Ik zelf zou er niets aan doen, wel zit je aan de onder grens van co2 gehalte voor je planten.
Je zou hier nog even naar kunnen kijken.
c02 toevoeging wil eens je ph naar beneden werken.
Goede waarde voor deze vissen
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
-
Rob Bosman
Re:
Het veiligste is een Ph gecontroleerd Co2 systeem, want hier kan je precies je Ph waarde instellen en heb je geen kans op een Ph val.doemijdiema schreef:Eikenblad extract of PH minus toevoegen aan het aquarium is dan wellicht veiliger.
Er zijn meer van dit soort middeltjes maar dit zijn de bekendste.
Toevoegen van eikenblad of Ph minus mag je NOOIT direct aan je aquariumwater toevoegen, het veiligste is dan om een watertank/vat te nemen en daar dan je water in voor te bereiden voor dat je het aan je aquarium toevoegt.
-
Gast
Klopt idd Rob, dank u voor de aanvulling.
Ik ben dat weleens vergeten en dat vonden mijn vissen toen inderdaad niet grappig.
Als je met een elektronische PH meter tegelijk meet en een scheutje erbij giet weet je ook waarom.
alleen van ph controleren door co2 toe te voegen is hier ooit eens afgeraden meen ik.
Ik ben ook van mening dat de PH al bepaald wordt door de uitstraling van de bak. klinkt misscien raar maar een bak met een warme uitstraling met veel hout en planten heeft vaak een lage PH.
Omgekeerd met een koude uitstraling, veel steen en zandbodem is de ph vaak weer hoog.
Ik ben dat weleens vergeten en dat vonden mijn vissen toen inderdaad niet grappig.
Als je met een elektronische PH meter tegelijk meet en een scheutje erbij giet weet je ook waarom.
alleen van ph controleren door co2 toe te voegen is hier ooit eens afgeraden meen ik.
Ik ben ook van mening dat de PH al bepaald wordt door de uitstraling van de bak. klinkt misscien raar maar een bak met een warme uitstraling met veel hout en planten heeft vaak een lage PH.
Omgekeerd met een koude uitstraling, veel steen en zandbodem is de ph vaak weer hoog.
-
Rob Bosman
Geen dank hoor.
Klopt wel wat je zegt, wat de uitstraling betreft. Meestal zijn bakken met een koude uitstraling ook bakken die op harder water zitten en anders om op zachter water natuurlijk.
Wat betreft Co2 regelen vai een Ph controller en het is af te raden om Co2 te gebruiken om je Ph naar beneden te brengen, maar wel de veiligste manier om je Ph gecontrolleerd stabiel te houden.
Het beste is altijd om je water van te voren klaar te maken maar niet iedereen heeft de ruimte om zeg maar 50% van je aquariumwater op voorraad te hebben.
Klopt wel wat je zegt, wat de uitstraling betreft. Meestal zijn bakken met een koude uitstraling ook bakken die op harder water zitten en anders om op zachter water natuurlijk.
Wat betreft Co2 regelen vai een Ph controller en het is af te raden om Co2 te gebruiken om je Ph naar beneden te brengen, maar wel de veiligste manier om je Ph gecontrolleerd stabiel te houden.
Het beste is altijd om je water van te voren klaar te maken maar niet iedereen heeft de ruimte om zeg maar 50% van je aquariumwater op voorraad te hebben.
ik ben nu wel easycarbo aan het toevoegen, omdat ik idd had uitgerekend dat ik onder de co2 grens zit zeg maar.
Dit gewoon volhouden en kijken of hij omlaag gaat?
Ik heb al een "warme uitstraling":

Co2 toevoegen met een ph regeling is nog even geen optie, want ik neem aan dat dat wel wat gaat kosten, moet al elke euro 2 keer om keren om hem maar 1 keer uit te geven :s
Dit gewoon volhouden en kijken of hij omlaag gaat?
Ik heb al een "warme uitstraling":
Co2 toevoegen met een ph regeling is nog even geen optie, want ik neem aan dat dat wel wat gaat kosten, moet al elke euro 2 keer om keren om hem maar 1 keer uit te geven :s
Re:
Sorry, maar ik heb ooit eens PH minus gebruikt en dat heeft me een paar vissen gekocht.doemijdiema schreef:Eikenblad extract of PH minus toevoegen aan het aquarium is dan wellicht veiliger.
Er zijn meer van dit soort middeltjes maar dit zijn de bekendste.
Iets wat er bij mij niet meer in komt en ik had netjes de gebruiksaanwijzing gevolgd.
Zou het gewoon lekker bij easylife Carbo houden en zien wat de tijd brengt.
Wat je misschien nog kan doen is kijken of je een leuk stukje hout ergens kan scoren.
In kienhout zitten ook stoffen die een positieve invloed hebben op je ph.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
waar we overigens aan voorbij gaan is dat de vissen ook langzaam aan een andere PH gewend moeten raken.
De PH van het visje is namelijk gelijk aan het water waar die in zit en die veranderd niet zo snel.
Als de PH verschilt neemt de vis moeilijker zuurstof op uit het water en gebeuren er nog meer dingen.. stofwisseling en dergelijke.
Helaas ben ik geen bioloog/chemicus en weet even niet precies hoe ik dit in de juiste woorden moet uitleggen.
Al met al verzwakt het de vis dus wel als die te snel van de ene naar de andere waarde moet over wennen.
De PH van het visje is namelijk gelijk aan het water waar die in zit en die veranderd niet zo snel.
Als de PH verschilt neemt de vis moeilijker zuurstof op uit het water en gebeuren er nog meer dingen.. stofwisseling en dergelijke.
Helaas ben ik geen bioloog/chemicus en weet even niet precies hoe ik dit in de juiste woorden moet uitleggen.
Al met al verzwakt het de vis dus wel als die te snel van de ene naar de andere waarde moet over wennen.