruikt,je ziet het wit vrijwel niet onderwater,
heb m nu vastgezet en div malen gespoeld en nu op definitieve plaats gezet en weer gevuld en
de filterpomp aangesloten.
wat is nu het beste om te doen?
nog een paar keer water verversen voordat ik het grind erin doe of kan dat nu gelijk?
groetjes rob

Hé! Je bent er weer 
Toch niks ernstigs hoop ik?? Twee ziekenhuis opnames en een paar weken in bed is nogal wat
Je achterwand ziet er echt supergaaf uit. Fijn dat het wit bijna niet opvalt.
Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe vaak je je water moet vervangen met een zelfbouw achterwand...Maar er zijn er genoeg die dat wel weten
Als het lukt, zou ik in die terrassen links iets van een bodembedekker doen zoals HC monte carlo. Wel een gepriegel om erin te krijgen maar o zo mooi al het lukt
Toch niks ernstigs hoop ik?? Twee ziekenhuis opnames en een paar weken in bed is nogal wat
Je achterwand ziet er echt supergaaf uit. Fijn dat het wit bijna niet opvalt.
Ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe vaak je je water moet vervangen met een zelfbouw achterwand...Maar er zijn er genoeg die dat wel weten
Als het lukt, zou ik in die terrassen links iets van een bodembedekker doen zoals HC monte carlo. Wel een gepriegel om erin te krijgen maar o zo mooi al het lukt
ha linda!
ja gelukkig wel! werdt wel weer tijd
!
ben achterwaarts uit een busje gestapt en toen gevallen waarbij ik twee rugwervels en mn stuitje brak/in elkaar duwde,waardoor ik niet kon lopen en met heeeeel veel morfine op bed heb gelegen,nu gaat het gelukkig weer een beetje maar heb nog lange weg te gaan!
ok misschien weet iemand anders hier het antwoord op?
zal ongetwijfeld !!
en idd linda die gedachte had ik ook al voor die terrassen iig iets laags
zal zeker heel mooi zijn
groetjes rob
ja gelukkig wel! werdt wel weer tijd
ben achterwaarts uit een busje gestapt en toen gevallen waarbij ik twee rugwervels en mn stuitje brak/in elkaar duwde,waardoor ik niet kon lopen en met heeeeel veel morfine op bed heb gelegen,nu gaat het gelukkig weer een beetje maar heb nog lange weg te gaan!
ok misschien weet iemand anders hier het antwoord op?
zal ongetwijfeld !!
en idd linda die gedachte had ik ook al voor die terrassen iig iets laags
zal zeker heel mooi zijn
groetjes rob