water verversen ja of nee?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
pop Noord-Holland
0-200
0-200

water verversen ja of nee?

Bericht door pop »

hallo allemaal op dit volgens mij leuke forum, ik ben nieuw hier, ik heb me sinds gisteren ingeschreven, ik ben helaas al 66jaar maar zo voel ik me niet,ik heb als het mag meteen een vraag aan het forum als het mag, ik heb altijd ongeveer 22jaar ook een aquarium gehad, met leuke tropische vissen, 100cm tot 130cm bakken, omdat ik helaas wegens omstandigheden nu in een verzorgingshuis zit, moet het helaas wat kleiner,ik heb op u tube al een tijdje u tube filmpjes aan het bekijken en daar heb ik een meneer ontdekt die in amerika een aquarium winkel heeft en al over de 80 is maar al zijn hele leven aquariums heeft en ook noch steeds een winkel in amerika heeft zoek het maar op zeer leerzame filmpjes,hij heet father fish,hij zegt namelijk dat je alleen water bij moet vullen en niet hoeft te verversen, wel van begin aan veel planten in je bak, en niet bezuinigen op je filter, liever iets te groot dan te klein,nu komt mijn vraag,zijn er mensen die het ook zo doen,? en wat zijn de ervaringen daarbij? groetjes aan iedereen op dit forum, :)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: water verversen ja of nee?

Bericht door amber98 »

Welkom op het forum! Met weinig vissen en veel planten is het mogelijk niet te verversen. De belasting is dan niet zo groot en de planten zorgen dat nitraat laag blijft. Er zijn ook technieken zoals de non-CO2 aquaria waarbij maar 1x per 3 maanden water word ververst. Vanalles is mogelijk, maar vaak willen mensen veel vissen en doen de planten het niet optimaal waardoor 1x per week verversen de standaard is geworden.

Onderwerp auteur
pop Noord-Holland
0-200
0-200

Bericht door pop »

bedankt voor de snelle reaktie, ik heb vroeger toen ik noch aquariums had ook nooit veel vissen in mijn bak, en altijd grote buitfilters, dus ik denk dat het wel goed komt als ik een 70 liter aquarium koop met weinig vissen,veel planten en een goed filter, ik ga vandaag noch even lekker rond neuzen op het forum,weet u toevallig of aquafora gratis is of moet je per jaar wat betalen,groetjes aan iedereen.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Je kan dit forum gratis gebruiken

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”