Mossoorten / hangende plant / bodembedekker
-
witte
- 200-400

Re: Mossoorten / hangende plant / bodembedekker
Gewoon s morgens je lampen later aanzetten en als je dan niet thuis bent dan gebruik je een tijdschakelaar.
Bv om 11:00 lampen aan en om 23:00uur lampen uit.
Bv om 11:00 lampen aan en om 23:00uur lampen uit.
Bij het aankoop heb ik er idd 2 tijdschakelaars erbij gekregen. Goed idee, ik denk dat ik dat op die manier ga doen idd
bedankt!
Juwel Trigon 350 (overgestapt naar cichlides)
-
witte
- 200-400

Ik denk dat de meeste het zo doen,je kunt nog ff reactie afwachten maar lijkt me zo het simpelst.
Is het een idee om je lampen van 0900 tot 2100 te laten branden? Doe ik altijd al en bevalt erg goed..
Doe ik ook altijd, om 9 uur moet ik toch naar bed...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
witte
- 200-400

Ja maar ik ben 42 dus ga iets later naar bed,maar volgens mij maakt de tijd niet zoveel uit ,alleen de tijsduur moet niet veel langer dan 12 branduren zijn.
Hier branden de lampen ook altijd 14 uur en dat is altijd goed gegaan, ik wil wel genieten van mijn hobby.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Hahah ik mag ook later naar bed en bij staat de bak op 11:00/23:00
Dus jij slaapt graag uit??

Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik mag ook later naar bed, dus ik heb het voorlopig op 13:00 t/m 23:30 uur staan. Dat is dan 10,5 branduur, ik wil even kijken hoe dat loopt, daarna zie ik wel. Nu maar hopen dat de tijdschakelaars zijn werk doen 
Gisteren zijn me plantjes aangekomen trouwens, hele avond bezig geweest om ze erin te zetten, ze zijn nog allemaal vrij klein, maar dat zal dus met de tijd wel in orde komen hopelijk. Van het weekend ga ik ook voedingstoffen voor de planten halen, gezien dat er geen voedingsbodem erin zit.
Owja, klein vraagje: mijn mosbal drijft, zal deze later als het helemaal verzadigd is naar beneden zakken of blijft het drijven?
2e vraag: ik heb dus ook javamos gekocht, maar deze maakt wel een enorme troep in de bak. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb de helft ervan met een netje aan een steen vastgebonden, maar de andere helft zit er los in en telkens komt er wel een stukje ervan los. Zal ik die ook maar gaan vastbinden aan een steen met een netje?
3e vraag: ik heb een plant die geen wortels heeft :S deze plant is dat:

nomaphila siamensis corymbosa
Is dit normaal? De stengels zijn dus in feite gewoon eraf geknipt.
Gisteren zijn me plantjes aangekomen trouwens, hele avond bezig geweest om ze erin te zetten, ze zijn nog allemaal vrij klein, maar dat zal dus met de tijd wel in orde komen hopelijk. Van het weekend ga ik ook voedingstoffen voor de planten halen, gezien dat er geen voedingsbodem erin zit.
Owja, klein vraagje: mijn mosbal drijft, zal deze later als het helemaal verzadigd is naar beneden zakken of blijft het drijven?
2e vraag: ik heb dus ook javamos gekocht, maar deze maakt wel een enorme troep in de bak. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb de helft ervan met een netje aan een steen vastgebonden, maar de andere helft zit er los in en telkens komt er wel een stukje ervan los. Zal ik die ook maar gaan vastbinden aan een steen met een netje?
3e vraag: ik heb een plant die geen wortels heeft :S deze plant is dat:

nomaphila siamensis corymbosa
Is dit normaal? De stengels zijn dus in feite gewoon eraf geknipt.
Vraag 1: Gaat vanzelf zakken als die verzadigd is inderdaad.
Vraag 2: Kan je het niet een beetje vastbinden met bv sim?
Vraag 3: meestal krijg je ze wel met wortels, maar neem aan dat ze vanzelf wel aangroeien.
Waar had je de plantjes eigenlijk vandaan?
Vraag 2: Kan je het niet een beetje vastbinden met bv sim?
Vraag 3: meestal krijg je ze wel met wortels, maar neem aan dat ze vanzelf wel aangroeien.
Waar had je de plantjes eigenlijk vandaan?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Wat bedoel je met sim? Ik heb de planten besteld via aquarium-planten.com en moet zeggen dat ze heel netjes hebben geleverd. De planten zien er ook goed gezond uit, dus dat zou dan waarschijnlijk verder geen probleem moeten zijn.
Sim zoals vissen dobbers...
Maar die zaak is prima, hoewel ik wel moet zeggen dat ik http://www.aquaplantsonline.nl/ toch iets beter vind, maar is ook wat duurder.
Maar die zaak is prima, hoewel ik wel moet zeggen dat ik http://www.aquaplantsonline.nl/ toch iets beter vind, maar is ook wat duurder.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
sim = simmetje, dus mos vastbinden met een tuigje (haakje, lood, dobber en visdraad)????
Ik zou gewoon een stukje nylon nemen. 
ondertussen is ie al verzadigd en ligt het op de bodem