Groter Aquarium
Re: Groter Aquarium
Klopt MP hoort bij Eheim. Als je zo'n kant en klaar set koopt zit er ook een Eheim binnenfilter bij. (die volgens mij met zuignapjes vast zit ipv kit dus makkelijker te verplaatsen/verwijderen)
Groter Aquarium
Mmmmm, dan is inderdaad dat een betere keuze. Zien er ook mooi uit die dingen.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Dat van de zuignapjes weet ik niet 100% zeker aangezien mijn bak inmiddels niet de jongste meer is maar volgens mij doen ze het nog wel op die manier. Daarnaast zij het gewoon goede filters.
Groter Aquarium
Absoluut een topmerk, maar ben dan ook een eheim aanhanger 
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
Dus ik raad aan als je geen binnenfilter wil om een kale bak te kopen (bijvoorbeeld van MP) en daar dan apart een kast en kap bij te kopen. Dan heb je ook geen gedoe met binnenfilter en de kans dat je per ongeluk de bak beschadigd.
Ikzelf ben tot nu toe ook zeer tevreden over tetra een iets goedkopen en naar mijn inzien ook een goed merk. Eheim zelf is ook erg goed.
Ikzelf ben tot nu toe ook zeer tevreden over tetra een iets goedkopen en naar mijn inzien ook een goed merk. Eheim zelf is ook erg goed.
Allereerst iedereen bedankt voor de adviezen.
Het is er toch van gekomen dat na een week internetten en nog eens mijn budget te bekijken ik vandaag een Juwel Rio 180 heb besteld.
Wat een prijs verschillen zeg.
Als je aan het zoeken gaat naar dit aquarium ga je wel schrikken van de prijs verschillen in aquarium land. Een paar voorbeelden voor een Juwel 180 incl. onderbouw, bij zooplus.nl is de prijs € 379,00 bij zooplus.de (omdat ik dicht bij Duitsland woon) is de prijs € 304,00. Dan maar eens lokaal kijken, Toch maar even stiekem bij Intratuin gekeken prijs € 359,00. Velhuis in Enschede €267,75 en ja hoor bij mijn eigen Aquarium mannetje Bo-vis in Albergen € 259.00. Dus zo zie je maar weer dat een beetje zoekwerk veel geld kan schelen. Ik heb hem besteld in zwart en in de loop van volgende week ben ik de gelukkige bezitter van een meter bak.
Ik zei tegen mijn vrouw ik heb vandaag € 120,00 verdiend, dat vond ze heel prettig
, toen ik aangaf dat ik voor een nieuw aquarium €259,00 i.p.v €379,00 had betaald reageerde ze heel anders
maar ja wat mooier moederdag kado kun je je vrouw geven? Gelukkig is zij er ook heel blij mee 
Het is er toch van gekomen dat na een week internetten en nog eens mijn budget te bekijken ik vandaag een Juwel Rio 180 heb besteld.
Wat een prijs verschillen zeg.
Als je aan het zoeken gaat naar dit aquarium ga je wel schrikken van de prijs verschillen in aquarium land. Een paar voorbeelden voor een Juwel 180 incl. onderbouw, bij zooplus.nl is de prijs € 379,00 bij zooplus.de (omdat ik dicht bij Duitsland woon) is de prijs € 304,00. Dan maar eens lokaal kijken, Toch maar even stiekem bij Intratuin gekeken prijs € 359,00. Velhuis in Enschede €267,75 en ja hoor bij mijn eigen Aquarium mannetje Bo-vis in Albergen € 259.00. Dus zo zie je maar weer dat een beetje zoekwerk veel geld kan schelen. Ik heb hem besteld in zwart en in de loop van volgende week ben ik de gelukkige bezitter van een meter bak.
Ik zei tegen mijn vrouw ik heb vandaag € 120,00 verdiend, dat vond ze heel prettig
-
dickportugal
- 1000+

Goeie actie voor moederdag, moet ik nog even opschieten. of het wordt een verjaardagskado voor haar, alleen... ze is pas eind Jan jarig. We zijn getrouwd op haar verjaardag, dus dat schiet ook niet op. Valentijnsdag is al geweest. Dan wordt het m'n eigen verjaardag (Oktober) of....... vaderdag ?
Gefeliciteerd met je aankoop.
Zelf heb ik een juwel rio 125 en ben er ook tevreden mee.
De binnenfilter is inderdaad wel iets minder.
Zelf heb ik een juwel rio 125 en ben er ook tevreden mee.
De binnenfilter is inderdaad wel iets minder.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Zo! Dat zijn een verschillen, zeg! 
Gefeliciteerd met je toekomstige aquarium. Ga je veel plezier aan beleven
Nu komt het leuke: Het vissenbestand verzinnen
Succes
Gefeliciteerd met je toekomstige aquarium. Ga je veel plezier aan beleven
Nu komt het leuke: Het vissenbestand verzinnen
Succes
hey leuk dat je een Rio 180 hebt besteld
nou idd grote prijsverschillen
goed dat je even de prijzen hebt vergeleken!
haha fijn dat je vrouw er ook blij mee is
alvast heel veel plezier ermee , laat je het filter erin zitten??
nou idd grote prijsverschillen
haha fijn dat je vrouw er ook blij mee is
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
Ja ik ga het proberen in de orginele staat.Marja schreef:hey leuk dat je een Rio 180 hebt besteld![]()
nou idd grote prijsverschillengoed dat je even de prijzen hebt vergeleken!
haha fijn dat je vrouw er ook blij mee is![]()
Wel ga ik hem in alle rust opstarten, eerst droog de bodem en aankleding maken dan als ik tevreden ben het aquaroum opstarten en dan de vis oververhuizen. Dus elk idee en hulp is welkom.
leuk! en fijn dat je geen haast hebt en alles rustig op gaat bouwen
heb je al een beetje een idee over de indeling, en wat voor bodem ga je nemen??
heb je al een beetje een idee over de indeling, en wat voor bodem ga je nemen??
groetjes Mar
Daar ben ik ook wel benieuwd naarMarja schreef:heb je al een beetje een idee over de indeling, en wat voor bodem ga je nemen??
Nog geen idee, ikdenk dat ik eerst eens plaatjes ga kijken op internet.
Ik ga zeker een dagboek en foto album maken.
Ik ga zeker een dagboek en foto album maken.
goed idee!
hier op het forum staan natuurlijk ook mooie bakken voor een idee
weet je misschien al of je een gezelschaps/planten bak wilt,
of van een bepaald biotoop?
sorry veel vragen
hier op het forum staan natuurlijk ook mooie bakken voor een idee
weet je misschien al of je een gezelschaps/planten bak wilt,
of van een bepaald biotoop?
sorry veel vragen
groetjes Mar