garnalen sterven
Re: garnalen sterven
ik heb helaas vanmorgen weer een dode garnaal gevonden, weer een volwassene. Ik gebruik nu waterverbeteraar van JBL voor garnalen.
Maar dit kan natuurlijk altijd gebeuren, hopelijk blijft het hierbij.
Die van JBL ken ik niet trouwens, maar JBL is heeft best goede produkten.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaar wat producten van HS heb gebruikt, niets voor garnalen dat niet, maar dat beviel goed.
http://www.hsaqua.nl/index.cfm?p=9FB72F ... 5309768ECE
Die van JBL ken ik niet trouwens, maar JBL is heeft best goede produkten.
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste jaar wat producten van HS heb gebruikt, niets voor garnalen dat niet, maar dat beviel goed.
http://www.hsaqua.nl/index.cfm?p=9FB72F ... 5309768ECE
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik gebruik nu JbL Biotopol C. Dit gaat goed.Kees schreef:Welke waterverbeteraar gebruik je nu?
In ieder geval geen sterfte mee en dat is goed nieuws!
Helaas heb ik ook alweer 1 overleden garnaal eruit gevist maar de twee vrouwtjes
zijn hun eieren wel kwijt. Nu maar weer even afwachten dus.
mvg,
Zoiets kan natuurlijk altijd wel gebeuren.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
hallo kees,
ik gebruik nu biotpol C van JBL dit gaat goed. helaas 1 er in deze weken toch nog 1
dood gegaan verder heb ik de vrouwtjes weer gezien maar zonder eitjes....
nu maar weer afwachten dus
ik hou julie op de hoogte
mvg
ik gebruik nu biotpol C van JBL dit gaat goed. helaas 1 er in deze weken toch nog 1
dood gegaan verder heb ik de vrouwtjes weer gezien maar zonder eitjes....
nu maar weer afwachten dus
ik hou julie op de hoogte
mvg
Dit klinkt helemaal niet gek hoor.
Hier vind ik ook weleens een garnaaltje, wat daar dan de oorzaak van is, geen idee.
Misschien leeftijd of gewoon een keer niet goed door de vervelling heen gekomen.
Hier vind ik ook weleens een garnaaltje, wat daar dan de oorzaak van is, geen idee.
Misschien leeftijd of gewoon een keer niet goed door de vervelling heen gekomen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Even inhakend op dit onderwerp... Welke planten staan er in het bakkie?
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Hallo patman,Patman schreef:Even inhakend op dit onderwerp... Welke planten staan er in het bakkie?
Ik heb geprobeerd met mijn mobiel foto's te maken(digitale camera was kapot) ik weet niet precies wat de namen zijn maar probeer alles te benoemen;
Mosbal,
Amandelboom blad,
Javamos,
Anubias lanceolata,
Alternanthera rosaefolia
Mayaca vandelli
Ceratopteris siliquosa

Op deze foto zie je volgens mij duidelijk het verschil de linker is veel blauwer dan de rechter
de rechter lijkt ook een beetje rood te worden???

ok. op het forum werd namelijk melding gemaakt van de giftigheid van Hottonia. Wellicht dat er nog meer planten zijn die giftig zijn als je ze in het water topt en stekt. Garnalen zijn wat dat betreft best gevoelig.
Groeten,
Patrick
Patrick
hmm... zal ik toch even het internet op moeten en zoeken naar ervaringen met deze planten als ze er zijn. deze planten heb ik ook in een andere bak maar hier heb ik nergens last van juist het tegenover gestelde.
De garnalen zijn verhuist naar mijn kweekstelling. ik heb er nu 8 inzitten. ik ga het proberenKees schreef:Welke waterverbeteraar gebruik je nu?
In ieder geval geen sterfte mee en dat is goed nieuws!
met iets meer licht en een iets hogere ph waarde

zwangere dame