Nu is mijn vraag: loopt het werkelijk zo'n vaart of valt het wel mee?
Verder ben ik me ook maar gaan verdiepen in andere vissen, maar er is zoveel keus. Ik was wel gecharmeerd van de honinggoerami, maar is die niet wat lastiger te houden? En wat zou erbij kunnen? Zowel voor in de onder- als midden-/bovenlaag?
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de Chinese Danio gold, een koudwatervis. Daar kan dan denk ik niet veel bij of wel? Behalve misschien vuurgarnaaltjes op de bodem? En misschien een slak als algeneter? Ik las dat sommige mensen deze met een Betta gecombineerd hadden, maar dat is niet de beste optie toch?
En stel dat ik een Betta neem, wat is dan handig?
Ik wil vooral niet te lastige vissen aangezien het mijn eerste aquarium is ;-) Ik wil ook op vakantie kunnen zonder dat er mensen iedere paar dagen naar mijn aquarium moeten komen kijken. Dat is ook de reden dat ik heb afgezien van een dwergklauwkikker.
Ik had een tweedehands aquarium gekocht via marktplaats die nu aan het indraaien is. Zie de foto. Ik was niet voornemens heel veel aan de inrichting te veranderen. Het is een heel verhaal geworden, maar lang verhaal kort, graag ontvang ik van jullie wat tips of advies! Alvast bedankt!