drijfplantjes en vlokvoer

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Borgteran
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2021 12:22

drijfplantjes en vlokvoer

Bericht door Borgteran »

Hallo, Sinds een aantal weken heb ik een prachtig matje van Salvinia's drijven in mijn aquarium. Ze doen het erg goed en ik merk de positieve effecten ervan: minder alg op de Anubia's bv. Punt is alleen dat ik mijn tetra's graag vlokvoer geef. Mijn indruk is dat het een stuk lastiger voor ze is geworden om aan voedsel te komen. De vlokjes verdwijnen immers snel tussen de Salvinia's en de pomp stil zetten voor het voeren vind ik geen goed idee. Ik heb al wel eens geprobeerd de drijfplantjes tegen te houden, zodat ik een open stukje water had, maar dat is ook al bijna geen doen. Ik voer een mengsel van granules en vlok. Het zijn dus vooral de tetra's die op de vlokken afkomen. Heeft iemand hier ervaring mee en dus een tip voor mij? Overstappen op granules? Gedurende de week voer ik ook ontdooide muggenlarven en dat gaat prima want die zinken immers.

Gebruikersavatar

Nanonano
0-200
0-200
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2022 08:47

Re: drijfplantjes en vlokvoer

Bericht door Nanonano »

Hallo,

Google eens op: Aqua Nova drijvende voederring, is misschien wat voor jouw

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: drijfplantjes en vlokvoer

Bericht door amber98 »

Als je per se vlokken wil blijven voeren, inderdaad iets verzinnen om een stukje open te houden. Dit kan heel simpel ook 3 rietjes zijn die je als driehoeknin elkaar schuift (plastic rietjes) of een stuk luchtslang in een cirkel. Vlokken zijn echter geen geweldige voeding, veel verkruimeld en zakt naar de bodem, dit gaat rotten. Dus zelf zou ik gewoon iets anders gaan voeren. Zinkend granulaat is al een stap vooruit.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
Borgteran
0-200
0-200
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 nov 2021 12:22

Re: drijfplantjes en vlokvoer

Bericht door Borgteran »

Dank Amber!

Plaats reactie

Terug naar “Voedsel”