Help, zieke betta?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
goodbettabest
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2019 16:13

Help, zieke betta?

Bericht door goodbettabest »

Hoi allemaal,

Ik pas sinds gister op de betta van mijn vriend maar er lijkt iets flink mis te gaan. Sinds gister eet hij niet meer en probeert hij steeds op de plant te liggen. Vanmorgen vond ik hem met zn hele lichaam op het blad. Inmiddels is hij er vanaf, maar drijft alleen nog maar. Zn kieuwen bewegen nog regelmatig, af en toe zie ik beweging in zijn vinnen, maar daar houdt het ook mee op. Hij eet ook niet meer.

Verder zie ik een soort watachtige schimmel aan de zijkant. Ik weet niet of dit door de plant komt waar hij op lag of dat hij echt een schimmelziekte heeft.

Is er nog iets wat ik als leek kan doen om hem te redden en voordat mijn vriend terug komt?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Help, zieke betta?

Bericht door amber98 »

Daar is iets goed mis mee. Zo te zien al langere tijd last van vinrot en de vis voelt zich nu totaal niet prettig. Zijn de andere vissen rustig voor hem? Of zitten ze achter hem aan? Ik zou hem een zoutbadje geven en flink wat catappabladeren of elzenproppen in het water leggen. Je kan behandelen met een middel tegen bacteriën, maar of hij het gaat redden is af wachten. Dat er lichte vlekken op zijn lichaam zitten, voorspelt niks goeds.. :(

Plaats reactie

Terug naar “Ziekten en plagen”