Discussen houden makkelijk? Of valt dat tegen?
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Re: Discussen houden makkelijk? Of valt dat tegen?
He maar ik ga slapen
-
Maarten
Onderwerp auteur
Is goed. Ik ook. Morgenvroeg sollicitatiegesprek :p
Welterusten en bedankt alvast voor al je info
Welterusten en bedankt alvast voor al je info
Mmm vreemd comp afgesloten en ik sta nog online, lig nu op bed met de laptop ff op het account van me vrouw.
Sucses morgen, lastige tijd voor een solicitatie
Sucses morgen, lastige tijd voor een solicitatie
-
Maarten
Onderwerp auteur
Tja, ik werk momenteel in de zorg. Dat betekend erg veel onregelmatigheid. En da's niet fijn met 2 kids thuis. Maar binnen dezelfde stichting zoeken ze een systeembeheerder. Ik heb dan wel geen diploma's maar kan me behoorlijk redden met computers en netwerken. Dus wie weet heb ik straks een mooie regelmatige baan waar ik me ook nog lekker bij voel. Lijkt me toch wel geweldig.
ps. misschien kan ik mijn Malawibestand ruilen tegen een 6tal discussen en bijvissen :p
Je hoort nog wel hoe of wat
ps. misschien kan ik mijn Malawibestand ruilen tegen een 6tal discussen en bijvissen :p
Je hoort nog wel hoe of wat
-
Maarten
Onderwerp auteur
Nou, gesprek was leuk, maar is niks geworden omdat ze toch een professional zochten.
Ik kan 14 stukken kienhout kopen voor 40 euro.
Is dit een redelijk bedrag? Zitten 2 hele grote stukken in.
Hhahahah toch wel discussen...
Ik heb mijn discussen nu 1 jaar. Ik doe eigenlijk niks speciaals. Temp staat op 29-30. Ook als ze volwassen zijn houden ze best wel van 2 tot 3 keer per dag eten. Discussen zijn langzame eters die graag grazen.
Ook ontlasten ze globaal 7 keer hun eigen gewicht per dag. Dus waterwaarden mbt tot vervuiling in de gaten houden is wel van belang.
Persoonlijk vind ik de discus de mooiste vis die ik tot nu toe gehad heb.
Ik heb mijn discussen nu 1 jaar. Ik doe eigenlijk niks speciaals. Temp staat op 29-30. Ook als ze volwassen zijn houden ze best wel van 2 tot 3 keer per dag eten. Discussen zijn langzame eters die graag grazen.
Ook ontlasten ze globaal 7 keer hun eigen gewicht per dag. Dus waterwaarden mbt tot vervuiling in de gaten houden is wel van belang.
Persoonlijk vind ik de discus de mooiste vis die ik tot nu toe gehad heb.
-
Maarten
Onderwerp auteur
7 keer hun eigen gewicht?????
Gelukkig heb IK daar geen last van :p
Gelukkig heb IK daar geen last van :p
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
hobla schreef:Nou, gesprek was leuk, maar is niks geworden omdat ze toch een professional zochten.
Jammer, misschien is aan omscholen denken.
40 euries is niet veel als het mooie stukken zijn.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Kijk maar. Lijken wel mooie stukken.
http://link.marktplaats.nl/227724220
http://link.marktplaats.nl/227724220
He, leuk, kan je het echt aanbevelen om discusvissen te gaan houden.
Ik had wel wat jongere vissen, 7 a 8 maanden, maar ook dat kan hoor, alleen het is meer werk.
Meer voeren en dus ook vaker verversen, ik gaf ze in het begin minstens 6x eten per dag en verversde ongeveer de 1/2 van de bak om de andere dag. Nu zit ik op 3x per dag en elke 3e of 4e dag verversen.
Je kan natuurlijk eerst inderdaad bv 5 discusvissen doen, maar vergeet niet dat wanneer je er discusvissen bij gaat plaatsen, je ze wel eerst in quartaine moet doen voor ze bij de andere mogen.
Kijk eens in mijn foto album, voor een discusbak heb ik behoorlijk veel planten en vergeet mijn vulkaan niet hahaha.
En voor de rest, luisteren naar Obi en alles komt goed.
Zijn inderdaad leuke stukken hout, zelf ben ik wat meer fan van wortelhout, geeft wat dunnen takken waar ze lekker tussendoor kunnen zwemmen.
Ik had wel wat jongere vissen, 7 a 8 maanden, maar ook dat kan hoor, alleen het is meer werk.
Meer voeren en dus ook vaker verversen, ik gaf ze in het begin minstens 6x eten per dag en verversde ongeveer de 1/2 van de bak om de andere dag. Nu zit ik op 3x per dag en elke 3e of 4e dag verversen.
Je kan natuurlijk eerst inderdaad bv 5 discusvissen doen, maar vergeet niet dat wanneer je er discusvissen bij gaat plaatsen, je ze wel eerst in quartaine moet doen voor ze bij de andere mogen.
Kijk eens in mijn foto album, voor een discusbak heb ik behoorlijk veel planten en vergeet mijn vulkaan niet hahaha.
En voor de rest, luisteren naar Obi en alles komt goed.
Zijn inderdaad leuke stukken hout, zelf ben ik wat meer fan van wortelhout, geeft wat dunnen takken waar ze lekker tussendoor kunnen zwemmen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Maarten
Onderwerp auteur
hihi, heb ik al mailcontact mee :p:p
Nou jaaaaaa...ik kwam de advertentie tegen en moest meteen aan jou denken...dan denk je ook dat je wat goeds doet 
Nou ik persoonlijk zou er dan even rustig voor gaan zitten en eerder de discussen nemen die Rob aangaf en zonder al die zwarte vlekken en vegen op hun lichaam 
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
De 2e en 3e foto vindt ik niet zo geweldig de eerste is wel een redelijke vis vergis je trouwens niet in de arowana is heel lastig te houden. Maar om is te proberen als starters pakket.