Visbestand 70L Aquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Hélène Noord-Brabant
0-200
0-200

Visbestand 70L Aquarium

Bericht door Hélène »

Hallo allemaal, waar ik eigenlijk voornemens was om twee goudvissen te kopen voor mijn zoontje, kwam ik er al vrij snel achter dat dit niet zo'n goed idee was. Vervolgens heb ik ook de maanvis waar daarna mijn oog op viel, afgestreept. Toen dacht ik eruit te zijn omdat de molly's erg kleurrijk vond. Een vriend van mij wees mij erop dat je dan binnen no-time met een aquarium vol vis zit te koekeloeren. De lfs gaf aan dat ik ze wel naar hen mocht brengen dan, maar ja, om nu iedere keer met een zak vol vis op en neer te sjouwen, dat was niet de bedoeling.
Nu is mijn vraag: loopt het werkelijk zo'n vaart of valt het wel mee?

Verder ben ik me ook maar gaan verdiepen in andere vissen, maar er is zoveel keus. Ik was wel gecharmeerd van de honinggoerami, maar is die niet wat lastiger te houden? En wat zou erbij kunnen? Zowel voor in de onder- als midden-/bovenlaag?
Ik heb ook mijn oog laten vallen op de Chinese Danio gold, een koudwatervis. Daar kan dan denk ik niet veel bij of wel? Behalve misschien vuurgarnaaltjes op de bodem? En misschien een slak als algeneter? Ik las dat sommige mensen deze met een Betta gecombineerd hadden, maar dat is niet de beste optie toch?
En stel dat ik een Betta neem, wat is dan handig?

Ik wil vooral niet te lastige vissen aangezien het mijn eerste aquarium is ;-) Ik wil ook op vakantie kunnen zonder dat er mensen iedere paar dagen naar mijn aquarium moeten komen kijken. Dat is ook de reden dat ik heb afgezien van een dwergklauwkikker.
Ik had een tweedehands aquarium gekocht via marktplaats die nu aan het indraaien is. Zie de foto. Ik was niet voornemens heel veel aan de inrichting te veranderen. Het is een heel verhaal geworden, maar lang verhaal kort, graag ontvang ik van jullie wat tips of advies! Alvast bedankt!

Afbeelding

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Visbestand 70L Aquarium

Bericht door amber98 »

Een koppel honinggouramis OF een betta kan prima. Echter wensen deze wel drijfplanten. Chinese danios zijn flinke zwemmers. Ik zou eerder een rustige scholenvis erbij zetten. Wat vind je bijvoorbeeld van de neon tetra? (Paracheirodon innesi, let op deze is een andere soort dan de kardinaaltetra, kardinaal terras hebben meer ruimte nodig) of de vuurtetra (hyphessobrycon Amandae?

Heb je echt hout en echte planten erin zitten? Dit is niet goed te zien op de foto. garnalen hebben dat wel nodig, zodat ze de hele dag micro organismen kunnen eten van het hout en de planten.

Hoe ben je van plan de vissen te voeren als je op vakantie gaat (en hoelang ga je op vakantie?)

LM87
0-200
0-200

Re: Visbestand 70L Aquarium

Bericht door LM87 »

Pfoe. Ik vind dit wel een moeilijke. Voor een betta is dit ook geen ideale bak. Die houden van schuilplekken/ ligplekken. Tevens lijkt het koraal wat ruw in combinatie met de vinnen van een betta.

Garnalen zijn wel aan te raden. Erg leuk, niet veel eisend en ook te houden op grind. Inderdaad wel als er hout en echte planten inzitten.

Verder eventueel een rasbora of boraras visje? Kleine nanovisjes die goed hierin passen?

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”