Hoe filteren jullie ?
Hoe filteren jullie ?
Ben wel benieuwd waar over jullie filteren
en wat voor filterpomp jullie hebben
en wat voor filterpomp jullie hebben
Gr
Siena
Siena
-
Rob Bosman
Re: Hoe filteren jullie ?
Ik filter alleen over biologen.
De verkoopbakken, de kweekbakken en opkweekbakken hebben allemaal een intern bioloog en worden met lucht rondgepompt.
De interne biologen zijn allemaal 3 vaks die in de bakken gelijmd zijn.
De showbak 3 m3(staat nu stil) draaid op een bioloog van 360 liter met een opvoer pomp (extern) van 8000 liter per uur.
De verkoopbakken, de kweekbakken en opkweekbakken hebben allemaal een intern bioloog en worden met lucht rondgepompt.
De interne biologen zijn allemaal 3 vaks die in de bakken gelijmd zijn.
De showbak 3 m3(staat nu stil) draaid op een bioloog van 360 liter met een opvoer pomp (extern) van 8000 liter per uur.
nu de tetratec ex700 gevuld met keramiek pijpjes / biobollen/ filterschuim/ watten.
momenteel ook een laag zeoliet,maar dat is vanwege momentele omstandigheden.
momenteel ook een laag zeoliet,maar dat is vanwege momentele omstandigheden.
Main bak, de 150cm, met een eheim 2078 gevuld met siporax, symbiont en watten en tevens een eheim 2222 gevuld met symbiont en watten. De 120 bak met een eheim 2224 gevuld met siporax, symbiont en watten. En de Juwel rio 125 standaard interne filter, gevuld met siporax, groene spons en watten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb zelf een Eheim pomp 2260
en filter op keramiek pijpjes en japanse filtermaten
heb deze Eheim pomp aangeschaft om dat ik geen bioloog kwijt kan
en filter op keramiek pijpjes en japanse filtermaten
heb deze Eheim pomp aangeschaft om dat ik geen bioloog kwijt kan
Gr
Siena
Siena
Juwel met standaard binnenfilter en vulling.
Zeebakje met aanhangfilter met eiwitafschuimer en een superfisch pompje met kool als stromingspomp.
Grote bak 3 kamer bioloog met 120 liter inhoud gevuld met 1 kamer filtermat grof en fijn, 2 kamer bioballen(11,1kg), zeoliet(12,5kg), siporax(2,5kg) keramische buisjes(2,5kg) en denelit(2,5kg) 3 kamer voor opvoerpomp 3000l/u en verwarmingselementen.
m.v.g.
Ronald
Zeebakje met aanhangfilter met eiwitafschuimer en een superfisch pompje met kool als stromingspomp.
Grote bak 3 kamer bioloog met 120 liter inhoud gevuld met 1 kamer filtermat grof en fijn, 2 kamer bioballen(11,1kg), zeoliet(12,5kg), siporax(2,5kg) keramische buisjes(2,5kg) en denelit(2,5kg) 3 kamer voor opvoerpomp 3000l/u en verwarmingselementen.
m.v.g.
Ronald
200*60*60 = in de maak (tropich gezelschaps bakje).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
-
Maarten
Ik heb momenteel een tetratec ex1200, maar krijg binnenkort onder mijn nieuwe aquarium een bioloog!
-
Gast
externe potfilters van 500/600 liter per uur gevuld met half ciporax en half witte watten.
1 bak heb ik 2 filters in serie op staan waarvan 1 standaard is opgevuld en de 2e alleen witte watten. Deze bak draait toch wel het beste en is het snelste helder als ik met de planten ben bezig geweest. Het 2e filter staat trouwens niet aan maar als ik hem aanzet is het een wildwaterbaan in de bak.
1 bak heb ik 2 filters in serie op staan waarvan 1 standaard is opgevuld en de 2e alleen witte watten. Deze bak draait toch wel het beste en is het snelste helder als ik met de planten ben bezig geweest. Het 2e filter staat trouwens niet aan maar als ik hem aanzet is het een wildwaterbaan in de bak.
Rio 240 met standaard binnenfilter (blauwe sponzen en wit filtermatje)
Groetjes, Jean-Paul
-
Coby
Ik heb een Tetratec 1200 gevuld met filtersponzen, siporax ,bioballen en filterwatten.
Hiervoor had ik een bak met bioloog (staat nu bij Kevin) en dat vond ik eigenlijk handiger, jammer dat er nu geen mogelijkheid is om er een bioloog onder te zetten.
Hiervoor had ik een bak met bioloog (staat nu bij Kevin) en dat vond ik eigenlijk handiger, jammer dat er nu geen mogelijkheid is om er een bioloog onder te zetten.
-
witte
- 200-400

400ltr aquarium: 1aqua pro3,met keramiek pijpjes filterspons en watten, en een eheim2222 met het zelfde afgevuld.
hoi heb een vraag kun je ook 2pompen en dan maar een uitloper doen
Op zich wel lijkt me, je zal alleen moeten zorgen dat de uitstromer groot genoeg. Net genoeg zodat er geen druk opgebouwd wordt in de leidingen of de pompen geremd worden door de drukopbouw. De buis zal een redelijke diameter moeten hebben maar ook de gaatjes of het aantal gaatjes.
bedankt kevin gr kees
mijn 355x80x65 filter ik met 2 eheim 2080 (1200 liter per uur per stuk) filters.
Ik heb er extra nog een eheim prof II bij staan.
gevuld met o.a. bioballen, keramiek buisjes, lavasteen en div sponzen en watten
Ik heb er extra nog een eheim prof II bij staan.
gevuld met o.a. bioballen, keramiek buisjes, lavasteen en div sponzen en watten