2000 liter multiplex aquarium
Re: 2000 liter multiplex aquarium
Er komt al steeds meer vorm in. Blijft een interessant project.
Het gaat er steeds meer op lijken.
Netjes hoor.
Netjes hoor.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Zo zo, dat ziet er al goed uit
Nee, denk niet dat je de enigste bent, haha
Au, heb mezelf ook een keer met een stanleymes gesneden. Dat is niet zo, uh, prettig.
Beterschap dan maar 
Nee, denk niet dat je de enigste bent, haha
-
peterdenhaag53
- 1000+

Zow he.. dat wordt mooi man!
Beter(gereed)schap. 
Leuk groot projekt.
Keep up the good work
Keep up the good work
Ziet er goed uit, youdoom! 
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
n.oldenzeel
- 600-800

Ziet er goed uit, en lekker makkelijk werken met zulke maten.
Ik heb indertijd (voor mn riparium) ook gekeken naar bijv polyester of epoxy matten en hars. En ook naar vloeibare vijverfolie.
Uiteindelijk heb ik besloten om gewone EPDM folie te gebruiken.
Gemak en kosten spelen hierin mee.
Ik heb toevallig net wat foto's bij mn "3 op n rij" gezet van een klein onderbakje dat ik maak, maar zelfde principe.
Houten bak, folie, en glas in U-profiel waar de folie ingaat en daarna pas het glas zodat je alles mooi waterdicht vastdrukt.
Als je met polyester of epoxy gaat werken denk alsjeblieft aan de ventilatie en het brandgevaar,......de beste methode is de matten "nat op nat",....dwz iets aanlaten drogen (chemische reactie) en dan volgende mat met hars aanrollen of tamponeren. Ik heb in t verleden veel houten zeilboten zo kunnen restaureren maar het is geen "fijn" materiaal in huis.
Succes.
Ik heb indertijd (voor mn riparium) ook gekeken naar bijv polyester of epoxy matten en hars. En ook naar vloeibare vijverfolie.
Uiteindelijk heb ik besloten om gewone EPDM folie te gebruiken.
Gemak en kosten spelen hierin mee.
Ik heb toevallig net wat foto's bij mn "3 op n rij" gezet van een klein onderbakje dat ik maak, maar zelfde principe.
Houten bak, folie, en glas in U-profiel waar de folie ingaat en daarna pas het glas zodat je alles mooi waterdicht vastdrukt.
Als je met polyester of epoxy gaat werken denk alsjeblieft aan de ventilatie en het brandgevaar,......de beste methode is de matten "nat op nat",....dwz iets aanlaten drogen (chemische reactie) en dan volgende mat met hars aanrollen of tamponeren. Ik heb in t verleden veel houten zeilboten zo kunnen restaureren maar het is geen "fijn" materiaal in huis.
Succes.
bedankt voor de info niels,ik ga nu eerst een klein beetje vloeibaar vijvervolie en wat soorten kit bestellen,ben van plan in elkgeval met de vloeibare folie wat van mijn filterdelen te behandelen(lijkt mij voor dat soort zaken ideaal spul),ben dan ook van plan in het wervelbed filter een stuk glas te zetten,en dan te kijken hoe dat spul zich houd,het droog filter en wervelbed filter hebben ongeveer de zelfde constructie ten op zichte van de glas
montage als het aquarium
ook nog even terug komend over wat jij zij van de maten ...het is inderdaad makkelijk werken zo vooral met de maten van het standaard multiplex zoals je dat kan kopen in bv de gewone bouwmarkt,dat is wel wat onder andere ook bepalend is geweest voor de vorm die het nu krijgt,maar wat vooral
belangrijk is voor mij dat het aquarium veel meer diepte krijgt dan zeg maar de gewone standaard maten,heb altijd chicliden gehad ,en die zwemmen in dat soort standaard aquarium zeg maar van links naar rechts..en weer terug ,met deze maten die ik nu heb gebruikt hoop ik dan ook dat mijn visjes ook zeg maar in de diepte kunnen zwemmen,ik heb best wel een boel ruimte tot mijn beschikking voor de aquariums heb ook wel andere maten
overwogen(de ruimte is bijna 20 vierkante meter...er hoeven alleen een paar stoelen in te staan.....zo dat ik en mijn vriendin rustig daar kunnen zitten!!
de aquariums die er nu staan ga ik verkopen denk ik,heb er tijdens de bouw van deze nieuwe set erg veel last van lol
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=6777
vind trouwens jouw ripairium erg mooi.....zit al aan een nieuw project te denken als ik met dit klaar ben !!!!
montage als het aquarium
ook nog even terug komend over wat jij zij van de maten ...het is inderdaad makkelijk werken zo vooral met de maten van het standaard multiplex zoals je dat kan kopen in bv de gewone bouwmarkt,dat is wel wat onder andere ook bepalend is geweest voor de vorm die het nu krijgt,maar wat vooral
belangrijk is voor mij dat het aquarium veel meer diepte krijgt dan zeg maar de gewone standaard maten,heb altijd chicliden gehad ,en die zwemmen in dat soort standaard aquarium zeg maar van links naar rechts..en weer terug ,met deze maten die ik nu heb gebruikt hoop ik dan ook dat mijn visjes ook zeg maar in de diepte kunnen zwemmen,ik heb best wel een boel ruimte tot mijn beschikking voor de aquariums heb ook wel andere maten
overwogen(de ruimte is bijna 20 vierkante meter...er hoeven alleen een paar stoelen in te staan.....zo dat ik en mijn vriendin rustig daar kunnen zitten!!
de aquariums die er nu staan ga ik verkopen denk ik,heb er tijdens de bouw van deze nieuwe set erg veel last van lol
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=6777
vind trouwens jouw ripairium erg mooi.....zit al aan een nieuw project te denken als ik met dit klaar ben !!!!
ik heb de voorkant van het aquarium(de aftimmering) in zijn geheel demontabel gemaakt......met de aftimmering aan de voorkant gemonteerd kan ik niet meer rond het aquarium komen,zonder aftimmering kan ik nog net erdoor komen tussen het nieuwe aquarium en het oude,verder maak ik ook alle overige wanden dubbel,voor een nog betere isolatie....en ook een beetje om dat het dan wat makelijker is om het geheel netjes aftewerken

Mooi. Het schiet al aardig op.
Begint er al aardig op te lijken.
Mooi zeg! Deze ga ik volgen.
-
n.oldenzeel
- 600-800

haha ben benieuwd naar je nieuwe plannen nav mijn riparium.
Overigens slim plan dubbele wanden, de bekende 2 vliegen in 1 klap, zeker omdat je zoals je zeg toch de ruimte hebt.
Overigens slim plan dubbele wanden, de bekende 2 vliegen in 1 klap, zeker omdat je zoals je zeg toch de ruimte hebt.
ik ben net als iedereen benieuwd naar het verloop van dit project!
en stiekem ook wel een beetje naar de verkoop van de puntius 1800..., laat dat nou net mijn droombak zijn...
en stiekem ook wel een beetje naar de verkoop van de puntius 1800..., laat dat nou net mijn droombak zijn...
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak