Keurmerk voor kwekers?
-
Rob Bosman
Re: Keurmerk voor kwekers?
Nee klopt Serge het is ook lastig en het zal ook altijd lastig blijven, maar ik heb inmiddels de politiek ook aangeschreven en zodra ik hier wat meer over hoor bericht ik jullie natuurlijk.
Ik ben ook van mening dat het niet aan ons is maar aan de politiek.
Ik ben ook van mening dat het niet aan ons is maar aan de politiek.
-
jari4now
Rob,
De politiek zal zich niet bezig willen houden met dit soort keurmerken, als het niet als hapklaar plan wordt aangeboden.
Zoals ik al eerder heb gezegt in "het land der Keurmerken" ( wat Nederland is) zijn er heel veel keurmerken (alleen in mijn werk al minimaal 15 belangrijke) waar zij veel meer belang bij hebben en zich dus eerst voor in zullen zetten, dit levert meer op voor Den Haag.
Maar je hebt gelijk ergens en iemand moet een begin maken, uiteraard ben ik wel nieuwsgierig naar het vervolg, dus zal dit Topic ondanks de huidige drukte op de voet volgen.
Het zou al een stap in de goede richting zijn als alle Kwekers een heren afspraak maken, en dan ook echt alle...... dan voorkom je al dat er mindere vissen bij detailhandel en/of particulieren verkopers terecht kom.
Als de kwekers dan ook een soort van branche certificaat erbij leveren, waarin een aantal verplichtingen staat voor de verkoop van zijn spullen(vissen) dan wordt iedereen op de hoogte gesteld van de "Heren afspraak" en zal er zeker op termijn wat meer opgelet kunnen worden en dan kunnen de mensen van de politiek een hapklaar plan zien en er een officieel stempel op drukken.
Was weer ff genoeg serieus gedoe in de vroege morgen.
De politiek zal zich niet bezig willen houden met dit soort keurmerken, als het niet als hapklaar plan wordt aangeboden.
Zoals ik al eerder heb gezegt in "het land der Keurmerken" ( wat Nederland is) zijn er heel veel keurmerken (alleen in mijn werk al minimaal 15 belangrijke) waar zij veel meer belang bij hebben en zich dus eerst voor in zullen zetten, dit levert meer op voor Den Haag.
Maar je hebt gelijk ergens en iemand moet een begin maken, uiteraard ben ik wel nieuwsgierig naar het vervolg, dus zal dit Topic ondanks de huidige drukte op de voet volgen.
Het zou al een stap in de goede richting zijn als alle Kwekers een heren afspraak maken, en dan ook echt alle...... dan voorkom je al dat er mindere vissen bij detailhandel en/of particulieren verkopers terecht kom.
Als de kwekers dan ook een soort van branche certificaat erbij leveren, waarin een aantal verplichtingen staat voor de verkoop van zijn spullen(vissen) dan wordt iedereen op de hoogte gesteld van de "Heren afspraak" en zal er zeker op termijn wat meer opgelet kunnen worden en dan kunnen de mensen van de politiek een hapklaar plan zien en er een officieel stempel op drukken.
Was weer ff genoeg serieus gedoe in de vroege morgen.
-
Rob Bosman
Antwoord van de Partij voor de dieren naar aanleiding van mijn vraag.
Geachte heer Bosman,
Hartelijk dank voor uw reactie. De Partij voor de Dieren is bekend met de misstanden. Helaas worden er inderdaad nog vaak slechte adviezen gegeven door verkopers. Wij delen uw mening dat er betere regelgeving moet komen voor de handel in dieren. Wij vinden o.a. dat in de certificatie-eisen moet worden opgenomen dat de verkoper uitgebreide, ook schriftelijke informatie over de verzorging van een dier moet geven vóór de aankoop van een dier. Verder moet worden vastgelegd dat de verkoper van een dier de verantwoordelijkheid heeft om zich ervan te verzekeren dat de beoogde houder een dier welzijnsvriendelijk kan houden. Daarnaast dient het personeel dat dieren verkoopt een opleiding te hebben gevolgd die voldoende kennis omtrent de aangeboden dieren garandeert.
De Partij voor de Dieren is ook van mening dat alle bedrijven die zich met de handel in gezelschapsdieren bezighouden, verplicht gecertificeerd dienen te worden. Zo'n certificatiesysteem zou voor de handel normen moeten geven voor beleid, scholing, vakbekwaamheid, huisvesting en verzorging van de dieren. Hier moet uiteraard ook op gecontroleerd worden.
Wij zullen ons hiervoor hard maken.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren
Imke Banen
Geachte heer Bosman,
Hartelijk dank voor uw reactie. De Partij voor de Dieren is bekend met de misstanden. Helaas worden er inderdaad nog vaak slechte adviezen gegeven door verkopers. Wij delen uw mening dat er betere regelgeving moet komen voor de handel in dieren. Wij vinden o.a. dat in de certificatie-eisen moet worden opgenomen dat de verkoper uitgebreide, ook schriftelijke informatie over de verzorging van een dier moet geven vóór de aankoop van een dier. Verder moet worden vastgelegd dat de verkoper van een dier de verantwoordelijkheid heeft om zich ervan te verzekeren dat de beoogde houder een dier welzijnsvriendelijk kan houden. Daarnaast dient het personeel dat dieren verkoopt een opleiding te hebben gevolgd die voldoende kennis omtrent de aangeboden dieren garandeert.
De Partij voor de Dieren is ook van mening dat alle bedrijven die zich met de handel in gezelschapsdieren bezighouden, verplicht gecertificeerd dienen te worden. Zo'n certificatiesysteem zou voor de handel normen moeten geven voor beleid, scholing, vakbekwaamheid, huisvesting en verzorging van de dieren. Hier moet uiteraard ook op gecontroleerd worden.
Wij zullen ons hiervoor hard maken.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren
Imke Banen
-
jari4now
Rob,
Dit is een politiek correct antwoord, maar er staat niet concreet in dat ze een paln maken of willen krijgen hoe dit aan te pakken.....
Maar wel super dat je de eerste stap van een hele lange wandeling hebt gemaakt.....
Dit is een politiek correct antwoord, maar er staat niet concreet in dat ze een paln maken of willen krijgen hoe dit aan te pakken.....
Maar wel super dat je de eerste stap van een hele lange wandeling hebt gemaakt.....
Precies jari, dit is het begin van een avondvierdaagse van 5 jaar lang
Maar wel vaagjes hoor, hoe kan een verkoper nu inschaten hoe jij de dieren gaat houden en behandelen.
Komen ze thuis kijken of ik de waarheid wel spreek.
allemaal problemen waar je dan tegenaan loopt, ik geloof dat het nog jaren kan duren voor er zoiets door is.
Maar wel vaagjes hoor, hoe kan een verkoper nu inschaten hoe jij de dieren gaat houden en behandelen.
allemaal problemen waar je dan tegenaan loopt, ik geloof dat het nog jaren kan duren voor er zoiets door is.
ik kan er ook echt niet tegen als ik op marktplaats lees dat vissen ook opgestuurd kunnen worden!
dit zou na mijn mening echt niet mogen!
het is toch niet normaal dat je je vissen laat opsturen!
dat is pas dieren leed.
dat is pas dieren leed.
-
jari4now
Als je maar zorg dat de postbode geen stempel hoeft te zetten en je de envelope goed dicht plak is er toch niets aan de hand????
-
Rob Bosman
Hoe denk jij dat jou wildvang vissen in Nederland aankomen.............per luchtpostmark schreef:ik kan er ook echt niet tegen als ik op marktplaats lees dat vissen ook opgestuurd kunnen worden!
dat is pas dieren leed.
-
Rob Bosman
kevin schreef:Precies jari, dit is het begin van een avondvierdaagse van 5 jaar lang![]()
Maar wel vaagjes hoor, hoe kan een verkoper nu inschaten hoe jij de dieren gaat houden en behandelen.Komen ze thuis kijken of ik de waarheid wel spreek.
Maar dat is met vele dingen Kevin, maar je moet ergens een keer een begin maken anders komt het nooit. Jij bent ook met AF begonnen omdat je het er ergens anders niet mee eens was of bent. Je weet wel waar je aan begonnen bent maar nog niet waar het eindigt en dat geeft ook niet.
Ik heb een brief geschreven naar de politiek en heb naar aanleiding van hun antwoord weer geschreven met de vraag hoe ze het nu gaan aanpakken of ze het op de politieke agenda gaan zetten, worden er kamer vragen gesteld ??? Of ze mij daar van op de hoogte willen houden. Volgende set is weer aan de politiek.
Is zeer zekr zo Rob, Ik blijf graag op de hoogte van dit verhaal net als vele met mij denk ik zo.
Misschien kunnen we er een AquaforA keurmerk doorheen drukken, als we Wilders mee krijgen moet het lukken.
Misschien kunnen we er een AquaforA keurmerk doorheen drukken, als we Wilders mee krijgen moet het lukken.
-
jari4now
Dit bewijst maar weer dat het keurmerk er snel moet komen..................
http://link.marktplaats.nl/164269949
http://link.marktplaats.nl/164269949
Ik weet niets van discussen, maar wat is er mis met die dieren? In mijn lekenogen zien ze er niet al te beroerd uit, maar ik kan er goed naast zitten natuurlijk 
Aha, ja dat bedoel ik. Dan is het wel echt zonde ja. En dan durft ie ook nog eens 100 Euro de 10 te vragen.
Hoe denk jij dat jou wildvang vissen in Nederland aankomen.............per luchtpost[/quote]
ja dat snap ik ook!
maar binnen nederland ben ik toch niet zo happig op hoor!
ja dat snap ik ook!
maar binnen nederland ben ik toch niet zo happig op hoor!