JBL Sansibar en kleibolletjes

stylz
1000+
1000+

Re: JBL Sansibar en kleibolletjes

Bericht door stylz »

op de tweede foto zie je duidelijk blauwalg op het grind zitten volgens mij, maar ben ik nu gek of staat dit topic er 2 x in ?
Had hier gisteren volgens mij ook op gereageerd maar zie dat nu niet meer :?

Afijn wat ik gisteren ook al ergens heb getikt terwijl het licht aan is, is het beter je luchtpomp uit te zetten zo strip je alle CO2 er uit en groeien je planten niet.
In de nacht als het licht uit is mag je hem aanzetten als je wil.

Alleen easy carbo en profito is niet voldoende met de hoeveelheid licht die je er op hebt staan zo op het oog, ik denk of CO2 er bij of licht terug.
Zelfde met de andere sporen elementen of gaan toevoegen of je licht drastisch terug brengen, je zal dan echt lichtbehoeftige planten niet kunnen houden maar dat is altijd het probleem, veel licht kan alleen met sporenelementen toedienen.
beperk je licht ook tot max 10 uur dat help ook tegen algen, meer dan 12 uur is alleen maar slecht, na 12 uur stoppen je planten er n.l. mee.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Tep
0-200
0-200

Bericht door Tep »

stylz schreef:op de tweede foto zie je duidelijk blauwalg op het grind zitten volgens mij, maar ben ik nu gek of staat dit topic er 2 x in ?
Had hier gisteren volgens mij ook op gereageerd maar zie dat nu niet meer :?

Afijn wat ik gisteren ook al ergens heb getikt terwijl het licht aan is, is het beter je luchtpomp uit te zetten zo strip je alle CO2 er uit en groeien je planten niet.
In de nacht als het licht uit is mag je hem aanzetten als je wil.

Alleen easy carbo en profito is niet voldoende met de hoeveelheid licht die je er op hebt staan zo op het oog, ik denk of CO2 er bij of licht terug.
Zelfde met de andere sporen elementen of gaan toevoegen of je licht drastisch terug brengen, je zal dan echt lichtbehoeftige planten niet kunnen houden maar dat is altijd het probleem, veel licht kan alleen met sporenelementen toedienen.
beperk je licht ook tot max 10 uur dat help ook tegen algen, meer dan 12 uur is alleen maar slecht, na 12 uur stoppen je planten er n.l. mee.
Je bedoeld dus het groene mos op die tweede foto
Heet dat blauw alg ?

Ik geef 10 uren licht per dag.
Wordt om 1 uur ingeschakeld, en om 11 uur uitgeschakeld.

Groei is nooit mijn probleem geweest tot nu toe.
De sliert achtige planten snoei ik om de 3 weken ongeveer, dan hebben ze 'het plafond' alweer bereikt.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Jij staat er bij, op de foto denk ik dat het blauw alg is, maar jij ziet dat natuurlijk veel beter.

Als je twijfelt b.v. omdat je nooit mos gepland hebt :mrgreen: moet je eens een stukje boven water halen en er aan ruiken.

Hier een voorbeeld van blauwalg uit de bak van lex

Afbeelding

En hier de bak zoals hij nu is.

Afbeelding

Sorry lex wilde je er niet bij slepen maar googlde op een voorbeeld van blauwalg in een aquarium en kwam op jouw bak uit :P maar des te mooier is het verschil met nu te zien :duim:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Tep
0-200
0-200

Bericht door Tep »

Het groene spul op de bodem lijkt op de tweede foto weg te zijn.
Ik neem aan dat dat spul dus het 'blauwalg' is.

Ik ga vanaf nu meer koolstof voeding geven en zien of het afneemt.