Nitriet probleem
Re: AquatariA
bak is weer aan het vullen
Rob!!!!
NItriet issssssss... 0.05 en dus GEEN 0.2
De bak is voor 75% ververst. Filterwatten waren niet meer te spoelen, waren verzadigd met houttroep, dus vervangen.
Hoe vind je die??
Ohw man, ben helemaal opgelucht en dolblij. Hopen dat het zo blijft nu!!!
NItriet issssssss... 0.05 en dus GEEN 0.2
De bak is voor 75% ververst. Filterwatten waren niet meer te spoelen, waren verzadigd met houttroep, dus vervangen.
Hoe vind je die??
Ohw man, ben helemaal opgelucht en dolblij. Hopen dat het zo blijft nu!!!
-
Rob Bosman
Hehe gelukkig, nu weet je gelijk dat de oorzaak ook in het filter zat en het hout natuurlijk. Ik zou morgen nog wel even een flesje Nitrovec kopen en er in kappen dan kan het weer gaan draaien, gaat nu wel goed komen.
Pff idd een opluchting, kan ik ook met een gerust hart gaan slapen straks. TOPPIE!!!
Pff idd een opluchting, kan ik ook met een gerust hart gaan slapen straks. TOPPIE!!!
De bak is kraakhelder nu
Hij was altijd vuil en stoffig door dat hout...
De bodem is uitgezogen, water in de emmer was compleet ondoorzichtig.
Ik hoop echt van ganser harte dat het zo blijft. ....ik kan dit niet nog eens, hoor!
Ik dank je van harte voor je hulp...nitriet is aanzienlijk gedaald..
De bodem is uitgezogen, water in de emmer was compleet ondoorzichtig.
Ik hoop echt van ganser harte dat het zo blijft. ....ik kan dit niet nog eens, hoor!
Ik dank je van harte voor je hulp...nitriet is aanzienlijk gedaald..
-
Rob Bosman
Sarah dat heb ik met heel veel liefde en plezier gedaan en ben blij dat je weer kan genieten van je bak en de vissen
Dank je wel, Rob! Ik ben blij met jou als mede forumlid.
Ik ben echt dolblij! De discussen zijn geschrokken, maar nu al weer op kleur. En het vrouwtje uit het koppel begint prompt weer te sidderen en te poetsen.
Eerlijk gezegd had ik niet meer verwacht die bak ooit nog praktisch nitriet vrij te krijgen. 0.05 is acceptabel toch?
Ik ben echt dolblij! De discussen zijn geschrokken, maar nu al weer op kleur. En het vrouwtje uit het koppel begint prompt weer te sidderen en te poetsen.
Eerlijk gezegd had ik niet meer verwacht die bak ooit nog praktisch nitriet vrij te krijgen. 0.05 is acceptabel toch?
-
Rob Bosman
is heel acceptabel zeker na wat het geweest is en nu ze het weer naar hun zin hebben zullen er morgen wel een plakaat eitjes in liggen.
Kan dat? ik bedoel ze hebben net een dag of 3 tot 4 geleden eitjes gelegd.
Streven is nitriet naar 0 te krijgen, maar dit is echt al een mega vooruitgang.. kan niet beter! Volgens spat mijn blijdschap van je scherm.
Binnekort wordt de bak ook beter aangeplant met ancistrus bestendige planten. Ik zie het weer helemaal zonnig in heb er zin in.
Turquoise vrouwtje is lichter van kleur geworden. Ik hoop dat ze ook weer beter gaan eten. Vandaag krijgen ze niks meer.
Streven is nitriet naar 0 te krijgen, maar dit is echt al een mega vooruitgang.. kan niet beter! Volgens spat mijn blijdschap van je scherm.
Binnekort wordt de bak ook beter aangeplant met ancistrus bestendige planten. Ik zie het weer helemaal zonnig in heb er zin in.
Turquoise vrouwtje is lichter van kleur geworden. Ik hoop dat ze ook weer beter gaan eten. Vandaag krijgen ze niks meer.
-
Rob Bosman
Ja kan makkelijk zeker omdat de oude eitjes al weg zijn.Vispark schreef:Kan dat? ik bedoel ze hebben net een dag of 3 tot 4 geleden eitjes gelegd.
moet zeker kunnen, en dat spatte viel wel meehoor had al een doekje er voor gahangenStreven is nitriet naar 0 te krijgen, maar dit is echt al een mega vooruitgang.. kan niet beter! Volgens spat mijn blijdschap van je scherm.
Koop morgen nog wel even die nitrovec en gooi het hele busje er maar in kan geen kwaad.
verblijd ons maar met mooie foto's van de bak.Binnekort wordt de bak ook beter aangeplant met ancistrus bestendige planten. Ik zie het weer helemaal zonnig in heb er zin in.
Morgen is idd vroeg genoeg om te voeren en lekker gevarieerd.Turquoise vrouwtje is lichter van kleur geworden. Ik hoop dat ze ook weer beter gaan eten. Vandaag krijgen ze niks meer.
Rob, ik ga naar bed...ben echt bekaf, maar wel voldaan!
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Discussen zijn zo te zien ook very happy dus ik ook..
Ik wens je een goede nachtrust en zal morgen wat foto's proberen te maken.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Discussen zijn zo te zien ook very happy dus ik ook..
Ik wens je een goede nachtrust en zal morgen wat foto's proberen te maken.
-
Rob Bosman
Is goed meis slaap lekker en je hoeft je iig geen zorgen meer te maken.
Blij dat ik je heb kunnen helpen.
Trusteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Blij dat ik je heb kunnen helpen.
Trusteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Re: Nitriet probleem
Ik ben vandaag naar enschede geweest. gewisseld voor 3 kleinere stukken hout, nitrivec, profito en planten.
Ik ga straks die stukken hout met heet water overgieten. Ben benieuwd..
Ik ga straks die stukken hout met heet water overgieten. Ben benieuwd..
-
Rob Bosman
Ok goed werk, de nitrovec kan je er gewoon in kiepen.
Voor dat je dat doet trouwens meet eerst even ben wel benieuwd naar de waarde, het zal waarschijnlijk wel iets opgelopen zijn omdat je een verminderde bacterie cultuur in je filter hebt nu.
En lekker geslapen.
Voor dat je dat doet trouwens meet eerst even ben wel benieuwd naar de waarde, het zal waarschijnlijk wel iets opgelopen zijn omdat je een verminderde bacterie cultuur in je filter hebt nu.
En lekker geslapen.
Ik ben nu het hout aan het overgieten met kokend water. Hoe vaak moet dat?