Zou je er je beroep van willen maken?
-
mandyrademaker
- 0-200

Re: Zou je er je beroep van willen maken?
kWEENIE, iK VIND EEN GOED VERZORGDE AQUA-WINKEL HET EINDE EN IK ZOU ER WEL DE HELE DAG IN KUNNEN DOORBRENGEN, MAAR M'N WERK.....HM, DAT ZOU RAMPZALIG WORDEN, IK BEN NAMELIJK NIET ZO GOED IN AFSTAND NEMEN VAN M'N LIEFJES, EN EERLIJK GEZEGD BEN IK EEN DROL IN VANGEN. IK BEN EENS EEN HALVE DAG BEZIG GEWEEST OM EEN SETJE KERSENBUIK UIT DE BAK TE KRIJGEN. IK DENK DUS DAT IK ERG VEEL VISSEN EN VRIJ WEINIG KLANTEN ZOU HEBBEN. MAAR MOOI BLIJFT HET ZEKER. IK ZOU WEL BIJ EEN DIERENTUIN IN HET AQUARIUM WILEN WERKEN, HOEF IK DAN NIET EENS GELD VOOR!!!!!!!!!!
GR.M
Ik zie er zeker wel wat in!! Heb al velen ideeen door mijn kop laten spoken, hoe en wat. Maar of ik de gok durf te wagen irl? Komt heel wat bij kijken. Ik zou zowiezo dan een ondernemingsdiploma gaan halen, sterk plan opzetten, maar dan komt de harde werkelijkheid. Hoe ga ik dat allemaal runnen zonder mijn kind naar de dagopvang te brengen? Buiten dat om, zou ik hier in de buurt moeten weten hoe mijn kansen liggen, qua vraag en aanbod ( aanbod kan hier in de buurt veel beter ). Aan de andere kant zou ik t ook niet erg vinden om te verkassen hier.... Daarom eerst maar eens WETEN wat ik wil 
i'm the Bengel gotta love me!!!
Een ondernemers diploma heb je niet perse nodig, een goede boekhouder die kan je een hoop geld en tijd besparen. Voor de rest draait het om kennis en zakelijk inzicht.
Wij helpen je wel. 
Heey dat is allemaal lief aangeboden, daar kan ik wat mee!! Een ondernemings diploma, vind ik voor mezelf wel van groot belang, omdat ik 't ook zelf verantwoord wil kunnen. Een boekhouder aannemen is ook een kostenplaatje (wellicht een goede investering, daar niet van). Een pandje t liefst met woning erbij, zodat de kleine onder toezicht is na school.
En nog wel 't belangrijkste, een starterkapitaaltje
En die heb ik niet, helaas. Buiten al deze dingen om, zou er ook veel geregeld moeten worden, alles beschrijven bij een notaris en god weet nog zoveel meer ...veel werk maar oke waar een wil is, is een weg...
En nog wel 't belangrijkste, een starterkapitaaltje
Ik heb mijn droom al verwezelijkt ik had 100m2 als speciaalzaakje..begon lekker te lopen en zag er gelikt uit..
De naam.... AquaLife... het trefpunt voor alle aquarianen...
voorin de winkel had ik een 4 meter stelling van Sera aan de andere kant diverse aquabenodigdheden en mijn zelfgebouwde toonbank in het midden een 8 kantige vijver ook zelfbouw, met een steur en wat goudvisjes, deze waren ook voor verkoop..
aan de lange wand een aquariumstelling 3 hoog met 80 cm bakken hierin zaten 2 soorten vis tropisch..deze stelling was geloof ik 8 meter..
in het midden een 6 meter stelling dubbel met cichliden, discussen en killivissen, ook dit waren 80 cm bakken maar zaten soms maar 1 soort of 2 soorten in..
bij de cichliden had ik regelmatig dat ik niet kon verkopen omdat ze weer eens moesten jongen..
vooral de jack dempsi...en zebra cichlides..hadden daar altijd wel zin in...
De voorpui van mijn winkel was geheel open...hier had ik een halfhoge houten schutting voor gezet met een mooie sticker van een koi aan de voorkant..achter dit schot lagen dan de zakken grind en zand..daarnaast zat gewoon de deur..
helaas door prive omstandigheden opmoeten doeken..maar mijn droom blijft bestaan
De naam.... AquaLife... het trefpunt voor alle aquarianen...
voorin de winkel had ik een 4 meter stelling van Sera aan de andere kant diverse aquabenodigdheden en mijn zelfgebouwde toonbank in het midden een 8 kantige vijver ook zelfbouw, met een steur en wat goudvisjes, deze waren ook voor verkoop..
aan de lange wand een aquariumstelling 3 hoog met 80 cm bakken hierin zaten 2 soorten vis tropisch..deze stelling was geloof ik 8 meter..
in het midden een 6 meter stelling dubbel met cichliden, discussen en killivissen, ook dit waren 80 cm bakken maar zaten soms maar 1 soort of 2 soorten in..
bij de cichliden had ik regelmatig dat ik niet kon verkopen omdat ze weer eens moesten jongen..
De voorpui van mijn winkel was geheel open...hier had ik een halfhoge houten schutting voor gezet met een mooie sticker van een koi aan de voorkant..achter dit schot lagen dan de zakken grind en zand..daarnaast zat gewoon de deur..
helaas door prive omstandigheden opmoeten doeken..maar mijn droom blijft bestaan
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Aaah dat doet volgens mij echt pijn om zoiets op te moeten doeken
echt heel jammer!! Heb je nog foto's? Zou 't best wel willen zien! Ik ben nog steeds altijd druk in mijn koppie om alles te bedenken (fantaseren zeg maar
) Een vriend van me zou me best wel willen helpen met een ondernemingsplan op te zetten. Nu het lef nog vinden... Ik zit boordevol ideeen!!
ik wou dat ik foto's gemaakt had...maar met mijn stomme kop niet gedaan...wel heeft mijn moeder er een video van gemaakt...zelfs die heb ik nog nooit gezien...kon het niet aan...degene waardoor hij dus niet meer bestaat staat ook op die band vandaar dat ik hem nooit nog gezien had..maar zal wel aan dr vragen of ze hem toevallig nog heeft..misschien kan ik daarvan een paar foto's nemen.. nee hij is niet failliet gegaan...PygoMania schreef:Aaah dat doet volgens mij echt pijn om zoiets op te moeten doekenecht heel jammer!! Heb je nog foto's? Zou 't best wel willen zien! Ik ben nog steeds altijd druk in mijn koppie om alles te bedenken (fantaseren zeg maar
) Een vriend van me zou me best wel willen helpen met een ondernemingsplan op te zetten. Nu het lef nog vinden... Ik zit boordevol ideeen!!
Grtzz Bianca
Nee ik had al begrepen dat hij niet failliet is gegaan, je heb de winkel op moeten ruimen wegens andere omstandigheden. Zonde zeg. Zo te lezen heeft die persoon je een hoop leed aangedaan, regel adres; doe ik t licht bij hem uit :twisted: Ik kan slecht tegen onrecht, haalt t slechtste in me naar boven...
hahaha ja ken er nog 3 die hem t licht niet gunnen..buiten mezelf om dan he...maar hij heeft geen woon en verblijfplaats...toen ik een rechtzaak tegen hem had was zijn advocaat ook al helemaal klaar met hem..en liep zo de zaal uit..dus had ik de zaak gewonnen..maar goed daar krijg je de winkel niet mee terug he....PygoMania schreef:Nee ik had al begrepen dat hij niet failliet is gegaan, je heb de winkel op moeten ruimen wegens andere omstandigheden. Zonde zeg. Zo te lezen heeft die persoon je een hoop leed aangedaan, regel adres; doe ik t licht bij hem uit :twisted: Ik kan slecht tegen onrecht, haalt t slechtste in me naar boven...
Grtzz Bianca
-
Silvia
Dat is mooi sneu zeg..........!!!!
Maar er bestaat ook zoiets als karma denk ik dan maar weer.
"What goes arround comes arround" :twisted: :twisted:
ach ja..hij heeft ook nog 4 of 5 maanden in de bak gezeten..veelste kort naar mijn mening... :twisted:Silvia schreef:Dat is mooi sneu zeg..........!!!!
Grtzz Bianca
-
Rob Bosman
Het is heel jammer en helaas van een kale kip is het slecht veren plukken.
-
mandyrademaker
- 0-200

Ik weet nog wel een leuk aqua-winkeltje te koop, in Amsterdam Jan v. Galen straat. Klein en grappig. Mensen zitten tegen hun pensioen aan. dusssssss
gr M