Bestand juwil 180 vision

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Flipper Belgie
0-200
0-200

Bestand juwil 180 vision

Bericht door Flipper »

Zoals ik mij gisteren voorstelde zou ik graag overstappen op een nieuw visbestand
Vroeger bestond mijn visbestand uit roodkopzalmpjes, fantoomzalmpjes en corrydoras.
Laat ik eerst mijn waterwaardes eens geven
Ph : 7.5
Kh :8
Gh : 9
no2 : 0 ( gemeten met een druppeltest)
MIjn visjes in op mijn verlanglijstje;

-De paracheirodon simulans stond steeds op mijn lijstje vanaf dat ik ze zag in de winkel. Na opzoekwerk merkte ik dat ze andere ph en gh waardes nodig heb dan ik heb in mijn bak. Dus vrees een beetje dat dit niet zal lukken in mijn bestand. Indien anderen mij andere ervaringen kunnen geven.
Toen ben ik beginnen op de site en beginnen googlen en kwam de- pristella maxillaris en de tinwinni danio tegen. Deze laatste houdt zich vooral in de bovenste lagen.
De pseudomugil soorten bleven door hun kleurenpracht ook mijn verlanglijstje staan. Ik las wel dat ze vrij schuw zijn en zich liever laten omringen door soortgenoten.

Ik hoop dat jullie met jullie ervaring en kennis mij kunnen helpen om een kleurrijk vredelievend en geen te schuw vissenbestand te helpen bouwen.
Voor de moment blijft het bij de corrydoras sterbai en de japonicagarnalen. Sorry voor mijn lang betoog .Ik hoop dat iemand reeds ervaring heeft met de visjes op mijn verlanglijstje.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Bestand juwil 180 vision

Bericht door amber98 »

Paracheirodon simulans doet het prima op kraanwater van verschillende waardes. Het is een erg interessant visje. Ik merkte alleen wel dat je er veel van nodig hebt om ze minder schuw te maken. Een stuk of 25 zeker.

Onderwerp auteur
Flipper Belgie
0-200
0-200

Bericht door Flipper »

Dus ik hoef geen rekening te houden met de waardes die men aangeeft op de verschillende sites.
Zou ik er een 20 tal kunnen houden eventueel met 10 pristella maxillaris of wordt dit een beetje teveel in en juwel 180 vision.
Alvast bedankt voor je reactie

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik vind het zelf erg rommelig ogen om 2 scholen vissen te houden op die bakgrootte. Dan zou ik eerder meer simulansjes erin zetten.

Onderwerp auteur
Flipper Belgie
0-200
0-200

Bericht door Flipper »

Ook geen visje bovenaan dan, eventueel een pseudomugil soortje of is dit ook teveel ?
Aan hoeveel simulansvisje had je gedacht voor mijn aquarium.
Hou wel van een rustig bakje waar ik de visje mooi zie zwemmen en weet dat ze zich goed voelen. Niet opgejaagd of gestresst door andere bewoners.
Alvast bedankt om mee te denken

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

In de bovenlaag kan inderdaad wel nog een soort.

Ik zou zeker minimaal 20 simulansen nemen, kijken of ze zich daarmee op hun gemak voelen en anders nog wat erbij zetten. Het zijn maar kleine visjes.

Onderwerp auteur
Flipper Belgie
0-200
0-200

Bericht door Flipper »

Als ik het goed begrijp uit je berichtje amber98 zijn de simulansen eerder schuwe visjes en geen visjes die op de voorgrond zwemmen maar zich eerder schuil houden. Of heb ik het mis. Zou wel de voorkeur geven aan en schoolvisje die niet bij elke beweging wegduiken. Alvast bedankt

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Met voldoende soortgenoten en genoeg beplanting, zwommen ze bij mij gewoon vrij door de bak. Dat geld voor heel veel soorten

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”