Hallo,
Sinds gister heb ik japonica garnalen in mijn aquarium toegevoegd. Mijn bak draait nu 4 weken. Waardes zouden goed. Nu is het zo dat ze veel boven in het aquarium zwemmen tegen de stroming in. Ik zou verwachten dat ze meer tussen de plantjes en op de bodem zouden zitten. Kan dit kwaad of is er iets mis?
japonica garnaal zwemen boven in aquarium
-
- Lid toezichthoudersteam
Re: japonica garnaal zwemen boven in aquarium
Hoe ziet je aquarium eruit? Heb je veel planten, schuilplekken en mos? Dan zou het vanzelf goed moeten komen. Hou de waterwaardes goed in de gaten, voor garnalen word normaal aangehouden minimaal 6 weken de bak te laten draaien, aangezien ze wat gevoeliger zijn voor kleine stijgingen in de waterwaardes. Voer ze ook goed bij, momenteel zullen ze nog niet veel eten vinden in het aquarium 

Re: japonica garnaal zwemen boven in aquarium
Mijn bak is goed beplant een grote stuk hout met voldoende schuilplaatsen. Gister heb ik gezorgt dat ik wat extra lucht in mijn bak krijg. Sinds dien zie ik ze niet meer boven in zwemmen. Voorlopig even zo houden opzoek naar nog wat extra snel groeiende planten voor voldoende zuurstof. Bedankt voor je reactie 
amber98 schreef: ↑11 feb 2024 11:22 Hoe ziet je aquarium eruit? Heb je veel planten, schuilplekken en mos? Dan zou het vanzelf goed moeten komen. Hou de waterwaardes goed in de gaten, voor garnalen word normaal aangehouden minimaal 6 weken de bak te laten draaien, aangezien ze wat gevoeliger zijn voor kleine stijgingen in de waterwaardes. Voer ze ook goed bij, momenteel zullen ze nog niet veel eten vinden in het aquarium![]()