Visbestand voor 40L.
-
ijsselmeer
- 200-400

Re: Visbestand voor 40L.
Ja Linda klopt ,het lijkt wel of men bang is om de eierlegende tandkarpertjes met 1 maand kwijt te zijn, terwijl ze een paar jaar meegaan en het is toch zonde dat men ze daarom niet neemt .
AquaAmazon , Ik dacht dat je echt niet wist wat voor visjes je wilde vandaar de hint en ik promoot ze graag want ze zijn prachtig niet te groot en het kweken is helemaal geweldig cq spannend en dat deel ik graag met anderen.
AquaAmazon , Ik dacht dat je echt niet wist wat voor visjes je wilde vandaar de hint en ik promoot ze graag want ze zijn prachtig niet te groot en het kweken is helemaal geweldig cq spannend en dat deel ik graag met anderen.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

O geen probleem hoor! Alle advies en tips zijn welkom
Ik had ze even opgezocht op internet, ziet er echt leuk uit. Maar vond de Hyphessobrycon Amandae net wat beter in m'n bak passen omdat ze zo mooi klein zijn.
Ik ben er ook bijna uit met de Cory's, ik twijfel nog tussen de habrosus en de pygmaeus. En ik zit echt te twijfelen of het verstandig is om er een Appelslak bij te doen.
Ik ben er ook bijna uit met de Cory's, ik twijfel nog tussen de habrosus en de pygmaeus. En ik zit echt te twijfelen of het verstandig is om er een Appelslak bij te doen.
De pygmaeus is bij mij minder druk dan de habrosus, ik heb ze beide, alleen niet bij elkaar. Echter de habrosus heb ik pas 2 weken dus ik weet nog niet of die nog rustiger worden (ik hoop het wel, ze zitten vaak tegen het glas aan). De pygmaeus deden dit overigens ook in het begin. Weet wel dat de pygmaeus geen bodemvis is maar door de hele bak heen zwemt. Nu doet de habrosus dit ook bij mij momenteel......maar zoals gezegd hoop ik dat daar verandering in komt als ze wat minder zenuwachtig worden.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

pygmaeus zwemt inderdaad door alle lagen, habrosus doet dit zodra ze gewend zijn, als het goed is niet meer. Hier deden de delphax ook heel druk tegen het raam zwemmen in het begin, inmiddels blijven ze in de onderlaag
Jouw bericht geeft me hoop
Je gaat toch twijfelen, zullen ze rustig worden ja of nee.... 
-
amber98

Had ik hier ook, zeker omdat er zo weinig mensen delphax hebben. Maar uiteindelijk zijn ze gewoon rustige geworden 
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Toch lastig kiezen
De pygmaeus in alle lagen of de habrosus alleen op de bodem.. Beide zal te veel van het goede zijn denk ik 
-
amber98

Ik zouzelf voor de habrosus kiezen. Allebei is teveel, niet zo zeer om de drukte maar dan kun je van beide soorten een te weinig aantal nemen en dan voelen ze zich niet prettig. Bij de pygmaeus heb je dat ze dadelijk door de vuurtetras heen gaan zwemmen, 2 soorten in de middenlaag dus. Dat gaan de tetras niet fijn vinden en is niet zo'n mooi gezicht 
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Ja idd, zo zat ik ook al te denken. En die Habrosus zullen echt wel een keertje op de vlakke stukken van m'n achterwand en het hout gaan zitten denk ik.
Ik denk dat ik eruit ben, Hyphessobrycon Amandae in de boven- en middenlaag. Corydoras habrosus op de bodem en een bruine Appelslak (Pomacea Diffusa). Denk ik
Ik denk dat ik eruit ben, Hyphessobrycon Amandae in de boven- en middenlaag. Corydoras habrosus op de bodem en een bruine Appelslak (Pomacea Diffusa). Denk ik
-
amber98

Appelslakken zijn wel groepsdieren, dus zou ik er 2 van nemen 
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Oke, goed om te weten. Bedankt voor alle tips/advies! 
[EDIT]
Even voor de volledigheid
10x Hyphessobrycon amandae
6x Corydoras habrosus
2x Pomacea diffusa
[EDIT]
Even voor de volledigheid
10x Hyphessobrycon amandae
6x Corydoras habrosus
2x Pomacea diffusa
Leuk bestandje zo! 
Hebben ze die visjes bij jou in de buurt op voorraad of moeten ze die bestellen voor je?
Hebben ze die visjes bij jou in de buurt op voorraad of moeten ze die bestellen voor je?
-
AquaAmazon
Onderwerp auteur - 0-200

Dankje!
Ik heb ze hier niet op voorraad gezien, maar toen ik laatst over Corydaras black venenzuela begon zei de eigenaar van de winkel al meteen; Ow die kan ik wel bestellen voor je. De slak word ff een ander verhaal.. En anders moet ik maar een ritje naar Aquaria Veldhuis maken. Wel een beetje ver, Den bosch naar Enschede
Ik heb ze hier niet op voorraad gezien, maar toen ik laatst over Corydaras black venenzuela begon zei de eigenaar van de winkel al meteen; Ow die kan ik wel bestellen voor je. De slak word ff een ander verhaal.. En anders moet ik maar een ritje naar Aquaria Veldhuis maken. Wel een beetje ver, Den bosch naar Enschede
-
ijsselmeer
- 200-400

AquaAmazon ,
In Barendrecht zit iemand die slakken kweekt ( zie Hobbykwekers) is wel dichter bij voor je en misschien nog wel goedkoper ook?
In Barendrecht zit iemand die slakken kweekt ( zie Hobbykwekers) is wel dichter bij voor je en misschien nog wel goedkoper ook?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT