ik ben een van de gelukkigen die op het bedrijf over osmosewater en demiwater kan beschikken, maar dat zeulen met water is inderdaad niet echt leuk..water naar de bak dragen hahahajari4now schreef:..... Degenen, die bij een bedrijf werkt waar men demiwater gebruikt, kunnen dat in jerrycans meenemen. Voor kleine bakken is dat nog wel te doen maar, als je een bak hebt van b.v.500 liter inhoud, dan betekent dat sjouwen met 250 liter ofwel 250 kilo. ......
Wat te doen aan mijn waterwaardes?
Re: Wat te doen aan mijn waterwaardes?
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Ik zou, als ik jou was, eerst mijn aquariumwater laten meten bij een aquariumzaak of een druppelsetje kopen om de KH en GH te testen. Ik testte namelijk in het begin ook met teststrips en kreeg ook zo'n hoge KH en GH. Toen ik ging testen met druppels, bleken deze waarden helemaal niet te kloppen en waren de waardes stukken lager. (verschil van 10 punten!) Die teststrips zijn erg onnauwkeurig. Wellicht ga je nu dus vanalles overhoop halen terwijl dat helemaal niet nodig is.
groetjes
Louise
groetjes
Louise
Ik heb inmiddels een druppelsetje gekocht en inderdaad.... een verschil van 10 punten. KH=5 Mooie waarde.