Juwel Stabilisatie Strip
Re: Juwel Stabilisatie Strip
Als ik mijn strip bekijk zit en zat daar helemaal geen beweging in.
Het lijkt mij juist dat er ook geen werking in moet zitten, zoals kevin terecht zegt kit is niet het allerbeste goedje voor kunsstof. Bedenkt ook als de kit dus niet lekker heeft gehecht en op den duur losraakt dat je strip misschien omhoog kan komen met uiteraard alle gevolgen van dien.
Het lijkt mij juist dat er ook geen werking in moet zitten, zoals kevin terecht zegt kit is niet het allerbeste goedje voor kunsstof. Bedenkt ook als de kit dus niet lekker heeft gehecht en op den duur losraakt dat je strip misschien omhoog kan komen met uiteraard alle gevolgen van dien.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Precies die strip hoort muur vast te zitten. Kit zal nooit lang blijven zitten op kunststof als je eraan trekt.
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

dit is de strip die ik opnieuw moet vast zetten:
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=8486
dus toch maar ff bij de bouwmarkt pattex secondelijm halen ?
http://www.pattex.be/new/nl/onzeproduct ... cs_BENL_NL
deze toevallig?
ook kan ik via een instalateur aan pvc lijm komen dit misschien een nog betere optie?
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=8486
dus toch maar ff bij de bouwmarkt pattex secondelijm halen ?
http://www.pattex.be/new/nl/onzeproduct ... cs_BENL_NL
deze toevallig?
ook kan ik via een instalateur aan pvc lijm komen dit misschien een nog betere optie?
guppy guppy guppy guppy
Pvc lijm kun je ook bij de bouwmarkt halen, dit zou ik alleen niet doen. Pvc buizen zijn van een ander materiaal dan je strip. Deze buizen worden als het ware inelkaar gesmolten, vandaar de draaiende beweging bij het lijmen.
Als je toch wat moet moet halen kun je misschien toch meter kiezen voor 2 componenten.
Je kunt ook even de strip meenemen en vragen daar, meestal staat er ook wel zo'n computer waar je dan kan zoeken welke lijm het beste is voor de klus
Als je toch wat moet moet halen kun je misschien toch meter kiezen voor 2 componenten.
Je kunt ook even de strip meenemen en vragen daar, meestal staat er ook wel zo'n computer waar je dan kan zoeken welke lijm het beste is voor de klus
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb echt geen idee van welk materiaal de strip is dit kan kunstof zijn maar ook net zo goed plastic
dit staat helaas ook nergens aangegeven, wel staat bijna overal dat dit gewoon met kit te "verlijmen"is.
maar goed liever het zekere voor het onzekere,
de pattex die ik had geplaats in de link is een 2 componenten zou dit goed genoeg zijn?
vindt het namelijk een beetje jammer om een grote 2 componenten spuit te kopen van bison of iets bergelijks.
dit staat helaas ook nergens aangegeven, wel staat bijna overal dat dit gewoon met kit te "verlijmen"is.
maar goed liever het zekere voor het onzekere,
de pattex die ik had geplaats in de link is een 2 componenten zou dit goed genoeg zijn?
vindt het namelijk een beetje jammer om een grote 2 componenten spuit te kopen van bison of iets bergelijks.
guppy guppy guppy guppy
Zo'n tubje seconden lijm is voldoende, 2 component zal waarschijnlijk duurder uitvallen.
De strip zal van kunststof zijn, 2 componenten zal zeker duurder uitvallen dat is een ding dat zeker is.
Secondenlijm zal wellicht ook voldoende zijn maar ik wil misschien soms iets TE zeker zijn
Dubbel gen**id houd beter, ben ik altijd van
Secondenlijm zal wellicht ook voldoende zijn maar ik wil misschien soms iets TE zeker zijn
Dubbel gen**id houd beter, ben ik altijd van
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

dus de pattex lijm die ik had uitgekozen is een prima alternatief voor 2 componenten?
ook ik wil graag zeker zijn van me zaak, maar dubbel gen**id nee
ook ik wil graag zeker zijn van me zaak, maar dubbel gen**id nee
guppy guppy guppy guppy
Prima alternatief als je geen 2 componenten hebt, dit is in ieder geval vele malen beter als kit hoor 
jep die kun je prima gebruiken, je hebt er tegenwoordig ook een gel vorm in. misschien is dat nog de beste optie, die lijkt qua dikte wat meer op kit maar heeft de kracht van secondelijm.
maak de ondergrond goed schoon voor je begint en zorg dat de strip ook daadwerkelijk in het randje valt waar hij in hoort. Mogelijk heb je een lijmklem nodig om even de 2 ruiten wat naar elkaar toe te halen zodat de lijm kan drogen zonder spanning.
maak de ondergrond goed schoon voor je begint en zorg dat de strip ook daadwerkelijk in het randje valt waar hij in hoort. Mogelijk heb je een lijmklem nodig om even de 2 ruiten wat naar elkaar toe te halen zodat de lijm kan drogen zonder spanning.
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

is dit ook nodig als het auqarium leeg staat?Kevin schreef:jep die kun je prima gebruiken, je hebt er tegenwoordig ook een gel vorm in. misschien is dat nog de beste optie, die lijkt qua dikte wat meer op kit maar heeft de kracht van secondelijm.
of is het zelfs beter deze voor de helft te vullen?
aangezien die nu leeg staat
guppy guppy guppy guppy
Ik zou hem leeg lijmen, staat de strip het minst onder druk tijdens het drogen.
-
AirWarrior
- 400-600

Deze kit word geadviseerd om te gebruiken voor het verlijmen van je strip.
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=3433
Zie tekst bij het plaatje van de strip
Zie tekst bij het plaatje van de strip
Belangrijk!
Voor we de strip monteren halen we eerst de helft van het water uit het aquarium,
Daar na wordt de oude strip verwijderd, de kit resten ook goed verwijderen dit kan met een scherpmesje .
de nieuwe strip kan aangebracht worden met Fixall van Soudal deze vind u onder het hooft stuk kit en lijm
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

hiervan was ik op de hoogte,AirWarrior schreef:Deze kit word geadviseerd om te gebruiken voor het verlijmen van je strip.
Zie tekst bij het plaatje van de stripBelangrijk!
Voor we de strip monteren halen we eerst de helft van het water uit het aquarium,
Daar na wordt de oude strip verwijderd, de kit resten ook goed verwijderen dit kan met een scherpmesje .
de nieuwe strip kan aangebracht worden met Fixall van Soudal deze vind u onder het hooft stuk kit en lijm
maar zoals je kunt lezen zijn de meningen over kit verdeeld,
ik ga dit dus ook niet gebruiken.
guppy guppy guppy guppy
-
ladydanagirl
Onderwerp auteur - 0-200

oke dat dacht ik zelf ook, maar omdat er elke x gesproken wordt over leeghalen,Kevin schreef:Ik zou hem leeg lijmen, staat de strip het minst onder druk tijdens het drogen.
maar een leeg aquarium is lastig nog leger te maken
guppy guppy guppy guppy