Zieke goudvis van 10 jaar oud! HELP
-
Brammetje
Onderwerp auteur - 0-200

Goedemorgen!!
Vandaag ben ik oppas voor nog eens 2 kids (+2 van mezelf) en met 4 kids red ik het niet om nar de andere kant vd stad te gaan. (1 baby, 2 peuters en 1 kleuter)
Ik las het inderdaad ook in de bijsluiter, op de 1e dag 1 theelepel ectopur toevoegen.
Nu was gisteravond mijn eerste dag, maar ik denk dat ik de ectopr misschien dichterbij haal dan maar.
Bram is nu kalm, zijn vin staat half omhoog met soms een minuut of wat nog plat. Het rode zit nu vooral onder zijn keel en naast zijn kiewen af. Een doorlopen grote rode plek van links naar rechts zo'n beetje.
Verder nog wat puntjes op zijn lichaam en vinnen.
Hij begon gisteren trouwens te springen (voor ik naar Arthur ging was dat al).
Hij sprong steeds 2 tellen uit het water.
Nu heb ik een dichte bak dus er kon weinig gebeuren gelukkig.
Hij heeft het ergens vanmorgen weer gedaan, dat kan ik zien aan de druppels tegen de bovenkant aan hihi
We zijn er nog lang niet, maar ergens durf ik nu even wat meer hoop te koesteren. Bram lijkt namelijk kalmer, zoals ik hem ken zeg maar..
Poesje is de nacht goed doorgekomen.
Is super met mijn kids maar als de dood voor mijn 2 katten (en mijn 2 katten zijn zoo lief voor alles wat leeft!)
Ze gaat op de kattenbak dus is geen wild katje..
Tja Kees, ik kan er met mijn verstand ook vaak niet bij hoe sommige mensen doen..
Maar ach, de blikken deze week als iemand hoorde dat ik medicijnen haalde voor mijn goudvisje zeiden me genoeg..
Huisdieren zijn wegwerp-artikelen in deze maatschappij..grommm
Ik ga me vliegensvlug aankleden, dalijk komen de oppaskindjes al!
Vandaag ben ik oppas voor nog eens 2 kids (+2 van mezelf) en met 4 kids red ik het niet om nar de andere kant vd stad te gaan. (1 baby, 2 peuters en 1 kleuter)
Ik las het inderdaad ook in de bijsluiter, op de 1e dag 1 theelepel ectopur toevoegen.
Nu was gisteravond mijn eerste dag, maar ik denk dat ik de ectopr misschien dichterbij haal dan maar.
Bram is nu kalm, zijn vin staat half omhoog met soms een minuut of wat nog plat. Het rode zit nu vooral onder zijn keel en naast zijn kiewen af. Een doorlopen grote rode plek van links naar rechts zo'n beetje.
Verder nog wat puntjes op zijn lichaam en vinnen.
Hij begon gisteren trouwens te springen (voor ik naar Arthur ging was dat al).
Hij sprong steeds 2 tellen uit het water.
Nu heb ik een dichte bak dus er kon weinig gebeuren gelukkig.
Hij heeft het ergens vanmorgen weer gedaan, dat kan ik zien aan de druppels tegen de bovenkant aan hihi
We zijn er nog lang niet, maar ergens durf ik nu even wat meer hoop te koesteren. Bram lijkt namelijk kalmer, zoals ik hem ken zeg maar..
Poesje is de nacht goed doorgekomen.
Is super met mijn kids maar als de dood voor mijn 2 katten (en mijn 2 katten zijn zoo lief voor alles wat leeft!)
Ze gaat op de kattenbak dus is geen wild katje..
Tja Kees, ik kan er met mijn verstand ook vaak niet bij hoe sommige mensen doen..
Maar ach, de blikken deze week als iemand hoorde dat ik medicijnen haalde voor mijn goudvisje zeiden me genoeg..
Huisdieren zijn wegwerp-artikelen in deze maatschappij..grommm
Ik ga me vliegensvlug aankleden, dalijk komen de oppaskindjes al!
Groetjes!
Heb ook wel goede hoop dat die het red.
Gelukkig zijn volgens mij toch de meeste dierenhebbers, toch wel echte liefhebbers hoor.
Gelukkig zijn volgens mij toch de meeste dierenhebbers, toch wel echte liefhebbers hoor.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Brammetje
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor al jullie support!
Bram heeft nu al heel de middag zijn vin omhoog!
Zou de Mycopur dan aanslaan?
Het zou echt te wauw zijn als hij blijft leven!!
Mijn vriendin die weet hoe gek ik ben op Bram (al snapt ze het niet helemaal, ze laat me in mijn visgekke-waarde) heeft vanmiddag nog ectopur gehaald voor me en gelijk voor in de toekomst Aquasafe voor goudvissen:)
Bram heeft nu al heel de middag zijn vin omhoog!
Zou de Mycopur dan aanslaan?
Het zou echt te wauw zijn als hij blijft leven!!
Mijn vriendin die weet hoe gek ik ben op Bram (al snapt ze het niet helemaal, ze laat me in mijn visgekke-waarde) heeft vanmiddag nog ectopur gehaald voor me en gelijk voor in de toekomst Aquasafe voor goudvissen:)
Groetjes!
Re: Zieke goudvis van 10 jaar oud! HELP
Klinkt goed in ieder geval.
Maar nu niet gaan overdoseren of zo he
.
Volgens staat er in de handleiding iets van 3 dagen kuur en de ectopur alleen de eerste dag?
Maar nu niet gaan overdoseren of zo he
Volgens staat er in de handleiding iets van 3 dagen kuur en de ectopur alleen de eerste dag?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: Zieke goudvis van 10 jaar oud! HELP
Beter nieuws, goed om te horen. Staat er iets in de bijsluiter over extra beluchten tijdens kuren, dat is vaak iets wat vergeten wordt.
Ectopur zorgt volgens mij voor wat extra zuurstof.
Iets met zuurstof houdend zout.
Iets met zuurstof houdend zout.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Brammetje
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi
Neee ik ga niet overdoseren hoor!
De aquasafe is voor later order, als hij het redt en dan uit de qaurantaine bak weer naar zijn eigen, nieuw ingerichte (knikkers) bak gaat.
Morgen nog 1 dag mycopur geven, ectopur mocht erbij (staat in bijsluiter ectopur)
2 afgestreken theelepelels op 25 liter water.
Over extra beluchten heb ik in beide bijsluiters niets van gezien..
Of het wijsheid is om nu nog te doen weet ik niet, aangezien Bram nu opknapt op de medicatie en de rust in de bak (hij draait al door van pompje namelijk)
Bram lijkt zienderogen op te knappen.
Er zit weer beweging in en zijn vin staat nog steeds rechtop!
Ik voel me zo rijk dat me dit gegund is!!
Tja, ik en mn brammetje...
Neee ik ga niet overdoseren hoor!
De aquasafe is voor later order, als hij het redt en dan uit de qaurantaine bak weer naar zijn eigen, nieuw ingerichte (knikkers) bak gaat.
Morgen nog 1 dag mycopur geven, ectopur mocht erbij (staat in bijsluiter ectopur)
2 afgestreken theelepelels op 25 liter water.
Over extra beluchten heb ik in beide bijsluiters niets van gezien..
Of het wijsheid is om nu nog te doen weet ik niet, aangezien Bram nu opknapt op de medicatie en de rust in de bak (hij draait al door van pompje namelijk)
Bram lijkt zienderogen op te knappen.
Er zit weer beweging in en zijn vin staat nog steeds rechtop!
Ik voel me zo rijk dat me dit gegund is!!
Tja, ik en mn brammetje...
Groetjes!
Zou ik lekker zo door gaan en proberen geen extra stress aan Brammetje te geven.
Maar klinkt goed
Maar klinkt goed
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Klinkt allemaal zeer goed.
Zou zeggen, kuur afmaken en rust gunnen.
Zou zeggen, kuur afmaken en rust gunnen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Brammetje
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi Hoi
Ik mag wel zeggen dat het SUPER met Bram gaat!
Hij is, as we speak, vlekvrij!!!
Zwemt weer lekker rond, eet beter en zijn uitstraling is weer als vanouds aan het worden.
Het was een heel spannende week, hoop, wanhoop, angst om hem te verliezen en op een gegeven zelfs de berusting erin (zo van: als het zo moet zijn kan ik er toch niks aan veranderen).
Maar gelukkig is hij er nog steeds!!
Hij zit sinds zondag laat weer in zijn eigen bak.
Heb alle knikkers uitgekookt, die bak is boven met kokend water afgedaan en nieuwe goed gespoelde (met zout) planten erin.
Kan hij weer mooi in zijn 54L bak zwemmen ipv dat ziek-zijn-bakje van 28L
Ik ben heel blij dat het zo is, ook al is het "maar" een goudvis.
(NB die juf die me toestemming gaf om dochterlief thuis te houden zodat ik voor Bram op pad kon heeft dit zonder medeweten van haar collega gedaan bleek hihi Ze heeft mijn dochter ziekgemeld..Ik wilde haar bedanken en toen zei ze: shhttt die weet van niks, die denkt dat je meisje ziek was..TOPMENS de juf van dochterlief!!!!)
Dankjullie voor jullie steun, meedenken en het lezen van mijn oeverloos gezever over mijn Brammowietschke.
Ik blijf hier zeker komen!
Ik mag wel zeggen dat het SUPER met Bram gaat!
Hij is, as we speak, vlekvrij!!!
Zwemt weer lekker rond, eet beter en zijn uitstraling is weer als vanouds aan het worden.
Het was een heel spannende week, hoop, wanhoop, angst om hem te verliezen en op een gegeven zelfs de berusting erin (zo van: als het zo moet zijn kan ik er toch niks aan veranderen).
Maar gelukkig is hij er nog steeds!!
Hij zit sinds zondag laat weer in zijn eigen bak.
Heb alle knikkers uitgekookt, die bak is boven met kokend water afgedaan en nieuwe goed gespoelde (met zout) planten erin.
Kan hij weer mooi in zijn 54L bak zwemmen ipv dat ziek-zijn-bakje van 28L
Ik ben heel blij dat het zo is, ook al is het "maar" een goudvis.
(NB die juf die me toestemming gaf om dochterlief thuis te houden zodat ik voor Bram op pad kon heeft dit zonder medeweten van haar collega gedaan bleek hihi Ze heeft mijn dochter ziekgemeld..Ik wilde haar bedanken en toen zei ze: shhttt die weet van niks, die denkt dat je meisje ziek was..TOPMENS de juf van dochterlief!!!!)
Dankjullie voor jullie steun, meedenken en het lezen van mijn oeverloos gezever over mijn Brammowietschke.
Ik blijf hier zeker komen!
Groetjes!