Nog eens goed verdiept in mijn slechte plantengroei, ontdekt dat de grote hoeveelheden witte aanslag biogene ontkalking is, geconcludeerd dat ik zeer waarschijnlijk te maken heb met een tekort aan co2 in de bak, dit zou ook de hoge ph verklaren die ontstaan is.
Nu wil ik co2 toevoegen maar er geen omkijken naar hebben. Dus ga ik voor een set die je kan kopen.
Maar nu heb ik even advies nodig.
Ik zoek een set die zichzelf regelt. Dus als voorbeeld: ik spel hem in dat het niveau op 15mgco2/ltr moet blijven. Dat het apparaat meet en ziet wanneer het onder de 15 komt, en dan zelf begint co2 toe te voegen tot het weer op het gewenste niveau is. Gewoon gasfles ernaast en klaar. Mijn bak is een rio 180 (100x50x40)
Kan iemand mij dan adviseren welke set ik zou kunnen aanschaffen? Welke is nou aan te raden?
advies nodig voor co2 set
Re: advies nodig voor co2 set
Hoi Dante heb je al een Co2 set (ik denk het wel haha). Ik heb vorige week de nieuwste Co2 controller van jbl gekregen (omdat ik steeds problemen met mijn oude jbl had) en tot nu toe werkt die super
Groeten Manfred
Groeten Manfred
Re: advies nodig voor co2 set
in de tussentijd draait me co2 setje al zo'n 6 maandjes.
maar diet het helemaal prima. heb er ook 1 van jbl. geloof dat het set nr 2 was, met magneetventiel erbij. die bijgeleverde reactor heb ik ook nog verder uitgebreid voor nog betere oplossing in het water.
maar diet het helemaal prima. heb er ook 1 van jbl. geloof dat het set nr 2 was, met magneetventiel erbij. die bijgeleverde reactor heb ik ook nog verder uitgebreid voor nog betere oplossing in het water.