bodem

jari4now

Re: bodem

Bericht door jari4now »

Oke Filterzand dus......

Volgende stap...Ik woon bij de hollandse IJssel daar liggen mooie stenen aan de dijk net als aan de Maas, als ik deze in kokend water leg kan ik ze dan gebruiken.
In mijn nieuw in te richten aqua en in mijn 2.00m. bak op de vereniging????

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ja dat kan, maar het mag niet. Dat noemen ze diefstal, tis maar dat je het weet. Wat je ermee doet moet je zelf weten maar als iemand je ziet en de politie belt :|
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

stukje dijk is achtertuin.........maar denk dat ik dan maar ff naar tuincentrum moet.....Diefstal is strafbaar...toch??

Kunnen alle stenen die daar liggen gebruikt worden B.V. platte leisteen?

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Diefstal is strafbaar, en levert je een strafblad op en een aantekening in je verlaring van goed gedrag. NIet echt handig voor de toekomst.

Een kilo sten kost bij het tuincentrum tussen de 20 en 40 cent, daarvoor zou ik het risico niet lopen.

Niet alle stenen zijn geschikt, er zijn bijv stenen die kalk afgeven waardoor je water harder wordt. Niet geschikt voor tropische vis maar perfect voor malawi en tanganyika cichliden.

Je kunt dit testen door wat azijn op de steen te gooien, als het gaat bruisen geeft de steen kalk af.

Ook stenen die scherpe randen hebben zoals bijv. maansteen zou ik niet aanraden, het risico dat een vis zich beschadigd wil ik niet lopen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

jari4now

Bericht door jari4now »

Oke tnx.....nu eerst maar eens wat stenen kopen en wat filterzand...rest komt dan wel weer.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Je kan ook tegen de politie zeggen dat je wat keien over had en dat je ze toen maar bij de dijk bent gaan leggen. Misschien zegt ie dan wel "Niks ervan! Allemaal terug inladen!"
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

:lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand