Aquarium te warm

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
DayDay31
0-200
0-200
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2019 16:15

Aquarium te warm

Bericht door DayDay31 »

Goedemiddag,
Hier een leek althans echt net weer begonnen met een klein aquarium. Voordat ik mijn vraag stel even wat info; 60 liter aquarium 4 weken geleden opgestart (zonder thermometer) aangezien het verwarmingelement het altijd perfect heeft gedaan heb ik daar niet aan gedacht. Gisteren kon eindelijk de vissen erin, 5 platy's en 5 guppy's en een kleinblijvende algeneter (het spijt me zeer maar de volledige naam weet ik zo even niet meer, volgens mij een soort van ancistrus) ik ben begonnen met deze vissen omdat ik graag eerst meer kennis wil hebben voordat ik aan andere soorten begin. Ik heb geen voedingsbodem en geef de planten voeding van easylife profito. Verwarmingselement op 24. Maar het blijft in de bak hangen rond nu 28. Was 29-30! Wat ik al heb geprobeerd is kap eraf en lamp uit maar wil voor nu niks doen. Ventilator heb ik op dit moment niet. Iemand een oplossing?

Gebruikersavatar

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 6227
Lid geworden op: 22 aug 2015 12:54
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Aquarium te warm

Bericht door amber98 »

Wat is de omgeving temperatuur? Als deze veel lager is dan het water, dan is er waarschijnlijk iets met het verwarmingselement. Deze wijken in de meeste gevallen al 2 graden af (mensen stellen ze vaak in op 24 graden en de daadwerkelijke temperatuur zit tussen 22-26 graden) en het kan ook dat er een los contactje is waardoor deze blijft verwarmen.

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”