HET STOP NIET!!! HELP
Re: HET STOP NIET!!! HELP
Kan ik er iets anders in doen waardoor hij wel op een goede manier werk t (als hij dat nu niet doet
) of moet ik een andere filter kopen? maar geeft dat problemen omdat daar dan geen bacteriën inzitten ofzo?
Hallo 
je kan er gewoon ander filter materiaal in kwijt. Als je kool is uitgewerkt moet je het zoiezo verwijderen.
Wat je ook nog kan doen...een oud panty gooi daar wat Siporax mini in. Leg dit onderaan. Dit is vooral goed voor bacterieopslag. Hierboven knip je een stuk blauwe filtermat op maat en druk dat erboven. Zo heb je volgens mij een prima filter. Wel wekelijks verversen. Je Siporax lekker vuil laten worden.
Wat je ook nog kan doen...een oud panty gooi daar wat Siporax mini in. Leg dit onderaan. Dit is vooral goed voor bacterieopslag. Hierboven knip je een stuk blauwe filtermat op maat en druk dat erboven. Zo heb je volgens mij een prima filter. Wel wekelijks verversen. Je Siporax lekker vuil laten worden.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
Ik denk dat wat timothy zegt nog wel eens een hele mooie oplossing is voor je filter. Heb inde kogelbak ook het filter op die manier gemaakt en werkt uit de kunst.
Ik heb een ander biomateriaal maar dat had ik al liggen dus jij kint beter Siporax mini nemen.
Kijk maar eens in mijn dagboek van de kogelbak, een beetje achteraan. Daar kan je de bouw van het filtertje zien, is wel vergelijkbaar met jou.
Ik heb een ander biomateriaal maar dat had ik al liggen dus jij kint beter Siporax mini nemen.
Kijk maar eens in mijn dagboek van de kogelbak, een beetje achteraan. Daar kan je de bouw van het filtertje zien, is wel vergelijkbaar met jou.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Okee, dan ga ik dat proberen. Het is nu twee dagen geleden dat ik het kool erin heb gedaan.
Moet ik dat er nu uithalen?
dan kan ik morgen dat siporax halen (lfs?)
Moet dat dan in plaats van het kool wat er al in zat?
En moet ik de schimmelbehandeling nog herhalen? De vissen doen het sindsdien erg goed.
Moet ik dat er nu uithalen?
dan kan ik morgen dat siporax halen (lfs?)
Moet dat dan in plaats van het kool wat er al in zat?
En moet ik de schimmelbehandeling nog herhalen? De vissen doen het sindsdien erg goed.
Hallo 
Na afloop van de behandeling:
Voordat u het filter weer op het aquarium aansluit eerst het filtermateriaal in zijn geheel verwijderen en vochtig en koel bewaren. Vervolgens het filter met nieuwe filterwatten en actieve kool (JBL Carbomec activ of Carbomec ultra) vullen. Daarmee het aquariumwater gedurende 24 uur filtreren om restanten van het geneesmiddel te verwijderen. Na afloop de filterwatten en actieve kool weggooien, het filter opnieuw met het eerder verwijderde “oude” filtermateriaal vullen en in werking stellen. Vervolgens een week lang iedere dag een dosis JBL Acclimol toevoegen (dit geldt alleen voor zoet water!) om het immuunsysteem van de vissen aan te sterken en de door parasieten verwonde huid te laten genezen.
Toevoeging van JBL FilterStart aan het filter of van JBL Denitrol aan het water helpen om de eventueel ondanks de genomen maatregelen beschadigde bacteriekolonie weer te herstellen.
Dit staat er in de handleiding ziet ik, je kan de kool er dus uithalen maar als die kool er al in zat zal de behandeling niet geholpen hebben lijkt mij.
Als alle vissen er prima uitzien kan je het even aankijken ja.
Let er wel op dat als je nu je hele filter leeghaalt en helemaal opnieuw vult je gewoon begint met een schoon nieuw niet ingedraaid filter.
Voordat u het filter weer op het aquarium aansluit eerst het filtermateriaal in zijn geheel verwijderen en vochtig en koel bewaren. Vervolgens het filter met nieuwe filterwatten en actieve kool (JBL Carbomec activ of Carbomec ultra) vullen. Daarmee het aquariumwater gedurende 24 uur filtreren om restanten van het geneesmiddel te verwijderen. Na afloop de filterwatten en actieve kool weggooien, het filter opnieuw met het eerder verwijderde “oude” filtermateriaal vullen en in werking stellen. Vervolgens een week lang iedere dag een dosis JBL Acclimol toevoegen (dit geldt alleen voor zoet water!) om het immuunsysteem van de vissen aan te sterken en de door parasieten verwonde huid te laten genezen.
Toevoeging van JBL FilterStart aan het filter of van JBL Denitrol aan het water helpen om de eventueel ondanks de genomen maatregelen beschadigde bacteriekolonie weer te herstellen.
Dit staat er in de handleiding ziet ik, je kan de kool er dus uithalen maar als die kool er al in zat zal de behandeling niet geholpen hebben lijkt mij.
Als alle vissen er prima uitzien kan je het even aankijken ja.
Let er wel op dat als je nu je hele filter leeghaalt en helemaal opnieuw vult je gewoon begint met een schoon nieuw niet ingedraaid filter.
Dus als ik nu mijn filter opnieuw in ga richten gaat dat voor problemen zorgen?
En het kool wat er in zat heeft er ook tijdens de behandeling in gezeten dus dat moet er dan zowiezo toch uit?
Maar dan is hij leeg... Moet ik dan een nieuwe filter inrichten? maar dan krijg ik problemen
En het kool wat er in zat heeft er ook tijdens de behandeling in gezeten dus dat moet er dan zowiezo toch uit?
Maar dan is hij leeg... Moet ik dan een nieuwe filter inrichten? maar dan krijg ik problemen
Hallo 
Ja, die kool zou eruit moeten ja. Dat is precies wat ik mij dus afvraag, ik denk dus dat je met een heel nieuw filter begint als je je filter gaat aanpassen.
Dan kun je dus inderdaad problemen gaan verwachten.
Dan kun je dus inderdaad problemen gaan verwachten.
Maar het water is nu geen puur kraan water meer, en wat voor invloed hebben die bolletjes dan die ook in mijn filter zitten?
Hallo 
Ik heb nog wel een aqua flow 100 filter liggen, maar die zat in een bak met 1 sluierstaart die aan vinrot is overleden. Dus dat leek me niet heel handig om die te gebruiken. Die ligt nu een week droog
Hallo 
Je hebt wel een hoop ziektes in je bakken merk ik, naar mijn weten als je die spons goed uitspoelt kunt je hem wel weer gebruiken, persoonlijk zou ik er gewoon een nieuwe cassette voor kopen.
Je andere filter is toch wel een moeilijk verhaal hoor, het enige wat je zou kunnen doen straks is je spons in "oud" water leggen en daar ook je nieuwe materiaal even in "omspoelen" zo heb je in ieder geval iets aan baccies.
Btw, voor die aquaflow kun je de foto's aanhouden in mijn kogelbakje, dat was een 200 maar het enige verschil is de grootte.
Je andere filter is toch wel een moeilijk verhaal hoor, het enige wat je zou kunnen doen straks is je spons in "oud" water leggen en daar ook je nieuwe materiaal even in "omspoelen" zo heb je in ieder geval iets aan baccies.
Btw, voor die aquaflow kun je de foto's aanhouden in mijn kogelbakje, dat was een 200 maar het enige verschil is de grootte.
Ja, het was de vis van mijn zusje die in een te kleine bak zat, maar we konden geen beter huisje voor hem vinden. Degene waar hij heen zou gaan had vissen die hem zouden opeten. Hij zat in een ikea bak, het aqua was lek gegaan namelijk. verder zaten er wat plantjes in en die filter en vorige week dreef hij dus rond.. heel zielig gezicht.
Dus nu ga ik morgen dat siporax halen kool uit filter halen en in apart water doen. daar de nieuwe watjes indoen en de siporax ook? die in mijn filter doen en dan dat in mijn aquarium hangen. De watjes heb ik nog liggen.
Dus nu ga ik morgen dat siporax halen kool uit filter halen en in apart water doen. daar de nieuwe watjes indoen en de siporax ook? die in mijn filter doen en dan dat in mijn aquarium hangen. De watjes heb ik nog liggen.
Hallo 
Yep, ik denk dat dat de beste manier is om je filter een lichte boost te geven. Ideaal is de situatie niet maar anders wordt een beetje moeilijk denk ik, wat je er ook nog bij kan doen is Sera Nitrivec.
Als ik het zou kopen kan ik het dan bij de vissen doen? of moet ik die er een uurtje uit halen totdat de bacteriën een beetje zijn rondgespoeld?
Hallo 
In de filter komen dan watjes, siporax, watjes en dan een laagje actieve kool? bovenop?
Hallo 
Je bedoeld de nitrivec bij de vissen? Dat kan ja, die moeten er niet uitgehaald worden.
De opbouw van je filter is goed, alleen kan je die kool weglaten.
De opbouw van je filter is goed, alleen kan je die kool weglaten.