Aquarium geschikt?
Re: Aquarium geschikt?
100 liter is wel wat krap voor twee goudvissen, maar het zou moeten kunnen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Heb even gegoogled en op marktplaats gekeken. De prijs valt op zich nog wel mee, maar de ruimte die het inneemt, die heb ik niet. Dan moeten de vissen het maar doen met mijn bak van 32 liter. Ik ga na de zomervakantie het opnieuw inrichten en grondig schoonmaken. Dan genieten ze maar van de omgeving dan van de ruimte. Helaas, het is niet anders. Ben gelukkig wel blij dat ze niet in zo'n rond kommetje zitten. Mijn vissen zijn ook niks anders gewend. Ze zijn alleen maar in een grotere bak steeds gezet.
Dan zou ik de goudvissen wegdoen en andere, kleinere dieren nemen die wel in 32 liter gaan. Het is in dit geval veel belangrijker hoe groot de dieren worden dan wat ze gewend zijn... als je er de ruimte niet voor hebt zou ik ze dus ook niet langer houden 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ze hebben een waarde voor me. Ik ga ze dus niet weg doen. Echt niet. Dat is het laatste wat ik me ze zal doen. Ik ken een goudvis, 18 jaar en die zit in een glazen bak van 15 liter? De vis is zelf iets van 18 cm, dat ze zeiden. De vis komt ook van de dierenwinkel.
Ik heb dus een paar tegenpunten;
- Wie heeft dit bewezen en hoe? Gedachten van de vis kan je niet lezen hoor.
- Ligt ook aan hoe de vis gewend is.
- Ligt ook aan hoe je ermee omgaat.
Ik heb dus een paar tegenpunten;
- Wie heeft dit bewezen en hoe? Gedachten van de vis kan je niet lezen hoor.
- Ligt ook aan hoe de vis gewend is.
- Ligt ook aan hoe je ermee omgaat.
Even een klein feitje, de vissen die jij bezit kunnen ergens rond de 25 cm worden met niet ongebruikelijk een groote van 30cm.
Ik moet zeggen dat als je ze dan in dit bakje gaat houden je waarschijnlijk zelf ook snapt dat dat niet gaat.
Nog een feit is dat je vis van de buitenkant stopt met groeien in een te kleine bak maar alle ingewanden groeien wel door. Je snapt dat dat dus allemaal klem komt te zitten met alle vergroeiingen tot gevolg.
Het is natuurlijk niet zo dat als je vis gewend is aan een klein bakje dat hij dat ook prettig vind.
Zoals terecht door Laurens aan gegeven wordt is het natuurlijk verstandig om ze dan weg te doen, wat ik ook logisch vind is dat ze voor jou een waarde hebben, wat ik alleen niet begrijp is dat je dan de adviezen in de wind slaat en zegt "ze moeten het er maar mee doen".
Ik moet zeggen dat als je ze dan in dit bakje gaat houden je waarschijnlijk zelf ook snapt dat dat niet gaat.
Nog een feit is dat je vis van de buitenkant stopt met groeien in een te kleine bak maar alle ingewanden groeien wel door. Je snapt dat dat dus allemaal klem komt te zitten met alle vergroeiingen tot gevolg.
Het is natuurlijk niet zo dat als je vis gewend is aan een klein bakje dat hij dat ook prettig vind.
Zoals terecht door Laurens aan gegeven wordt is het natuurlijk verstandig om ze dan weg te doen, wat ik ook logisch vind is dat ze voor jou een waarde hebben, wat ik alleen niet begrijp is dat je dan de adviezen in de wind slaat en zegt "ze moeten het er maar mee doen".
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Waarom ga je dan niet voor een kleinere soort.
Bijv. de Boraras Brigittea's of een aantal Vuurgarnalen.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Dan moet ik de vissen die ik nu heb weg doen, en dit gaat niet en wil ik niet.m-kaan schreef:Waarom ga je dan niet voor een kleinere soort.
Over die vergroeiingen hoeft niet. Zoals ik al zei ken ik een vis van 18 jaar die mega is en in een heel klein bakje zit. Het kan eenmaal niet anders.
Vergroeiing is een feit, maar het blijft jou bak en jou keuze uiteraard, we kunnen alleen advies geven, hoeft niet opgevolgd te worden.
Of het verstandig is..........
Of het verstandig is..........
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
Ben het eens met Rody.
En als het bij iemand anders goed gaat, hoeft het niet bij jou ook goed te gaan.
Maarja het is zoals al gezegt jouw bak.
En als het bij iemand anders goed gaat, hoeft het niet bij jou ook goed te gaan.
Maarja het is zoals al gezegt jouw bak.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Sorry,
Maar ik vind dat je niet goed bezig bent.
Aan wie denk je nu, aan jezelf of aan de vissen.
Het is een feit dat vissen in een kleine bak vergroeien.
Hoe kan je zien of de vis het naar zijn zin heeft, hij kan niet anders.
Stel jezelf eens voor: je moet je hele leven op een kamertje zitten zo groot als het toilet. Hoe zou jij dat vinden, dood ga je niet maar een fijn leven heb je ook niet.
Ik denk dat je nu echt aan je vissen moet gaan denken en niet aan jezelf.
Gun deze diertjes een beter leven en laat ze genieten van hun vissen bestaan.
Zelf heb ik een bak van 1.20 m en er staat een nieuwe bak in te draaien van 1.50m voor mijn sluiers.
zie foto 1.20 m bak

Ik zeg niet dat je zo'n hele grote bak moet kopen, want ik weet niet wat je te besteden hebt, maar dit vind ik niet kunnen. Jij denkt aan jezelf en niet aan het welzijn van de visjes.
Op m*rktpl**ts kan je voor een paar centen al een 80 cm bak kopen. Als je dit doet dan is de bak eigenlijk nog niet groot genoeg maar met een goed ververs beleid kunnen je vissen hier oud in worden en zij zullen je er dankbaar voor zijn.
Maar ik vind dat je niet goed bezig bent.
Aan wie denk je nu, aan jezelf of aan de vissen.
Het is een feit dat vissen in een kleine bak vergroeien.
Hoe kan je zien of de vis het naar zijn zin heeft, hij kan niet anders.
Stel jezelf eens voor: je moet je hele leven op een kamertje zitten zo groot als het toilet. Hoe zou jij dat vinden, dood ga je niet maar een fijn leven heb je ook niet.
Ik denk dat je nu echt aan je vissen moet gaan denken en niet aan jezelf.
Gun deze diertjes een beter leven en laat ze genieten van hun vissen bestaan.
Zelf heb ik een bak van 1.20 m en er staat een nieuwe bak in te draaien van 1.50m voor mijn sluiers.
zie foto 1.20 m bak

Ik zeg niet dat je zo'n hele grote bak moet kopen, want ik weet niet wat je te besteden hebt, maar dit vind ik niet kunnen. Jij denkt aan jezelf en niet aan het welzijn van de visjes.
Op m*rktpl**ts kan je voor een paar centen al een 80 cm bak kopen. Als je dit doet dan is de bak eigenlijk nog niet groot genoeg maar met een goed ververs beleid kunnen je vissen hier oud in worden en zij zullen je er dankbaar voor zijn.
Ik ga absoluut mee met mirasja.
De vissen moeten ruimte hebben om lekker een baantje zeg maar te kunnen trekken en dat gaat bij jou dus echt niet of te wel ze kunnen hun kont niet keren.
De vissen moeten ruimte hebben om lekker een baantje zeg maar te kunnen trekken en dat gaat bij jou dus echt niet of te wel ze kunnen hun kont niet keren.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
mirasja, ik zit zelf ook te twijfelen wat ik ga doen. Vind het ook belangrijk dat ze een goed leven hebben. Wat je zegt, een 80 cm bak lijkt me makkelijker dan een groter, aangezien ik de ruimte niet hebt. Ik ga weer even opzoek.
Kom ook net tot te ontdekking dat ik een lagere kledingkast krijg. Hierop zou eventueel mijn aquarium kunnen staan die groter zijn. Heb al een aantal mensen gemaild op marktplaats naar de prijs en de inhoud. Ben benieuwd.
mirasja, jouw aquarium is mooi, die kleuren.
Kom ook net tot te ontdekking dat ik een lagere kledingkast krijg. Hierop zou eventueel mijn aquarium kunnen staan die groter zijn. Heb al een aantal mensen gemaild op marktplaats naar de prijs en de inhoud. Ben benieuwd.
mirasja, jouw aquarium is mooi, die kleuren.
Heb een 190 liter aquarium op het oog. Via marktplaats. Als de kosten niet al te hoog zijn, neem ik hem.
Zou top zijn!!KwekVlek schreef:Heb een 190 liter aquarium op het oog. Via marktplaats. Als de kosten niet al te hoog zijn, neem ik hem.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dat is een idd een prachtige bak voor Sluiers.
Je maakt nu de goede keuze
Je maakt nu de goede keuze
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri