Dankjewel Riny, Welke van deze soorten is dan het makkelijkste om te kweken?
N-Pulcher daffodil
N-Splendens
N-Marunguensis
N-Gracillis
N-Crassus.
De Brichardi kweken
-
Lientjjj
Onderwerp auteur - 0-200

Re: De Brichardi kweken
N-Pulcher daffodil en de N-Marunguensis vind ik de mooiste, Is het allemaal een beetje hetzelfde als de brichardi of een stuk moeilijker?
Sommige worden wat groter, maar over het algemeen lijken ze heel erg veel op elkaar.
-
rinychromis
- 0-200

Ik denk dat ze allemaal wel redelijk makkelijk kweken hoor.Lientjjj schreef:Dankjewel Riny, Welke van deze soorten is dan het makkelijkste om te kweken?
N-Pulcher daffodil
N-Splendens
N-Marunguensis
N-Gracillis
N-Crassus.
De N-Crassus en de N-marunguensis worden geadviseerd om in groepjes te houden en dat kan bij deze ook in een wat kleinere bak, crassus heeft niet zulke intense kleuren dan de andere soorten.
Qua gedrag lijkt een Gracilis op een mini dafodil,, maar net wat minder agressief.
Persoonlijk zou ik voor de Gracilis of de Spendens gaan, zijn zeer mooie vissen.
Ik moet je wel voor 1 ding waarschuwen Brichardi achtigen kunnen enorme agressie vertonen wanneer er een legsel of jongen zijn/op komst is, en moeten daardoor in een soortaquarium.
De Splendens wordt ook wel verkocht onder de naam N-Helianthus
Heb je trouwens nog naar de N-Kijumba "Orange" gekeken ?
Inrichting kan ik kort over zijn zorg voor zand en stenen/holen, waarachter verscholen kan worden
rinychromis a.k.a. zappa0609
Avatar : Eretmodus Cyannostictus "blue spot"
-
rinychromis
- 0-200

Nee, en dat om 2 dingen,Lientjjj schreef:Dus 1 koppel moet in een 80cm aquarium met geen andere vissen?
Ook geen algeneter of corydoras? of dat wel?
En de inrichting van het aquarium zoiezo slakkenhuizen.. en nog iets speciaals?
#1 Cory leeft in zuur water, Brichardi, uit het Tanganyika meer, leeft in Hard alkalisch water
#2 dat wordt lijken vangen, en de Brichardi's blijven dus over
rinychromis a.k.a. zappa0609
-
mandyrademaker
- 0-200

Hoi, ja, ook ik ben een Bricardi-fan! Mijn eerste bak was een 1.25 Tanga met o.a Julido's en Bricardi's, prachtige vissen met die mooie staart en dat heldere groene oog! Ja, ik kocht gewoon een koppeltje in de vissenwinkel, en een omgekeerd bloempotje met een vergroot gat en huppekee, op het laatst had ik 4 generaties door elkaar zwemmen en ook de Julido's deden het geweldig! Het uitvangen vond ik zo rampzalig dat ik met de chichliden gestopt ben want als ze eenmaal happy zijn, dan is er geen houden meer aan! Maar.....Ik vind het nog steeds één van de mooiste vissen!! Succes!