Eerste keer aquarium kopen

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
RozaAdventures Limburg
0-200
0-200

Eerste keer aquarium kopen

Bericht door RozaAdventures »

Hallo,

Ik wil heel graag een hobby starten van een aquarium leven,
ik wil dit aquarium kopen 'Juwel Primo Aquarium - 61 x 31 x 37 cm - 60 L - Zwart'
helaas kan ik geen groter kopen omdat ik in een appartement woon tweede verdiep en klein woon dus geen plaats bijna,
maar voor dit type aquarium kan ik wel plaatsen

maar ik wil graag weten wat visjes van ik in zo'n aquarium plaatsen ik ben namelijk zot van neon die blauwe visjes en gubbys en zalmjes of zo iets en ook maan visjes en een alger eter dat visje ook

mijn vraag is wat kan ik nog van visjes samen doen??

mvg
Roza

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Eerste keer aquarium kopen

Bericht door amber98 »

Welkom! Leuk dat je aan de hobby wil beginnen. Hou rekening met minimaal 3 weken indraaien voordat je er vissen in zet.

Maanvissen kunnen er niet in. Deze hebben een bak nodig van minimaal 150cm voor een groep. Ook de meeste algeneters worden te groot. (Algeneters eten ook liever je planten dan algen)

Guppen en neon tetras kunnen wel. Let erop dat je voor de neon tetra gaat en niet de kardinaal tetra. Deze lijken op elkaar maar de kardinaal tetra heeft veel meer zwemruimte en soortgenoten nodig.

Guppen zijn levendbarend, dat wil zeggen dat als je mannen en vrouwen bij elkaar zet, je ontzettend veel jongen gaat krijgen. Mocht je dat willen doen, denk dan alvast na wat je met al die jongen gaat doen. Je kan ook alleen mannen pakken.

Als je toch iets wil dat aan de ramen hangt, kun je een groep otocinclus erin zetten

Bijvoorbeeld:

4x gup man
15x neon tetra
6x otocinclus

Dan is de bak wel ver vol. Je zou er evt een slak of vuurgarnalen bij kunnen zetten ;)

Muppet1987
1000+
1000+

Bericht door Muppet1987 »

Ik zou zelf voor de Simulans gaan. Heb ik ook in de bak. Die zijn prachtig blauw/groen! Verder eens met Amber qua bezetting. Begin maar beter niet aan guppen man én vrouw…

LM87
0-200
0-200

Bericht door LM87 »

Zelf heb ik meerdere bakken. De bak die het meest stabiel is, is mijn 60 cm. Eerst guppen gehad, maar dit was eens en nooit weer. 60 cm is niet optimaal voor guppen en het voortplanten werd echt een probleem.

Ik heb rabora kubotai erin, kleine groene visjes. Samen met een groepje corydoras pygmaeus en vuurgarnalen. Super combinatie bij elkaar. Vredelievend en mooi om te zien.

Wellicht de rabora vervangen door neons? Maar guppen zou ik nog eens heel goed overwegen....zeker als je geen mogelijkheid hebt om nakweek apart op te vangen.

Plaats reactie

Terug naar “Aquarium algemeen”