Juwel Stabilisatie Strip

wstarken
0-200
0-200

Re: Juwel Stabilisatie Strip

Bericht door wstarken »

ik heb het ook gehad bij een oude rio 300.. Deze had ik eerst vastgezet met silicone kit, maar dat werkte niet doordat er toch teveel beweging in zit bij het vullen en legen. Ik heb het nu vastzitten met secondelijm en het zit al een jaar goed en ik zeker 2 tot 3x pw water ververs.(30 tot 50%).

Onderwerp auteur
ladydanagirl
0-200
0-200

Bericht door ladydanagirl »

wstarken schreef:ik heb het ook gehad bij een oude rio 300.. Deze had ik eerst vastgezet met silicone kit, maar dat werkte niet doordat er toch teveel beweging in zit bij het vullen en legen. Ik heb het nu vastzitten met secondelijm en het zit al een jaar goed en ik zeker 2 tot 3x pw water ververs.(30 tot 50%).
welke secondelijm heb jij hiervoor gebruikt?
guppy guppy guppy guppy

wstarken
0-200
0-200

Bericht door wstarken »

gewone secondelijm.. volgens heb ik toen de tijd bij de aldi eens een klein tube meegenomen.

zou er wel een doek onder houden anders drupt het misschien in je water met alle gevolgen..

Onderwerp auteur
ladydanagirl
0-200
0-200

Bericht door ladydanagirl »

wstarken schreef:gewone secondelijm.. volgens heb ik toen de tijd bij de aldi eens een klein tube meegenomen.

zou er wel een doek onder houden anders drupt het misschien in je water met alle gevolgen..
okeej,
dat zal niet gebeuren het aquarium staat momenteel leeg.
guppy guppy guppy guppy

Bigfish
0-200
0-200

Bericht door Bigfish »

Hoi Lady :zwaai:

Ik heb een Rio 400,hier waren allebei de strips van gebroken. Ik heb nieuwe besteld en deze er eerst met aquakit in proberen te lijmen. Nadat de kit was uitgehard geprobeerd er op te drukken...vielen de strips er met kit en al uit :shock: Ontvetten alleen is dus niet genoeg, je dient het kunststof ook op te ruwen. :idea:
Aangezien dat in de rand-waar de strips in vallen-niet te doen is,heb ik ze daarna gelijmd met een bruislijm en lijmtang :mrgreen: Voor mij werkte dat uitstekend, ze zitten al een jaar goed vast.
Voor alle duidelijkheid: ik heb bruislijm uit een tube gebruikt, die je met een kitpistool zo in de rand kunt spuiten :duim:
Succes ermee,hoop dat je hier wat mee kunt, groet

Bigfish :vis: