HET STOP NIET!!! HELP
Re: HET STOP NIET!!! HELP
Aha, dus duurder spul kan ik er wel ingooien? Als ik dus JBL Fungol aanschaf ipv Esha dan kan ik het wel in de bak gooien.
Ik zie namelijk dat ik ook nada aan medicatie in de kast heb staan.
Ik zie namelijk dat ik ook nada aan medicatie in de kast heb staan.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
heb je een idee van hoe duur het ongeveer kan zijn? weet ik hoeveel geld ik mee moet nemen.
en kan je er maar 1 kuur mee doen of blijft er genoeg over voor nog een x
en kan je er maar 1 kuur mee doen of blijft er genoeg over voor nog een x
Hallo 
tja, de esha is rond de 6,00 en de jbl rond de 8,00
je kan er meerdere behandelingen mee doen. maar kijk wel uit, ze kunnen over de datum gaan.
je kan er meerdere behandelingen mee doen. maar kijk wel uit, ze kunnen over de datum gaan.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Aha, dan eens even kijken zondag of ze het op de beurs hebben. Anders even langs de LFS.
zojuist naar de lfs geweest, esha 2000 was op dus toch maar jbl flungol genomen. Net meteen in het aquarium gedaan en hopelijk helpt het! Hij zat namelijk al weer voller met schimmel en hing een beetje onder een drijfplantje. er staat dat je erna je aquarium met kool moet filteren om het weer uit het water te krijgen maar ik weet niet wat het precies inhoud. ik heb gewoon watjes in mijn pomp zitten die erbij zaten.
Hallo 
Ah mooi dat de behandeling gestart is, nu hopen dat het aanslaat zeg.
Eerst de kuur afmaken, daarna volgens mij ook water verversen maar dat weet ik niet zeker. Over kool filteren betekend dat je aktieve kool in je filter doet en als het ware het water daardoor heen gaat filteren, dit haalt de resten van de medicatie uit het water oa.
Het hangt er even vanaf wat voor filter je hebt hoe je het in je filter doet.
Eerst de kuur afmaken, daarna volgens mij ook water verversen maar dat weet ik niet zeker. Over kool filteren betekend dat je aktieve kool in je filter doet en als het ware het water daardoor heen gaat filteren, dit haalt de resten van de medicatie uit het water oa.
Het hangt er even vanaf wat voor filter je hebt hoe je het in je filter doet.
het is dit aquarium http://www.aquafizz.nl/a-14858244/rena/fishome-60-light
en het filter wat daarin zit heb ik gebruikt met de watjes die daarbij zaten. Moet ik dus nog iets van kool halen (lfs?) voor na de kuur?
en het filter wat daarin zit heb ik gebruikt met de watjes die daarbij zaten. Moet ik dus nog iets van kool halen (lfs?) voor na de kuur?
Hallo 
Even een update 
het aangetaste visje hing steeds stil en ging dan ontzettend snel zwemmen en hing weer stil. Hij werd steeds rond geslingerd door het pompje en op een gegeven moment zat hij vast in een plantje. Hij kwam niet meer los en overleed
Hij werd ook de hele tijd door het andere visje achterna gezeten al heb ik hem niet zien worden opgegeten.
Op het pakje staat dat je als het niet werkt het moet herhalen maar ik heb nu geen vis waar ik dat aan kan zien. moet ik nu gewoon over twee dagen het water verversen en dan hopen dat het niet meer terug komt?
ik denk dat ik het nu maar zo laat. Telkens als ik er een nieuwe pauwgrondel bij haal komt er weer wat. Ik ga nu eerst 2 weken wachten voordat ik er weer een andere vis in doen aangezien het nogsteeds niet langer dan een week is goed gegaan
het aangetaste visje hing steeds stil en ging dan ontzettend snel zwemmen en hing weer stil. Hij werd steeds rond geslingerd door het pompje en op een gegeven moment zat hij vast in een plantje. Hij kwam niet meer los en overleed
Op het pakje staat dat je als het niet werkt het moet herhalen maar ik heb nu geen vis waar ik dat aan kan zien. moet ik nu gewoon over twee dagen het water verversen en dan hopen dat het niet meer terug komt?
ik denk dat ik het nu maar zo laat. Telkens als ik er een nieuwe pauwgrondel bij haal komt er weer wat. Ik ga nu eerst 2 weken wachten voordat ik er weer een andere vis in doen aangezien het nogsteeds niet langer dan een week is goed gegaan
Hallo 
zeker wel de kuur afmaken. ik weet niet wat er op de verpakking staat voorgeschreven, maar dit zeker doen.
de schimmelsporen (zijn met het blote oog niet te zien) zitten nog steeds in de bak te wachten tot er een vis voorbijkomt met een verslechterende conditie. en dan heb je weer een zieke vis.
dus kuur afmaken, dan mag je 50% verversen en 2 weken filteren over actieve kool. (kost ongeveer 5,50). kan je gewoon tussen je watten doen. in theorie zou alle schimmel dan dood moeten zijn.
de schimmelsporen (zijn met het blote oog niet te zien) zitten nog steeds in de bak te wachten tot er een vis voorbijkomt met een verslechterende conditie. en dan heb je weer een zieke vis.
dus kuur afmaken, dan mag je 50% verversen en 2 weken filteren over actieve kool. (kost ongeveer 5,50). kan je gewoon tussen je watten doen. in theorie zou alle schimmel dan dood moeten zijn.
aquarium 60x20x30
Oke, dan moet ik de kool nog halen en dan maar hopen dat mijn laatste 2 niet dood gaan 
Hallo 
Balen zeg om dit te horen, hopen dat de laatste 2 blijven leven.
Zoals gerard zegt, kuur afmaken en daarna over kool gaan filteren door het tussen de watten te stoppen.
Er moet wel wat tussen zitten en niet een beetje tussen je vingers nemen.
Zoals gerard zegt, kuur afmaken en daarna over kool gaan filteren door het tussen de watten te stoppen.
Er moet wel wat tussen zitten en niet een beetje tussen je vingers nemen.
Zou het heel schadelijk zijn als ik het niet over 2 dagen maar na 4 dagen pas over kool filter?
Gister de hele dag weg geweest, vandaag ook geen tijd, morgen tot half 6 naar school, tandarts en trainen dus dan word het pas dinsdag... en ik heb het er vrijdag al in gedaan. Ik ga wel zo de helft van mijn water verversen. Tot nu toe gaat het goed met de vissen die erin zitten.
Gister de hele dag weg geweest, vandaag ook geen tijd, morgen tot half 6 naar school, tandarts en trainen dus dan word het pas dinsdag... en ik heb het er vrijdag al in gedaan. Ik ga wel zo de helft van mijn water verversen. Tot nu toe gaat het goed met de vissen die erin zitten.
Hallo 
in de gebruiksaanwijzing van jbl staat: indien nodig op de 3e en 5e dag herhalen.
ik zou het nog 1 keer doen, en dan de volgende dag verversen. dan kan je dinsdag nog een keer verversen en over kool gaan filteren.
ik zou het nog 1 keer doen, en dan de volgende dag verversen. dan kan je dinsdag nog een keer verversen en over kool gaan filteren.
aquarium 60x20x30
vanmiddag weer een kuur erin gedaan (2de x)
morgen actieve kool halen en overmorgen water verversen en kool erin.
op goede hoop
morgen actieve kool halen en overmorgen water verversen en kool erin.
op goede hoop
Hallo