Verruiming winkel-openingstijden...

Herman
200-400
200-400

Re: Verruiming winkel-openingstijden...

Bericht door Herman »

Als men graag de winkels open wil 24 uur per dag, 7 dagen in de week mag dat van mij. (vrijheid blijheid)
Maar personeel mag zeker niet verplicht worden om daar aan mee te werken. (Het personeel heeft niet gekozen voor ondernemer te spelen)
Dus wil de baas zijn winkel openstellen, dan mag hij er zelf samen met zijn vrouwtje van mij in gaan staan (24 uur per dag en 7 dagen lang.)

Herman

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

dan moet dat ook vrijblijvend zijn..
want eenmanswinkeltjes die er niet voor gekozen hebben om 24 uur open te zijn..zijn dat dan ook niet verplicht..dat is gewoon niet te doen als je geen personeel kan betalen...
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Tja dat betekent dan voor die eenmanszaakjes dat ze op de "pep" door moeten gaan, hoeven ze ook geen personeel aan te nemen. Als ik op maandag van 12-21 heb gewerkt, en dan op dinsdag weer om 9 moet beginnen, heb ik ook t gevoel dat ik op zaak geslapen heb :| (krijg je de neiging tot ochtend humeur :o )
En die mensen die dat allemaal verzinnen, zitten 's avonds met hun luie gat op de bank....
i'm the Bengel gotta love me!!!

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

tja weet ik alles van...kreeg op een moment zelfs de sleutel van t pand...tja woonde in dezelfde straat dus was wel makkelijk..en dat met een 0 uren contract.... :?
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Gerard_zzz
0-200
0-200

Bericht door Gerard_zzz »

Van mij hoeven de winkels niet langer open. Dat betekent alleen dat de grootwinkel bedrijven er voordeel bij hebben; die kunnen het betalen om langer open te zijn. Er zal niet veel meer omzet gedraaid worden als de winkels langer open zijn, je kunt je euro's maar 1 keer uitgeven. Dat betekent denk ik dat uiteindelijk de kleinere bedrijven verdwijnen en er alleen wat grote ketens over blijven. Dat is heel slecht voor ons consumenten omdat er dan nauwelijks concurrentie meer is.
Verder vind ik ook dat winkelpersoneel ook recht heeft op weekenden en vrije avonden.

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Idd helemaal mee eens!!
Vanmorgen op de TV weer een reclame van de keuken-concurrent, die zijn tijdens aktie dagen tot 24:00 open :shock: ....ga eens ff om 23:30 een keuken op je gemak uitzoeken :? gaat toch nergens meer over?! Kunnen de mensen het tegenwoordig zelf niet meer thuis gezellig maken? :roll: Ik weet wel wat leukers om op dat tijdstip te doen hoor.... :coffee: :proost: :chat: Afbeelding

Ja toch, niet dan?

Jennifer
0-200
0-200

Bericht door Jennifer »

Désirée,

Je slaat de spijker op zijn kop (om in bouwmarkttaal te spreken, ja, zussie, die taal spreek ik nog een beetje)!
De mensen zijn vergeten hoe het was toen de winkels op maandag vanaf 13u open waren, en om 18u de deuren sloten, op die ene koopavond in de week na. En dat de zondag nog gewoon een rustdag was en een feestdag echt een feestdag was. De mensen weten niet meer hoe ze de tijd met elkaar door kunnen komen. Nee, rij gezellig met je gezin naar een woonboulevard, dump de kids in de ballenbak bij Ikea om ze daarna de bekkies te vullen met die viezigheid van McDonalds.
De tijd dat er lekker gefietst werd richting het bos om daar een frisse neus te halen is volgens mij voorbij. Of gezellig aan de keukentafel met het gezin een gezelschapsspel te spelen, het lijkt bijna ouderwets! Hoeveel weten ouders nog wat er zich werkelijk afspeelt in het leven van hun kinderen?

Om niet van jouw topic af te dwalen: van mij mogen ze de oude winkeltijden weer in het leven roepen! Mensen zijn veel te veel verwend geworden met die versoepeling van de winkeltijden! Vroeger kregen we onze boodschappen ook bij elkaar toen de winkels beperkter open waren, waarom menen wij dat nu niet meer te kunnen?

Wat was ik blij dat ik met het allerlaatste werkoverleg van Gamma Weert, dat ik wist dat die ongein voor mij was afgelopen! Maar voor jou en die kleine meid vind ik het echt sneu. De kinderen zijn er de dupe van, want ze heeft nooit haar moeder met vriend samen op een feestdag. Het gezin is nooit compleet met die feestdagen en THAT SUCKS!
Enige mogelijkheid dat dan nog rest om van die stomme winkeltijden af te komen is om bij de overheid te gaan werken. Die werken op hele fijne tijden en met alle feestdagen zijn die dikkoppen vrij 8) Ik dus ook hihihi :lol: :lol: :lol:

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Hihihi ik meende al te zien dat je toetje ronder aan het worden was :wink: Nee hoor grapje!! :lol: Precies ja, ...bedenk me eigen nu net ineens, vandaar dat de gezinnen niet meer zo groot zijn als vroeger :P vroeger deed men nog echt "iets" met elkaar...tegenwoordig hangen ze tot laat in de avond in de bouwmarkt of bij de keukenboer. Oh ja en die koters in die ballenbakken, ook zo wat, ik hou de mijne lekker bij me! dan weet ik ook zeker dat ze niet gekaapt wordt door een of andere viezerik. Oke ik raak ook een beetje offtopic...

De verruimde openingstijden brachten als voordeel dat ik me uren kon verdelen en parttime kon gaan werken (was er voor 10 jaar geleden bij onze baas niet bij hoor!! Kinderen krijgen betekende ontslag nemen -voor een fulltimer althans-! ) En ik heb er tot voor kort ook niet zo moeilijk om gedaan, maar idd sinds dat we te horen hebben gekregen dat de zaterdagen tot 18 uur werden en NOG meer zondagen open, daar werd ik echt niet blij van. Heb dus ook flink me muil opengetrokken....

...nee dan is het gedaan met "lieve" Deesje

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Toch vindt ik dat juist bouwmarkten, doe het zelfzaken tot 22 uur open zouden moeten zijn en zondags tot 20 uur want waneer heb je tijd om te klussen. Juist als de kinderen op bed liggen en moeders naar gtst kijkt en jou met rust laten.

jari4now

Bericht door jari4now »

Gheghe.....ik vindt ook dat Gamma's langer open moetennnnnnnnnn :roll:

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Jullie solliciteren naar :hamer: pas op hoor :nee: gaan jullie maar home-shoppen :chat:

jari4now

Bericht door jari4now »

Is dat een belofte..........Whahahaha kom maar op als je durft....weet toch rotterdam niet te vinden....

Onderwerp auteur
PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Uhuh ga er binnenkort misschien naar toe ( Red Bull air-race) en ben er ook wel vaker geweest ( jaja zomerdag KOOPZONDAG :oops: ), en anders weet meneer de machinist ook wel de weg :lol:

jari4now

Bericht door jari4now »

Hey jammer...is in juli dan ben ik op vakantie...anders hadden jullie op de koffie kunnen komen....had Aldert ff echte vissen kunnen zien......gheghe

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ik wilde ook al vragen of je dan thuis was Jan, konden we misschien gratis kijken. :coffee:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand