Het bouwen van een paludarium
Re: Het bouwen van een paludarium
Sterker nog de verf is droog genoeg om de wand voorzichtig in de bak te laten zakken dus de foto's komen er al aan!!! 
gr, Rico
wow we worden verwend vandaag Coby.
-
Coby
Nou en of, die Rico is goed bezig vandaag.
Eeh... Rico, zou je dat nou wel zo snel doen....voorzichtig hoor.
Eeh... Rico, zou je dat nou wel zo snel doen....voorzichtig hoor.
Ik heb het heel voorzichtig gedaan hoor Coby, en alles is vlekkeloos verlopen.
Nu er eindelijk een goede lamp boven hangt zijn de foto's ook een beetje beter geworden.
Ik ben er persoonlijk wel tevreden over. En benieuwd naar jullie mening (hoewel....ik verander er nu toch niks meer aan
)
Rechts boven in de hoek komt het water uit het bioloog via een heel klein kort beekje in de bak. Het beekje is maar 4 cm. maar zorgt ervoor dat ik de uitstroom pijp niet zie en het water mooier verdeeld word als het in de bak stroomt. onderaan stroomt het water in de overloopbak vanwaar het in de bioloog stroomt.

Helaas is de voorruit nog een beetje vuil en branden de lampen van mijn terrarium nog waardoor een complete foto van de voorkant nog even moet wachten.

Hier komt straks een plantje in te staan.

En nog een plantengat

Nu er eindelijk een goede lamp boven hangt zijn de foto's ook een beetje beter geworden.
Ik ben er persoonlijk wel tevreden over. En benieuwd naar jullie mening (hoewel....ik verander er nu toch niks meer aan
Rechts boven in de hoek komt het water uit het bioloog via een heel klein kort beekje in de bak. Het beekje is maar 4 cm. maar zorgt ervoor dat ik de uitstroom pijp niet zie en het water mooier verdeeld word als het in de bak stroomt. onderaan stroomt het water in de overloopbak vanwaar het in de bioloog stroomt.

Helaas is de voorruit nog een beetje vuil en branden de lampen van mijn terrarium nog waardoor een complete foto van de voorkant nog even moet wachten.

Hier komt straks een plantje in te staan.

En nog een plantengat

gr, Rico
-
Coby
Dat is gelukkig goed gegaan, hij is echt supermooi geworden Rico, mijn complimenten hoor. 
Dank jewel Coby!
Ik ben er ook ontzettend blij mee
Ik zit nu vaker voor de "lege" bak dan op de bank voor de tv. hahaha
Ik ben er ook ontzettend blij mee
Ik zit nu vaker voor de "lege" bak dan op de bank voor de tv. hahaha
gr, Rico
Echt natuurlijk zeg, ik zou zo'n grote wand in me aquarium niet willen hebben maar voor een paludarium vind ik hem geweldig.
-
Coby
Als je paludarium straks klaar is ben je er helemaal niet meer voor weg te slaan. 
Bedankt voor je compliment Kevin! Voor in een gewoon aquarium zou hij inderdaad te groot zijn.
maar het was ook de bedoeling om hem groot te maken zodat de kikkers straks wat meer land hebben.
Ach ja zolang ze er niet al te veel last van heeft vind ze het allemaal wel best
maar het was ook de bedoeling om hem groot te maken zodat de kikkers straks wat meer land hebben.
Ach ja zolang ze er niet al te veel last van heeft vind ze het allemaal wel best
gr, Rico
Ik twijfel alleen nog of ik er nu wel of geen epoxy op zou smeren.
Ik lees dat velen hier geen epoxy gebruiken en het goed gaat.
Maar als ik terug denk aan de eerste wand die ik gemaakt heb wil ik er voor de zekerheid toch epoxy overheen smeren. Maar...ik ben bang dat het dan weer te hard gaat glimmen.
Ik lees dat velen hier geen epoxy gebruiken en het goed gaat.
Maar als ik terug denk aan de eerste wand die ik gemaakt heb wil ik er voor de zekerheid toch epoxy overheen smeren. Maar...ik ben bang dat het dan weer te hard gaat glimmen.
gr, Rico
Heej rico,
Het is weer net zo mooi als die andere keren dat je het maakte alleen toch weer niet iets anders maar blijft mooi!.
Ik denk wel dat de epoxy teveel gaat glimmen. Ik heb bij kevin gezien zonder epoxy en dat glimt idd minder als met. denk wel dat zonder de epoxy het mooier uitkomt in joun bak, voor wat je er mee wil doen. maar das natuurlijk mijn mening
Alleen het zou heel jammer zijn als je het niet zou gebruiken en weer mis ging..
Het is weer net zo mooi als die andere keren dat je het maakte alleen toch weer niet iets anders maar blijft mooi!.
Ik denk wel dat de epoxy teveel gaat glimmen. Ik heb bij kevin gezien zonder epoxy en dat glimt idd minder als met. denk wel dat zonder de epoxy het mooier uitkomt in joun bak, voor wat je er mee wil doen. maar das natuurlijk mijn mening
Alleen het zou heel jammer zijn als je het niet zou gebruiken en weer mis ging..
Ik ben ook bang dat het te hard gaat glimmen met de epoxy, maar ik ga het naar alle waarschijnlijkheid wel gebruiken. Misschien komt het omdat de voegmortel nog langer moet drogen, wat volgens de gebruiksaanwijzingen niet zo zou moeten zijn, maar ik heb net met een natte vinger even stevig over de wand gewreven en mijn vinger werd mooi zwart.....
En ik heb net ook her en der gelezen dat de tegellijm waarschijnlijk de hardheid verhoogt, wat de toekomstige dwergen ook niet zouden waarderen.
Dus morgen ga ik er epoxy overheen smeren.
En ik heb net ook her en der gelezen dat de tegellijm waarschijnlijk de hardheid verhoogt, wat de toekomstige dwergen ook niet zouden waarderen.
Dus morgen ga ik er epoxy overheen smeren.
gr, Rico
Het geeft wel wat hardheid af, maar je gaat toch ook turf gebruiken straks dan zal de hardheid we los lopen.
Ik zou met voegmortel niet weten hoe dit zich gedraagt na langere tijd onderwater
, dit is natuurlijk wel lekker water afstotend.
Wat ik ook weleens iemand heb horen zeggen.
Ik zou met voegmortel niet weten hoe dit zich gedraagt na langere tijd onderwater
Wat ik ook weleens iemand heb horen zeggen.
Ik "verf" de achterwand met epoxy en wrijf droog cementpoeder in de nog natte epoxy. Dat dan een keer of drie, wat een dunne, bikkelharde, steen aandoende laag geeft.