Hoi,
Even een vraagje, we hebben een malawi aquarium in onze woonkamer en sinds kort een kleinere voor in de keuken gekocht, met als doel dat mocht er eens een keer een vis jongen hebben dat we de jonge visjes daar rustig kunnen laten groeien. Nu heb je natuurlijk niet zomaar jongen en niet altijd. Daarom zijn wij op zoek naar een vis die permanent in die bak kan blijven (zodat er wel wat leven in de bak is), dus een vis die niet de jonge visjes zomaar opeet als we ze daar in doen. Nu weet k niet of dit mogelijk is, vandaar mijn vraag hier...wie kan mij hier mee helpen?
Welke malawi's kunnen bij jonge/baby cichliden?
-
malawisanne
Onderwerp auteur - 0-200

Welke malawi's kunnen bij jonge/baby cichliden?
Groetjes, Sanne
-
Coby
Re: Welke malawi's kunnen bij jonge/baby cichliden?
Als je een paar goeie koppels in je bak hebt zul je zo jongen hebben. Het beste wat je kan doen dan is het vrouwtje die met de bek volzit na 2 weken apart zetten in je andere bak (als je jonkies over wilt houden) totdat ze alle jonkies losgelaten heeft. Dan na een dag of 2 het vrouwtje weer terug in je grote bak zetten.
-
malawisanne
Onderwerp auteur - 0-200

Oke, maar het is dus niet mogelijk om in de kleinere bak cichliden te houden die kunnen blijven zitten als een moeder met jongen erin komt. Dus is het mogelijk om altijd wat leven in de bak te houden?
Groetjes, Sanne
-
Coby
Dat kan wel maar dan zul je niet veel jongen overhouden, de meeste zullen opgegeten worden en alleen de sterkste overleven.
Hoe groot zijn je bakken eigenlijk?
Hoe groot zijn je bakken eigenlijk?
Oeps Coby dat was niet helemaal de vraag geloof ik. Het is meer de bedoeling om een paar vaste bewoners te hebben waar zo nu en dan is wat jongen bij kunnen.
Lijkt me niet haalbaar helaas, waarom niet dan? zoals Coby al zei zul je moeders met eitjes en al over moeten zetten totdat ze de jongen loslaat, dan moet moeder er ook weer snel uit anders eet ze ze misschien alsnog op. Dat is bijna niet te doen in een ingericht aquarium zonder te veel stress te veroorzaken.
Of er een vis is die hele jonge visjes met rust laat durf ik niet te zeggen, de meeste malawi's worden toch wel te groot om zich niet aan een jongje visje te verschansen. Daar zijn het dan ook wel cichlide voor, wat er in past gaat erin.
Lijkt me niet haalbaar helaas, waarom niet dan? zoals Coby al zei zul je moeders met eitjes en al over moeten zetten totdat ze de jongen loslaat, dan moet moeder er ook weer snel uit anders eet ze ze misschien alsnog op. Dat is bijna niet te doen in een ingericht aquarium zonder te veel stress te veroorzaken.
Of er een vis is die hele jonge visjes met rust laat durf ik niet te zeggen, de meeste malawi's worden toch wel te groot om zich niet aan een jongje visje te verschansen. Daar zijn het dan ook wel cichlide voor, wat er in past gaat erin.
-
malawisanne
Onderwerp auteur - 0-200

Ja ik was er al bang voor dat het niet mogelijk was. Maar het was het navragen waard
Nu kan ik mijns inziens 2 dingen doen:
- ik kan er wat goudvisjes of iets dergelijks indoen en zodra ik zie dat een van mijn cichlide jongen in haar bek heeft de goudvissen eruit halen en de bak cichlide waardig maken (heb je dan ongeveer 2 a 3 weken voor) En dan de goudvissen in een kom doen
- of is het mogelijk om er een koppel in te houden en deze weer in de grote bak doen als een van mijn andere cichliden jongen heeft??
Nu kan ik mijns inziens 2 dingen doen:
- ik kan er wat goudvisjes of iets dergelijks indoen en zodra ik zie dat een van mijn cichlide jongen in haar bek heeft de goudvissen eruit halen en de bak cichlide waardig maken (heb je dan ongeveer 2 a 3 weken voor) En dan de goudvissen in een kom doen
- of is het mogelijk om er een koppel in te houden en deze weer in de grote bak doen als een van mijn andere cichliden jongen heeft??
Groetjes, Sanne