renovatie licht
Re: renovatie licht
Tuperware of Curver hebben vaak hittebestendig kunststof boxen. Ik heb mijn evsa's in de grote bak in een metalen behuizing gezet, en geaard maar op een houtenplaat geschroeft en dat gaat ook al maanden goed.
-
Steenbokje
Onderwerp auteur
ik fff nog een vraagje
ik heb nu een transfo van 15 watt en een tl t8 van 18 watt, kan dit zomaar?
ik moet toch kijken voor een nieuwe transfo maar ik zou dan een zwaarder nemen bv. 25 watt
ik heb nu een transfo van 15 watt en een tl t8 van 18 watt, kan dit zomaar?
ik moet toch kijken voor een nieuwe transfo maar ik zou dan een zwaarder nemen bv. 25 watt
Ik zou het zelfde wattage aan houden, daar is je starter en je tl ook op berekend. Een vsa of evsa kan dat nog enigzins regelen maar een trafo niet.
-
Steenbokje
Onderwerp auteur
ok
met men starter hoef ik niet echt rekening te houden die kan van 4 watt tot 65 watt.
maar ik was niet zeker van de tl zelf
is geen speciale tl is maar een gewone van uit een doe-het-zelf winkel
dus ik moet zelfde wattage aanhouden
met men starter hoef ik niet echt rekening te houden die kan van 4 watt tot 65 watt.
maar ik was niet zeker van de tl zelf
is geen speciale tl is maar een gewone van uit een doe-het-zelf winkel
dus ik moet zelfde wattage aanhouden
Iets of wat wattage verschil zou opzich geen kwaad moeten kunnen alleen zal dat je levensduur van je lamp verkorten. En dit soort dingen (boven water) vind ik te link om te gaan expirimenteren 
hoi met kees zijn er ook site,s waar je tekeningen heb voor je licht en voor lichtkappen heb een kale bak moet er zelf licht bij maken
-
Gast
Onderwerp auteur
bedoel je een aansluitschema voor de verschillende onderdelen ?
Dat schema staat namelijk OP de VSA.
Dat schema staat namelijk OP de VSA.
zit er niet gewoon een aansluitschema bij de fittingen voor je TLs?
dat vind ik echt slecht als ze dat niet doen...
dat vind ik echt slecht als ze dat niet doen...
-
Gast
Onderwerp auteur
nee natuurlijk niet.
Er zijn meerdere manieren om TL's aan te sluiten op een VSA en dat is ook afhankelijk waar die VSA voor gemaakt is.
Het voorbeeldje hierboven is 2 TL's in serie met 2 starters. Dat kan als je bijvoorbeeld een VSA hebt van 30 watt(36) en 2TL's van 15 watt.
Kijk maar eens rond op dit forum voor genoeg voorbeelden.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/7111
Er zijn meerdere manieren om TL's aan te sluiten op een VSA en dat is ook afhankelijk waar die VSA voor gemaakt is.
Het voorbeeldje hierboven is 2 TL's in serie met 2 starters. Dat kan als je bijvoorbeeld een VSA hebt van 30 watt(36) en 2TL's van 15 watt.
Kijk maar eens rond op dit forum voor genoeg voorbeelden.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/7111