HELP,Wat moet ik doen!!

jari4now

Re: HELP,Wat moet ik doen!!

Bericht door jari4now »

Hey Ilonka, weet wat ik je gezegt hebt he...... :wink:

Dus zelfs jij komt op een punt van genieten van je bakkie :mrgreen: :mrgreen:

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Heb voor 50% vreverst en het active kool (1spons) erin gedaan.
Wat nu??
Wanneer kan ik ze dan weer gaan behandelen voor de wormen??
Of is dat nu te laat en kan het niet meer.

Graag advies!!!!!!
Groetjes Ilonka

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Erg vervelend allemaal, ik zou dit wel even melden bij de winkel. Kan een foutje zijn geweest maar dit moeten ze niet te vaak doen natuurlijk, een paar nieuwe vissen zijn wel op zijn plaats ookal denk je van niet.

Ik zou heel even wachten met opnieuw doseren van het juiste medicijn, (die je voor niks krijgt)je hebt ververst en actieve kool in je filter dan zou het medicijn er snel uit moeten zijn, kijk het dan een dag of 2 even aan dan hebben de vissen ook tijd om zich te herstellen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Ben net terug van dierenzaak.
Hij kon zich niet voorstellen dat hij het verkeerd had en........NEE,de vissen zijn niet van dit medicijn gaan "hemelen" en....... hij wilde mij ook niet tegemoed komen met nieuwe vissen.
Dus....hij stopt zijn vissen maar in zijn ..............!!!!
Heb wel het goede medicijn voor niets gekregen.

Helaas ben ik door dit gekl... 5 vissen verloren.
Groetjes Ilonka

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Al een shop reviewtje geschreven??
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

En hij waste zijn handen in onschuld :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gast

Bericht door Gast »

All about the money.
Zo eentje zit er hier ook.. dooie en zieke vissen in de bak maar er iets over zeggen en je wordt de deur uitgekeken. Dusssss....
Daar haal ik nu zo heel af en toe iets van een paar centen en dan geeft die man daar een reactie op. Daar antwoord ik dan steevast op met "ja.... kan ik de vissen nog een stukje beter verzorgen". Hij is niet blij met me :mrgreen:

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Maar jongens als ik nu niets doe met de wormen dan verlies ik denk ik al mijn vissen!!!
Wat te doen???!!!
Groetjes Ilonka

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja laten we back on-topic gaan, goed idee.

Hoe doen je vissen het nu ?

En wat Kevin net zegt..
Ik zou heel even wachten met opnieuw doseren van het juiste medicijn, (die je voor niks krijgt)je hebt ververst en actieve kool in je filter dan zou het medicijn er snel uit moeten zijn, kijk het dan een dag of 2 even aan dan hebben de vissen ook tijd om zich te herstellen.
Er zijn middelen die je niet met elkaar mag mengen. Die heffen elkaar op of er volgt een reactie dat het zeer giftig wordt.
Wat deze 2 middelen met elkaar doen is mij niet bekend.. het zou ook nog kunnen dat er niets gebeurt. maar het zekere voor het onzekere dus ;)

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

doemijdiema schreef:Ja laten we back on-topic gaan, goed idee.

Hoe doen je vissen het nu ?

En wat Kevin net zegt..
Er zijn middelen die je niet met elkaar mag mengen. Die heffen elkaar op of er volgt een reactie dat het zeer giftig wordt.
Wat deze 2 middelen met elkaar doen is mij niet bekend.. het zou ook nog kunnen dat er niets gebeurt. maar het zekere voor het onzekere dus ;)
Mijn vissen doen het slechter nadat ik het active kool erin heb gedaan.
heb in internet gekeken op de site van Colombo en de 2 beschrijvingen erbij genomen en er staat dat er naast de bacti....ook een ander middel van Colombo gebruikt kan worden.
Dus.........inprincipe zou ik er dus niet mee hoeven te wachten.
Wat te doen......mijn guppen hebben het zwaar!!!!
Groetjes Ilonka

Gast

Bericht door Gast »

als het van colombo mag zou ik er niet aan twijfelen.

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Ik wil graag de guppen scheiden van de corry's.
Kan ik de guppen in een andere bak doen,3 zijn er heel slecht aan toe en 3 gaat beter.
Hoe groot moet de bak zijn maar heb daar geen filter en verwarming in,is dat erg??
Moet ik de corry's nog behandelen tegen wormen??
Wil de hele bak schoonmaken en inrichten en opnieuw opstarten.

wat kan ik het beste doen???
Groetjes Ilonka

Gast

Bericht door Gast »

Om er zeker van te zijn dat je cory's niet besmet zijn zal ik ze dus wel behandelen. De kans bestaat dat ze de wormen hebben overgenomen via uitwerpselen of dode vis die op de bodem ligt, de kans van besmetting is dus wel aanwezig.

Als je de bak helemaal wil ontsmetten en overnieuw beginnen kan ik het volgende aanraden.
gebruik je kleine bak als quarantaine en zet je vissen daar in. gebruik geen grind of zand. plaats er een bellenbaantje (luchtbelletjes geval voor de beginners) in of nog beter een filtertje dat op lucht werkt plus de verwarming.
Het licht laat je uit.. er bestaan middelen die hun werking verliezen zodra ze aan licht worden bloot gesteld. dus je kan een quarantaine bak ook het beste verduisteren met bijvoorbeeld een handdoek er omheen.

Nu je vissen beter aan het worden zijn (dat hopen we tenminste) kan je de grote bak ontsmetten en opnieuw in laten draaien ;)

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

doemijdiema schreef:Om er zeker van te zijn dat je cory's niet besmet zijn zal ik ze dus wel behandelen. De kans bestaat dat ze de wormen hebben overgenomen via uitwerpselen of dode vis die op de bodem ligt, de kans van besmetting is dus wel aanwezig.

Als je de bak helemaal wil ontsmetten en overnieuw beginnen kan ik het volgende aanraden.
gebruik je kleine bak als quarantaine en zet je vissen daar in. gebruik geen grind of zand. plaats er een bellenbaantje (luchtbelletjes geval voor de beginners) in of nog beter een filtertje dat op lucht werkt plus de verwarming.
Het licht laat je uit.. er bestaan middelen die hun werking verliezen zodra ze aan licht worden bloot gesteld. dus je kan een quarantaine bak ook het beste verduisteren met bijvoorbeeld een handdoek er omheen.

Nu je vissen beter aan het worden zijn (dat hopen we tenminste) kan je de grote bak ontsmetten en opnieuw in laten draaien ;)
Dan behandel je ze in de quarantaine bak.
Heb ik dat goed begrepen??
En zet je ze weer terug als ze beter zijn of als ik de andere bak klaar is?!
Groetjes Ilonka

Gast

Bericht door Gast »

heb je goed , behandelen in de quarantaine bak. weg bij alles wat gezond is.
En je zet ze natuurlijk pas terug als ze gezond zijn en de bak is ingedraaid. als je niet indraait krijg je weer andere problemen voor terug.