Waar heb ik mee te maken?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
LEVAAP
0-200
0-200

Waar heb ik mee te maken?

Bericht door LEVAAP »

Hoi, al een aantal maanden met dit te maken. Op de foto is het paars, in het echt soort donkerblauw. Stinkt niet, niet slijmerig. Groeit op bodem/levende planten/hardscape. Gaat gepaard met 0.25ppm ammoniak en 0.5ppm nitriet. Daarnaast biofilm. 10 maanden geleden dit aquarium (60l, 10 neon tetras, 6 otocinclus) opgestart met bacterien uit ander filter. Dit is maandenlang goed verlopen (geen spikes, snelle verdwijning van biofilm, geen doden etc). Na deze opstart 10 mnd geleden geen gekke veranderingen doorgevoerd in het aquarium.
Verschillende keren al gevraagd op andere fora, zonder duidelijke oplossing. Er werd voornamelijk cyanobacteria genoemd. Licht staat 8u per dag aan, geen zuurstofpomp maar oppervlakte agitatie. Afgelopen maanden al 250ml Blue-exit gebruikt, zonder verschil. Afgelopen weken aan het experimenteren geweest met 1x per dag voeren ipv 2x. Eten wordt binnen 1min opgegeten. Maar ook dit werkt niet.
3 weken geleden 25% waterwissel gedaan elke dag gedurende 7 dagen. Geen effect.
Standaard altijd 1x per week 20% waterwissel + elke keer het verwijderen van dit spul.
Wat kan ik nu nog proberen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Waar heb ik mee te maken?

Bericht door amber98 »

Dit lijkt mij rode alg/roodwieren. Dit kan veel oorzaken hebben, zoals verlichting, wisselende CO2/te weinig CO2 of hoge fosfaat waardes

Plaats reactie

Terug naar “Algen”