kalk tegen ruit, hoe er af krijgen?
-
the name is neo
- 0-200

Re: kalk tegen ruit, hoe er af krijgen?
uhhh antikal 
Dat is het laatste wat er gebruikt moet worden in een aquathe name is neo schreef:uhhh antikal
Grote kans dat er toch nog resten achterblijven ondanks goed spoelen.
Azijn met lauwwarm water is het beste om te doen als je het goedkoop wilt houden.
Maken de centen niet uit dan kun je eikenextract proberen, maar dat is niet goedkoop om daar een hele bak mee schoon te maken
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Je zou nog keukenzout met filterwatten kunnen proberen.
gr. Roland
gr. Roland
-
timothymeertens
- 800-1000

wel een jaar te laat maar toch vermelden
staalwol 00 of 000 en azijn of antikalk product
totaal geen krassen
staalwol 00 of 000 en azijn of antikalk product
totaal geen krassen
al diverse keren gedaan ook kalk algen uit het zee aquarium, gewoon vullen, schoonmaak azijn er in dag laten draaien met een redelijke pomp en het is schoon.
schoonmaak azijn is absoluut onschadelijk wat ik niet weet van wc eend en antikal, dat is gemaakt om een laagje achter te laten.
schuren zo lang mogelijk niet doen je maakt microscopische krasjes waar alg weer eerder aan hecht.
al gooi je er 10 flessen in dan kost het nog maar een paar euro, niets schuren of poetsen gewoon de azijn zijn werk laten doen.
schoonmaak azijn is absoluut onschadelijk wat ik niet weet van wc eend en antikal, dat is gemaakt om een laagje achter te laten.
schuren zo lang mogelijk niet doen je maakt microscopische krasjes waar alg weer eerder aan hecht.
al gooi je er 10 flessen in dan kost het nog maar een paar euro, niets schuren of poetsen gewoon de azijn zijn werk laten doen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
timothymeertens
- 800-1000

is schoonmaakazijn hetzelfde als alcahol azijn en mag je dit doen met een achterwand in de aquarium
Even inbreken in dit topic
Zijn er ook trucjes om de kalk van de waterlijn schoon te maken? Ik boen die iedere week met een plukje filterwatten, maar inmiddels krijg ik niet alles er meer af. Hoe krijg ik dat weg, voor het echt super lelijk gaat opvallen?
Zijn er ook trucjes om de kalk van de waterlijn schoon te maken? Ik boen die iedere week met een plukje filterwatten, maar inmiddels krijg ik niet alles er meer af. Hoe krijg ik dat weg, voor het echt super lelijk gaat opvallen?
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Ik weet niet wat alcohol azijn is maar schoonmaak azijn kan je bij elke supermarkt kopen, elke achterwand moet er tegen kunnen.timothymeertens schreef:is schoonmaakazijn hetzelfde als alcahol azijn en mag je dit doen met een achterwand in de aquarium
Een kalk lijntje aan de waterlijn ja dat kan je alleen maar weg poetsen, evt met een scheermesje gaat dat wel, het best is om de waterlijn gewoon wat hoger te houden dan zie je er op de ruit niets van.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Dat hoger houden is bij mij helaas niet mogelijk. Ik heb geen kap maar een glazen afdekplaat op mijn aquarium
Maar ik zal het eens met een scheermesje proberen
Maar ik zal het eens met een scheermesje proberen
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Ik heb het bij mijn moeders aquarium met 30% zoutzuur gedaan stinkt wel dus ramen open en niet teveel in het water knoeien. Daarna 50% waterwissel gedaan en de ph gemeten en was nog steeds goed en werkt perfect.
Als pH-min ergens goed voor is dan is het wel om kalk te verwijderen.
Had een oud binnenfiltertje met een uitstroompijpje met gaatjes.
Even pH-min erover en de kalk is er vanaf.
Als je dit gaat doen bij je waterlijn, dan handschoenen aan en niet in het water knoeien (pH-min op een doekje doen)
Het werkt echt heel goed om kalkaanslag te verwijderen.
(Dit heb ik ook weer ergens gelezen, maar het werkt wel....)
Had een oud binnenfiltertje met een uitstroompijpje met gaatjes.
Even pH-min erover en de kalk is er vanaf.
Als je dit gaat doen bij je waterlijn, dan handschoenen aan en niet in het water knoeien (pH-min op een doekje doen)
Het werkt echt heel goed om kalkaanslag te verwijderen.
(Dit heb ik ook weer ergens gelezen, maar het werkt wel....)
What Dreams May Come
-
timothymeertens
- 800-1000

ok bedankt,ik heb gewoon azijn gebruikt en een scherp mesje alles is goed gekomen,1 dag gefilterd over kool en toen alles erin(kool blijft er nog een dikke week in)
Ph minus is een zuur net als schoonmaakazijn en daar krijg je kalk die nog niet echt hardnekkig er prima mee af.