Nieuw visbestand voor een nieuw aquarium
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Re: Nieuw visbestand voor een nieuw aquarium
Ik snap u punt. Ik heb dit lieve beestje gekocht bij de intratuin als een oranje dwerg kreeft met 5 zebra danio's er bij voor mijn 30 liter aquarium die ik net had. Zij hebben mij verteld dat hij net vissen om kan gaan en dat hij in een 30 liter genoeg ruimte zou hebben. Ik ben er nu achter gekomen dat hij niet met vissen kan en vindt ik een teleur stelling. Ik heb nooit gezegt dat het een lelijke bak wordt zonder vissen. Nu wil ik al een grotere bak aanschafen voor dit beestje en ik vraag om advies. Ik zeg niet dat ik een probleem heb.
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Alle kleine vissen vallen al af en alle vissen met lange vinnen. Kleine zal hij als voedsel aanzien en met lange vinnen zijn te langzaam om weg te komen en dan beschadigd hij waarschijnlijk de vis (kan hem in 2 stukken knippen) dus zou er sowieso een speciaalaquarium van gaan maken, hoe groot dit moet zijn en hoe ingericht kan ik je niet vertellen
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

En grote gepanserde algeneters ? Of zeker geen bodem vissen. Dus het worden grote sterke snelle vissen die niet agresief mogen zijn tegen kreeften als ik vissen in mijn bak wil. Kent iemand een geschikte vis?
Ik zou er dan een school espei's of hengelii's bijdoen. Mooie visjes, erg snel en zwemmen in de middenlagen. Vuurtetra's of marmerbijlzalmen kunnen denk ik ook wel. Ik zou kiezen voor een redelijk kleine scholenvis.
Zou er geen bodemvissen, goerami's of cichliden bijhouden..
Zou er geen bodemvissen, goerami's of cichliden bijhouden..
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Op het kreeften forum zeggen ze dat hij echt niet met vissen kan en alleen in een speciaal bk kan gehouden worden dus ik ga hem denk ik weg brengen
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Jammer, maar dat is dan denk ik inderdaad de beste oplossing voor hem.
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Mischien kijken om te ruilen voor een paar leuke grote garnalen voor mn nieuwe bakkie met leuke vissen weet iemand mischien wat leuks? Ik heb een 125liter bak op het oog 81cm 50cm hoog 40 cm diep met binnen filter en buiten filter. ga hem denk ik a.s zaterdag ophalen
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Zaterdag een juwel vision 180 ophalen
Ik zit te denken aan een enorme hoeveelheid planten
hout met mos, om een mooie groene bak te maken met school visjes en algeneters en garnaalen misxhien nog een paar grotere vissen. iemand met adviesen?
Ik zit te denken aan een enorme hoeveelheid planten
hout met mos, om een mooie groene bak te maken met school visjes en algeneters en garnaalen misxhien nog een paar grotere vissen. iemand met adviesen?
Zoiets bedoel je?

Hihi grapje.
Advies in grotere vissen of vissen in het algemeen?
Als algeneters zou je otocinclussen kunnen nemen. Zijn superleuke visjes.
Als ik jou was zou ik een hoofdvis uitzoeken en daar de rest van je bestand op aanpassen

Hihi grapje.
Advies in grotere vissen of vissen in het algemeen?
Als algeneters zou je otocinclussen kunnen nemen. Zijn superleuke visjes.
Als ik jou was zou ik een hoofdvis uitzoeken en daar de rest van je bestand op aanpassen
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Haha jaa zoiets jaa echt super gaaf
Ja ik heb echt geen idee wat de hoofd vissen worden ik vind alles leuk. Ik wil iedergeval een zo grote school kleine visjes stuk of 20/25 algen eters en garnalen maar ik weet niet wat goed bij elkaar past. Ik vind elke vis mooi
Ja ik heb echt geen idee wat de hoofd vissen worden ik vind alles leuk. Ik wil iedergeval een zo grote school kleine visjes stuk of 20/25 algen eters en garnalen maar ik weet niet wat goed bij elkaar past. Ik vind elke vis mooi
Misschien kun je hier even kijken om de keuze te vergemakkelijken?
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater
Alle vissen zijn mooi maar niet alle vissen passen bij elkaar of passen in je bak. Het samenstellen van een visbestand is één van de leukste dingen
Alle vissen zijn mooi maar niet alle vissen passen bij elkaar of passen in je bak. Het samenstellen van een visbestand is één van de leukste dingen
-
Tim
Onderwerp auteur
- Oud teamlid

Hey linda!Linda schreef:Misschien kun je hier even kijken om de keuze te vergemakkelijken?
Is zeker leuk ik ben bezig met wat ik er in wil. dankjewel voor de site ik heb een ander onderweerp gemaakt over wat voor vissen ik er in wil ik kan nog veel leren over welke vissen met elkaar kunnen en hoeveel en hoevvel groepen er in de lagen kunnen dat soort dingen allemaal
Ik kan dus nog wat tips gebruiken