Babydicusjes!!!!!!!
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Babydicusjes!!!!!!!
hier zie ik iets van 3 van de soort witte puntjes
-
Rob Bosman
Larven van een discus zijn doorzichtig met een zwarttpuntjes deogen en ies donkerder zie je de ingwanden zitten als je goed kijkt. zijn maar een paar mm groot.
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Maak me gek!
net gekeken en hebben ze een tweede leg gedaan! dit keer zonder witte eitjes
alles weer naar 1 kant, alleen 1 algeneter probeer ik te pakken dan gaanwe het maar weer proberen
net gekeken en hebben ze een tweede leg gedaan! dit keer zonder witte eitjes
alles weer naar 1 kant, alleen 1 algeneter probeer ik te pakken dan gaanwe het maar weer proberen
-
jari4now
Mooi man...hebben ze het wel te pakken bij jou daar zeg!!!!!! :duim op: :duim op:
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

ja dat is inderdaad zo, schijnt dat het millieu in de bak aardig goed is denk ik.
hoop dat ik nu de algeneter kan vinden want ik verdenk hem ervan dat hij ze opeet
hoop dat ik nu de algeneter kan vinden want ik verdenk hem ervan dat hij ze opeet
-
Rob Bosman
kan en maar weer netje spannen of toch is gaan denken aan een kweekbak
-
jari4now
Ik zou in dit geval ook een bakje 50x50x50 neerzetten en kegeltje erin en vullen vanuit de grote bak......en dan wat osmose erbij
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Ik vraag me af of het kwaad kan om de bak te verschonen? normaal doe ik het zo'n beetje 2 x in de week ongeveer 40-50% van het water maar vraag me af of ik dat met de eitjes ook kan doen? De bak wordt nl al wat vuiler
-
Rob Bosman
Kan wel maar voorzichtig niet teveel stroming dus langzaam afhevelen en vullen wel de temp in de gaten houden.
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Helaas helaas, ik denk dat ze nog niet weten wat ze ermee moeten doen. de tweede leg hebben ze zelf opgegeten na ca 2 dagen.
Ben er wel achter welke soort het zou zijn.
- Red Turquaise
- Red Scribled
Net nog even wat leuke bijlzalmpjes aangeschaft en wat extra beplanting + Easylife ijzertovoeging daar mijn rode planten allemaal het loodje legde
Ben er wel achter welke soort het zou zijn.
- Red Turquaise
- Red Scribled
Net nog even wat leuke bijlzalmpjes aangeschaft en wat extra beplanting + Easylife ijzertovoeging daar mijn rode planten allemaal het loodje legde
-
jari4now
Doe eens wat volledige foto's van je schijfjes.....ik dacht op de eerste foto nl. dat ik een blau Truquoise herkende.....maar ik ben ook niet écht dé kenner
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Ik heb van mijn buurman een kleine bak gekregen die hij nog had staan en niks mee deed, een aqua 40
ontbreekt alleen verwarming en filterpompje, zijn die los te krijgen (de pomp zo klein) en is dit wat voor de discus te kweken
ontbreekt alleen verwarming en filterpompje, zijn die los te krijgen (de pomp zo klein) en is dit wat voor de discus te kweken
-
Rob Bosman
een aqua 40 is 40 liter, voor te kweken heb je toch minimaal 100 tot 125 liter nodig mooiste kweekbakken voor discus is 50x50x50 - 40 hoog mag ook nog
Beste Rob
Aqua-40 is bij lange na nog geen 40 liter, om en nabij de 27 liter
Misschien bedoelt hij het als opvangbakje voor de baby-schijven? En ook daar vind 'm vrij klein voor.
Greets Dees
Greets Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!