Fabian schreef:Ow, je gaat wel discussen in deze bak doen?

Ik dacht namelijk dat je van dit plan was afgestapt?
Uhmm heb ik gezegd discussen te gaan houden?? Dacht het niet!! ff mij zelf citeren
AndroiDer schreef:er komen nog andere vissen in onder andere vissen die MINIMAAL 27 graden nodig hebben. Denk aan bijvoorbeeld een discus die heeft ook MINIMAAL 27 graden nodig.
Volgens mij staat er toch duidelijk "denk BIJVOORBEELD" dus er staat niet dat ik ze neem.........
Ik kijk altijd op internet bijvoorbeeld als bron Wiki om te kijken welke temperatuur een vis soort nodig heeft, ik heb niet gewoon een temperatuur ingesteld nee ik heb goed gelezen. En als ik nu vissen erin heb die ook goed draaien op 24 graden maar er komen vissen in die minimaal 27 nodig hebben waarom de temperatuur dan niet al daarop zetten. Uiteindelijk komt de temperatuur er toch al op te staan en nu zijn de vissen er dan al aan gewend zo zie ik het.
En zoals Rita M aangeeft, ik ben door het forum geadviseerd naar deze winkel te gaan, en ik heb dit opgevolgd, het is allemaal nieuw voor me en dus allemaal uitproberen en ervan uit gaan wat men mij vertelt. Of de info nu van het forum komt of van deze winkel, ik moet er in geloven en het ermee doen omdat ik totaal geen ervaring hiermee heb. En dan te zeggen dat het forum alleen maar de goede info geeft vind ik niet juist er zijn genoeg zaken die ook goed advies geven en niet alleen aan omzet denken. Daarbij wat ik al aangaf 100 mensen 100 meningen en verhalen, de een zegt dit en de ander dat en allemaal hoor je verschillende verhalen ik moet dan een middenweg vinden en ervaring opdoen en uitproberen. Soms is het een gok en soms is het ervan uitgaan van wat je ziet en hoort etc.
De winkel heeft ook aangegeven niet meteen alle vissen erin te zetten en eerst rustig aan te doen. Hij wilt mij minimaal 4x nog terug zien om het water in de gaten te houden. Nu moet ik 1 week draaien met de aantal vissen die ik nu heb dan kijken hoe het water reageert met leven erin (poepen en plassen van de vissen het ammoniak ontwikkeling dus) en kijken of het water dan het zelfde blijft. Dan kan ik pas denken aan meerdere vissen en zo opbouwen dus. Denkt hij aan omzet had ik nu bijvoorbeeld me bak al vol gehad met vissen. Ook met de planten moet ik het de tijd gunnen van hun, ze denken dat door de grote piek die ik had de planten een tik gehad hebben en dat deze of moeten herstellen of inderdaad dood zijn het gaan. Hij kon ook zeggen ow das niet goed eruit halen en nieuwe erin zetten DAN denkt hij alleen aan omzet... Nee je merkt dat deze meedenkt en helpt. En nogmaals het advies komt van hier dus ik volg zeker wat er vertelt wordt hier op.
Ik sluit me aan bij Rita M dat ik het niet leuk vind meteen met sarcasme wordt gereageerd, dat men het er misschien niet mee eens is en een andere mening heeft, oke dat mag iedereen mag zijn mening hebben meer breng deze dan wat subtieler.
@Bertus
Ik zal in de toekomst proberen erop te letten inderdaad meer het beestje bij de naam te noemen zodat hulp misschien duidelijker wordt en ook de vraag. Ik heb inderdaad geen namen genoemd welke planten het om gaat of welke vissen etc, zal hier mijn leer uit trekken. Je bent nooit te oud om te leren, en dit is een leer voor mij... Zal erop letten