Discussen houden makkelijk? Of valt dat tegen?
Re: Discussen houden makkelijk? Of valt dat tegen?
wat mij opviel....Ramirezi en Discus?? gaat dat samen?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Jahoor dat gaat prima en zo kan een discus nog wel met meer cichliden soorten samen gehouden worden.
Geophagus soorten bijvoorbeeld en Laetacara curviceps
verder roggen en discus als je maar rustige vissen neemt Uaru kan ook heel goed samen met discus alleen weer niet in een beplante bak.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=22&t=2435 mijn voorbeeld van een amazone bak zonder planten.
Geophagus soorten bijvoorbeeld en Laetacara curviceps
verder roggen en discus als je maar rustige vissen neemt Uaru kan ook heel goed samen met discus alleen weer niet in een beplante bak.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=22&t=2435 mijn voorbeeld van een amazone bak zonder planten.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Dus Rob, als ze wil ruilen, dan is dat wel een idee?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Ja pff ik zelf zou het niet doen maar ben dan ook erg krities maar als start waarom niet dan ga je vanzelf wel selecteren wat je wel of niet mooi vind. Ga zo je pomp vast bestellen is heb ik die van de week in huis en ga het weekend even een ander bioloog in orde maken die wat meer geschikt is. Heb hier een droog/nat staan moet alleen het droog gedeelte er van af snijden maar is beter geschikt voor een discusbak.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, heel erg bedankt Rob.
Als het lukt, gaan we de bak toch zondag halen!!!
Als het lukt, gaan we de bak toch zondag halen!!!
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Kan je volgend weekend pomp en bioloog komen halen, moet ik gelijk kijken voor filtermateriaal.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ja, graag. Alleen weet ik niet of volgend weekend wordt, omdat ik dat weekend weer moet werken (ik werk om het weekend). Kan het ook een ker door de weeks?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Ja dat kan ook
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, helemaal geweldig. En kan ik al wel vast water in mijn nieuwe aquarium doen en plantjes enzo? Of moet ik dan wachten tot de bioloog er is?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Wacht nou even tot het bioloog er is, kan je eerst een keertje spoelen met zout pomp en bioloog even alle ziekte kiemen eruit en schadelijke stoffen. dan maak je hem leeg nieuw zand erin (filterzand) voorszichtig vullen palnten erin en ruim een week laten draaien dan is beginnen met wat bijvis er in te doen.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, is goed. Dan wacht ik hihi. Mocht de ruil nou doorgaan met die discussen, kunnen die dan wel zolang in mijn oude bak? Of moet ik daar dan ook voorzorgsmaatregelen voor nemen?
-
Maarten
Onderwerp auteur
Oja, wlk wattage thermostaat moet er in om de boel goed op temperatuur t houden?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
300 watt heb je wel nodig.
-
Maarten
Onderwerp auteur
En wat zeg je hierop?hobla schreef:Mocht de ruil nou doorgaan met die discussen, kunnen die dan wel zolang in mijn oude bak? Of moet ik daar dan ook voorzorgsmaatregelen voor nemen?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Ja 100% verversen voor ze erin gaan. thermosstaat van 300 watt heb je die ??