Waterwaarde niet goed .

Gebruikersavatar

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 feb 2020 08:04
Locatie: 2e boom 4e tak rechts

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door Friesian »

Beste Aquariumhobby.

Anderen, wij, ik kunnen niet jouw situatie kennen. Dat je Wajong hebt maakt wat duidelijk. Maar je gevoel klopt niet. Niemand wil negatief zijn naar jou.

Ik zou zeggen probeer een winkel, speciaalzaak te vinden die ook druppeltesten voor jou wil doen.

En nogmaals, ik zou je willen aanraden om de watten te vervangen door filtersponzen. Daar kunnen zich in de loop der tijd bacteriën zich vestigen die meehelpen om een balans te krijgen
Alleen uitspoelen bij minder doorstroming..

Je krijgt eerlijke reacties van mensen. Probeer daar uit te halen wat jou helpt
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2023 21:30
Locatie: friesland

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door Hobbyaquarium »

Zo kwam het wel over op mij . Ik heb watten al.jaren hier voor had ik een 6 hoek aquarium nog nooit een nitriet piek gehad echt nog nooit en die was een stuk kleiner

Ik was toen nieuw in het aquarium gebeuren dus val me niet aan oké
.ik ben weer terug gegaan . En de waardes waren niet goed
Geen dode guppen meer gehad . Helaas.wel de vroulijke platy is overleden . Die heb ik er levend nog apart in een ander bakje gedaan zodat ze daar in kon overlijden
.zodat ze niet een nacht dood in het aquarium lag
Maar dat was donderdag . Tot nu toe leeft alles gewoon nog en zwemmen ze lekker rond ze hebben me een busje met levende bacteriën mee gegeven. En rade me aan om 50 % uit het aquarium te verversen ..nu heb ik 2 emmers meer er uitgehaald na de 50 % . Dus had nog een kwart water er in . Toen alles weer bij gevult en de levende bacterieen er in te doen
De medewerker zei inderdaad dat biopol en aqua save niet hoeft in Nederlands water
Dus heb ik die niet gebruikt . Nu moet ik.weer 2 weken wachten en niets mee.doen ..echt netjes wachten de nitriet was wel mooi 0 % dus er is gelukkig wel wat gebeurt met her zakken
.van giftige stoffen . Duw het gaat de goede kant op
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door amber98 »

Welke waarde was dan nog te hoog?

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2023 21:30
Locatie: friesland

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door Hobbyaquarium »

De nitraat was te hoog..ik wacht even met testen
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door amber98 »

Korte uitleg over nitraat: Nitraat gaat niet vanzelf naar beneden, zonder water te verversen gaat deze meer oplopen. Over 2weken is deze dan dus waarschijnlijk weer even hoog opgelopen of nog hoger geworden. In een bak die in balans is, horen de planten nitraat te verminderen, maar waarschijnlijk zitten er te veel vissen in in verhouding met de groei en de hoeveelheid planten. Wekelijks veel water verversen is dan aan te raden. Nitraat mag aanwezig zijn, alleen niet te veel. Deze is vele malen minder schadelijk dan nitriet. Elke week een gedeelte water verversen hoort bij het hebben van een gewoon aquarium. Er zijn enkele technieken waarbij dit niet hoeft, maar ik jou geval is het belangrijk elke week te blijven verversen. Je hebt nu als zo’n 3/4 ververst, dus je hebt de nitraat flink verminderd. Als je elke week 50% eruit blijft halen, is wellicht het probleem opgelost. Je bent goed op weg, met het goed bijhouden van waterverversingen komt het weer terug allemaal in balans ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2023 21:30
Locatie: friesland

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door Hobbyaquarium »

Vandaag weer naar de jumper geweest en de waarde zijn nu helemaal weer goed . Dus alles is goed gekomen
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Gebruikersavatar

B94
0-200
0-200
Berichten: 91
Lid geworden op: 18 jan 2023 22:38

Re: Waterwaarde niet goed .

Bericht door B94 »

Hobbyaquarium schreef: 14 apr 2023 18:39 Vandaag weer naar de jumper geweest en de waarde zijn nu helemaal weer goed . Dus alles is goed gekomen
Fijn om te lezen!

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”