lichte achterwand
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

lichte achterwand
Ik zou wel een lichte, bijv. zandkleurige achtergrond willen in m'n nieuwe bak. De bak komt nl tegen een oranje muur (heeft niets te maken met het EK hoor). Ik vraag me af of dat van invloed is op je vissen, wie heeft er ervaring mee? gr M
Re: lichte achterwand
Ik geloof niet dat de vissen daar hinder van ondervinden. Als ze maar schuilplaatsen hebben, dan voelen ze zich prima, of de wand nu donker of licht is maakt daarbij niet uit lijkt me.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Hoe werkt het tov de kleur van de vissen? Heb je het wel eens gezien??
Gezien
ehuh ja vast wel een keertje. Ik heb er zelf een die naar het rood nijgt. Het ligt echt aan de kleur van de vissen die je wil gaan houden of ze nog opvallen. Bijvoorbeeld: een gele vis zal beter zichtbaar zijn op een zwarte wand dan open een zandkleurige.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Ja,snap ik, het zullen wel groene, blauwe of bruine discussen worden. Ik vraag me dan af of ze bleker blijven met een lichte achterwand en een lichte ondergrond (zand). Ik heb nu ook niet zo'n donkere achterwand en heb maar 1 TL branden dus dat valt mee.
Kleurcontrast zie je natuurlijk wel beter op een donkere achtergrond, maar in zandkleuren heb je ook ontzettend veel tinten. Haal eens wat kleurstaaltjes in de bouwmarkt (gratis) en bekijk op je gemakkie wat je wilt.
Succes Dees
Succes Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!
-
jari4now
Ik heb zelf ook een lichte achterwand, en vindt dat ook erg mooi, op den duur kot er vanzelf wat contrast door alggroei en er komt denk ik ook wel planten voor te staan.
Dus ik zie er geen probleem in
Dus ik zie er geen probleem in
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Ja, ik denk dat ik het wel doe, ik heb jouw bak gezien en inderdaad errug mooi! Heb jij je wand zelf gemaakt? zo ja, waarvan? gr.M
-
jari4now
Nee hoor Mandy, ik heb niets zelf gemaakt, heb hem gekocht in Barendrecht in een LFS.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

ja, dat kan ook! Ik wil het toch wel proberen denk ik met piepschuim of lichte kurkplaten.
Kurk zou ik niet nemen, dat wordt op den duur heel poreus onder water.
-
mandyrademaker
Onderwerp auteur - 0-200

Nee nee, ik heb het even druk met m'n groep 8, musical stuff enzo..... ze zijn nog net te harden, bijna vakantie joepie
Ik moet wel beginnen hoor anders is die bak er straks en kan ik er zo'n zielig plastic dingetje tegen aan meppen ieuw!! Ik maak wel een fototje van het 'ding' als ik een crea aanval heb! gr.M
Bij jullie op school ook musical ? ghe ghe toevallig. Uit welke regio kwam jij ook alweer?
doen ze op mijn oude basisschool ook.. en die scholen hier verder in de omgeving ook
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!